Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Güncel
Genel
Hukuk Köşesi
İnternetten Alışveriş Yaptığınızda Sahip Olduğunuz Haklar
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="imposibel" data-source="post: 163933" data-attributes="member: 17100"><p><strong> 6 Mart 2003 tarihinde yapılan değişiklikle 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun e-ticaret kapsamına giren <span style="color: Red">"mesafeli satışları"</span>da kapsamına almış bulunmaktadır. Söz konusu kanunda "mesafeli sözleşmeler" adı altında yapılan düzenlemelerle elektronik ortamda yapılan sipariş ve satış işlemleri belli kurallara bağlanmış durumdadır. Mesafeli sözleşmeler" yazılı, görsel, telefon ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve <span style="color: Red">tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin</span> yapılan ve malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi veya ifası kararlaştırılan sözleşmelerdir." Yasada belirtildiğine göre, "Mesafeli satış sözleşmesinin akdinden önce, ayrıntıları Bakanlıkça çıkarılacak tebliğle belirlenecek bilgilerin tüketiciye verilmesi zorunludur. Tüketici, bu bilgileri edindiğini yazılı olarak teyit etmedikçe sözleşme akdedilemez. Elektronik ortamda yapılan sözleşmelerde teyid işlemi, yine elektronik ortamda yapılır"</strong></p><p> <strong></strong></p><p><strong>Mesafeli satışlarda "Satıcı ve sağlayıcı, tüketicinin siparişi kendisine ulaştığı andan itibaren<span style="color: Red"> otuz gün </span>içerisinde edimini yerine getirir. Bu süre, tüketiciye daha <span style="color: Red">önceden yazılı olarak bildirilmek koşuluyla</span> en fazla on gün uzatılabilir."</strong></p><p> <strong></strong></p><p> <strong><span style="color: Red">Tıpkı kapıdan satışlarda olduğu gibi mesafeli satışlarda da tüketicinin cayma hakkı bulunmaktadır. </span>Kanunda yer alan düzenlemeye göre, "Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren <span style="color: Red">yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin</span> malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. " ve "Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 günlük süre dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, tüketici ifanın başlayacağı tarihe kadar cayma hakkını kullanabilir. <span style="color: Red">Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar satıcı veya sağlayıcıya aittir.</span>" Sadece, "Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve tüketiciye anında teslim edilen mallara ilişkin sözleşmeler cayma hakkı ve kullanımına ilişkin hükümlere tabi değildir". </strong></p><p> <strong></strong></p><p><strong>"Malın teslimi sözleşmeye taraf olan tüketici dışında bir kişiye yapılsa dahi tüketici <span style="color: Red">cayma hakkını kullanabilir.</span> Bu durumda satıcı malı .... üçüncü kişiden teslim alır." </strong></p><p> <strong></strong></p><p><strong>Cayma hakkının istisnası ise şöyle düzenlenmiştir. "Tüketicinin <span style="color: Red">özel istek ve talepleri uyarınca üretilen</span> veya <span style="color: Red">üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye özel hale getirilen</span> mallarda tüketici cayma hakkını kullanamaz. Ayrıca tüketici, niteliği itibariyle iade edilemeyecek, hızla bozulma veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallar söz konusu olduğunda cayma hakkını kullanamaz." </strong> </p><p> </p></blockquote><p></p>
[QUOTE="imposibel, post: 163933, member: 17100"] [B] 6 Mart 2003 tarihinde yapılan değişiklikle 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun e-ticaret kapsamına giren [COLOR=Red]"mesafeli satışları"[/COLOR]da kapsamına almış bulunmaktadır. Söz konusu kanunda "mesafeli sözleşmeler" adı altında yapılan düzenlemelerle elektronik ortamda yapılan sipariş ve satış işlemleri belli kurallara bağlanmış durumdadır. Mesafeli sözleşmeler" yazılı, görsel, telefon ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve [COLOR=Red]tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin[/COLOR] yapılan ve malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi veya ifası kararlaştırılan sözleşmelerdir." Yasada belirtildiğine göre, "Mesafeli satış sözleşmesinin akdinden önce, ayrıntıları Bakanlıkça çıkarılacak tebliğle belirlenecek bilgilerin tüketiciye verilmesi zorunludur. Tüketici, bu bilgileri edindiğini yazılı olarak teyit etmedikçe sözleşme akdedilemez. Elektronik ortamda yapılan sözleşmelerde teyid işlemi, yine elektronik ortamda yapılır" Mesafeli satışlarda "Satıcı ve sağlayıcı, tüketicinin siparişi kendisine ulaştığı andan itibaren[COLOR=Red] otuz gün [/COLOR]içerisinde edimini yerine getirir. Bu süre, tüketiciye daha [COLOR=Red]önceden yazılı olarak bildirilmek koşuluyla[/COLOR] en fazla on gün uzatılabilir." [COLOR=Red]Tıpkı kapıdan satışlarda olduğu gibi mesafeli satışlarda da tüketicinin cayma hakkı bulunmaktadır. [/COLOR]Kanunda yer alan düzenlemeye göre, "Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren [COLOR=Red]yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin[/COLOR] malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. " ve "Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 günlük süre dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, tüketici ifanın başlayacağı tarihe kadar cayma hakkını kullanabilir. [COLOR=Red]Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar satıcı veya sağlayıcıya aittir.[/COLOR]" Sadece, "Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve tüketiciye anında teslim edilen mallara ilişkin sözleşmeler cayma hakkı ve kullanımına ilişkin hükümlere tabi değildir". "Malın teslimi sözleşmeye taraf olan tüketici dışında bir kişiye yapılsa dahi tüketici [COLOR=Red]cayma hakkını kullanabilir.[/COLOR] Bu durumda satıcı malı .... üçüncü kişiden teslim alır." Cayma hakkının istisnası ise şöyle düzenlenmiştir. "Tüketicinin [COLOR=Red]özel istek ve talepleri uyarınca üretilen[/COLOR] veya [COLOR=Red]üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye özel hale getirilen[/COLOR] mallarda tüketici cayma hakkını kullanamaz. Ayrıca tüketici, niteliği itibariyle iade edilemeyecek, hızla bozulma veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallar söz konusu olduğunda cayma hakkını kullanamaz." [/B] [COLOR=Red][/COLOR] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Ülkemizin kuzeyindeki deniz hangisidir? (bitişik yazınız)
Cevapla
Forumlar
Güncel
Genel
Hukuk Köşesi
İnternetten Alışveriş Yaptığınızda Sahip Olduğunuz Haklar
Top