iste Türk Kadini

arz-ı hal

şşşşştttttttt
Özel üye
İşte Türk kadını
Türk kadınının gerçek saç rengi ne, dişlerini ne sıklıkta fırçalıyor, saç bakımına özen gösteriyor mu, makyaj yapmayı seviyor mu, rejimle arası nasıl, bebeğini nerede doğurmayı tercih ediyor? İşte bu ve buna benzer soruların yer aldığı kapsamlı bir araştırmada, Türk kadınının profili ortaya çıkarıldı.
Bu araştırma Türk kadınının son yıllarda değişen davranış kalıplarını ve özelliklerini detaylı istatistiklerle, açık ve net bir dilde gözler önüne seriyor.
Taylor Nelson Sofres Piar tarafından 18 ilde, 22 milyonluk kadın nüfusunun temsili niteliğindeki 1.598 birimlik bir örneklem üzerinden yürüttüğü araştırmanın ürünü. Türk kadınının sosyal yaşantısından aile hayatına, değer yargılarından alışveriş alışkanlıklarına kadar birçok özelliği geniş bir yelpazede incelenmiş.

SAÇ RENGİ KAHVERENGİ Türk kadınının boyasız, kınasız, beyazlaşma ve aklanma olmadan önceki en yaygın saç rengi yüzde 54.1 oranıyla kahverengi. Onu yüzde 37.3 ile siyah saç takip ediyor. Doğal sarışınların oranı ise (Yüzde 6.9) doğal kızıllara göre (yüzde 1.7) daha fazla.

BEKARET ÖNEMLİ Türk kadını yüzde 85.9`luk bir oranla bekaretin bir kadın çok önemli ve namusun simgesi olduğuna inanıyor.

KADIN ÇALIŞMALI DİYOR AMA Sağlığı yerinde olan ve isteyen her kadın çalışmalıdır diyenlerin oranı yüzde 79.4. Ancak çalışmayan, ev kadını veya ev kızı olmaktan memnun olanların oranı da yüzde 63.2. Yine de bu oran, 2000 yılına göre (71.6) düşmüş durumda. Diğer taraftan çalışan kadınların yüzde 73.5`i, para sorunu olmasaydı da çalışmayı tercih edeceklerini belirtiyor.

YABANCI DİL, BİLGİSAYAR BİLMİYOR Hiçbir yabancı dili bilmeyen kadınların oranı yüzde 87. Yabancı dil bilgisi olanlarda ise İngilizce yüzde 9.1 ile birinci sırada. Aynı şekilde bilgisayar kullanmayı hiç bilmeyenler yüzde 82.4`le çoğunlukta. Çok iyi bilenler yalnızca yüzde 6.6. İnternette hiç dolaşmamış olanların oranı da yüzde 93.1.

GÜNDE BİR KEZ DİŞ FIRÇALIYOR Dişlerini günde bir kez fırçalayan kadınların oranı yüzde 30.3, haftada bir kez fırçalayanlar yüzde 5.3, hiç fırçalayamayanlar ise yüzde 5.7

NAZARA İNANIYOR Türk kadını çeşitli kavramlar arasında en çok yüzde 86.5`le nazara inanıyor. Reenkarnasyona inananlar da yüzde 46.5`le küçümsenmeyecek bir oranda.

KENDİ GELİRİ YOK Eşinden aldığı paranın dışında şahsına ait geliri olan kadınların oranı yalnızca yüzde 6.5. Yüzde 69.1`inin ise eşinden aldığı paranın dışında şahsına ait hiç geliri yok.

MAKYAJ YAPMIYOR Genelde hiç makyaj yapmayanların oranı yüzde 56.9 ile çoğunluğu oluşturuyor. Düzenli makyaj yapanların oranı ise yüzde 3.3. Ancak çok aşırı olmamakla birlikte makyajın kadını daha çekici ve albenili yaptığına inananların oranı da hayli yüksek: Yüzde 75.6.

KUAFÖRE GİTMİYOR Ayda en az bir kez kuaföre gidenlerin oranı yüzde 17.8 iken, hiç kuaföre gitmeyenlerin oranı yüzde 44.4.

DEODORANT KULLANMIYOR Hemen hemen her gün düzenli bir şekilde deodorant kullananların oranı yüzde 25.8 iken hiç kullanmayanlar yüzde 43.5.

REJİMİ SEVMİYOR Her ne kadar rejim bütün sohbetlerin baş konusu olsa da Türk kadını anlaşılan uygulamaya gelince rejimden uzak duruyor. Çünkü sık sık düzenli bir şekilde rejim yapanların oranı yüzde 6.1, hiç rejim yapmayanlar ise yüzde 67.6

JİNEKOLOĞA GİTMİYOR Normal dönemlerde jinekoloğa yılda 1-2 kez gidenler yüzde 9.7, hiç gitmeyenler ise yüzde 65.3 oranında.

EVDE DOĞUMA RAĞBET VAR Türk kadının genellikle bebeğini hastanede doğurmayı tercih etse de (yüzde 71.6), dört yıl önce yüzde 21.7 olan evde doğum yapma oranı 2004`te yüzde 25.8`e çıkmış durumda.

YEMEK YAPIYOR Yemeğini her zakan evinde kendisi yapan Türk kadınının oranı yüzde 69.5, hiç yapmayanlar ise oldukça azınlıkta, yüzde 11.3.

SİGARA İÇMİYOR Her geçen gün sigara tiryakilerinin sayısı artsa da tiryakiler arasında Türk kadını çoğunluk teşkil etmiyor. Hiç sigara içmeyenlerin oranı yüzde 71.8. Günde 20 adetten fazla içenler ise yüzde 2.3.

EV İŞİNİ KENDİSİ YAPIYOR Ev işlerine yardım eden düzenli veya düzensiz paralı çalışan yardımcısı olan kadın oranı yalnızca yüzde 6.1. Yüzde 93.9`u temizliği kendisi yapıyor.

OTOMOBİLİ VE EHLİYETİ YOK Türk kadınının yüzde 68.7`sinin şahsına ait bir otomobili, yüzde 91.4`ünün ise ehliyeti de yok.

CİNSEL EĞİTİME EVET Türk kadınının yüzde 71.1`i liselerde cinsel eğitim verilmesinden yana. Verilmemeli diyenlerin oranı ise yüzde 27.3.

EVLİLİĞİNDEN MEMNUN Her türlü hayat güvencesi olsa ve toplumsal baskılar olmasa da evli kadınların yüzde 88.7`si evliliğini yine de sürdüreceğini belirtiyor.

KOCASI MÜKEMMELE YAKIN! Her şeyden önce Türk kadını kocasına güveniyor. Kocasının çapkın ve gözünün dışarıda olduğunu düşünen Türk kadını yalnızca yüzde 9.8. Diğer taraftan yüzde 86.2`si kocasını yakışıklı, yüzde 86.7`si çalışkan, yüzde 85.8`i zeki ve akıllı, yüzde 67.5`i kültürlü buluyor. Yüzde 91.4`ü kocasının iyi bir baba, yüzde 91.9`u iyi bir eş olduğunu düşünüyor. Eşiyle olan ilişkisinden memnun olan kadınların oranı ise yüzde 83.2.
 

yesim434

Hırçın Karadeniz Kızı Biricik Yeşim
AdminE
Bu Ayın Lideri

BİRİNCİ VAZİFEN BULAŞIK,ÇAMAŞIR VE KOCANA SAHİP ÇIKMAKTIR. MEVCUDİYETİNİN YEGANE TEMELİ BUDUR.KOCAN EN KIYMETLİ HAZİNENDİR. SENİ BU HAZİNEDEN MAHRUM ETMEK İSTEYECEK KAYNANAN,KAYNATAN VE GÖRÜMCELERİN OLABİLİR.


BİR GÜN EVLİLİĞİNİ KURTARMAK MECBURİYETİNE DÜŞERSEN,VAZİFEYE ATILMAK İÇİN BULAŞIK VE ÇAMAŞIRI DÜŞÜNMEYECEKSİN. BU DURUM ELEKTRİĞİN VE SUYUN KESİLDİĞİ ANDA ORTAYA ÇIKABİLİR.EVLİLİĞİNE TECAVÜZ ETMEK İSTEYEN KAYNANAN KAYNATAN VE GÖRÜMCELERİN HAYATTA EMSALİ GÖRÜLMEMİŞ BİR GALİBİYETİN MÜMESSİLİ OLABİLİRLER.


HAYATTA KILIBIK KOCAN ZOR BİR İHTİMAL DE OLSA BAŞKA KARILARA GÖZ DİKMİŞ OLABİLİR. AİLENİZ FAKRU ZARURET İÇİNDE HARAP VE BİTAP DÜŞMÜŞ OLABİLİR.


EY ASİL TÜRK KADINI! İŞTE BU AHVAL VE ŞERAİT İÇİNDE DAHİ VAZİFEN YUVANI KURTARMAKTIR.


ANASININ KUZUSU OLAN KOCANI ADAM ETMEK SENİN ELİNDEDİR. İHTİYAÇ DUYDUĞUN MERDANE DOLABIN SOL ÜST KÖŞESİNDE SAKLIDIR. HADİ KOLAY GELSİN.
:-)
 

Enda

Neylersin!!!
V.I.P
Bence bu araştırmadaki bazı maddeler değişmiştir artık :) bizim kadınlar da saldım çayıra mevlam kayıra😀😂😂onlardan biri de benim☺
Bekaret konusuna gelince önemli önemli olmaz mı ama kadınlar için değil erkekler için önem arz ediyor😊
 
Top