Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
Eğitim İçerikli Makaleler
ilköğretim 1. sınıflar
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="yesim434" data-source="post: 177450" data-attributes="member: 41"><p>Ses Temelli Cümle Yönteminin İlkeleri</p><p></p><p>İlk okuma-yazma öğretiminde;</p><p></p><p>1. Öğrencinin ön bilgilerinden hareket edilmelidir.</p><p>2. Özellikle ve öncelikle anlamlı heceler elde edilmelidir.</p><p>3. Oluşturulacak hecelerde aşağıdaki ölçütlere dikkat edilmelidir.</p><p></p><p>Kolay okunması,</p><p></p><p>Dilde kullanım sıklığına sahip olması,</p><p></p><p>Anlamının açık ve somut olması,</p><p></p><p>Anlamı görselleştirilebilir olması (canlandırılabilir, resmedilebilir vb.</p><p></p><p>İşlek hece yapısına sahip olması,</p><p></p><p></p><p></p><p>1. Kısa sürede cümlelere ulaşılmalıdır.</p><p>2. İmkânlar ölçüsünde görsellere başvurulmalıdır.</p><p>3. Somut ögelerden yararlanmaya ağırlık verilmelidir.</p><p>4. Hece tablosu hiçbir şekilde kullanılmamalıdır.</p><p>5. Öğrenilenlerin kalıcılığı sağlanmalıdır. Bu amaçla aşağıdaki etkinlikler kullanılabilir.</p><p></p><p>Yeni öğrenilenleri önceki öğrenilenlerle ilişkilendirme.</p><p></p><p>Öğrenci defterlerine yazma.</p><p></p><p>Okuma ve yazılanları sergileme.</p><p></p><p>Çalışma kitaplarında yer alan etkinlikleri yapma.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="yesim434, post: 177450, member: 41"] Ses Temelli Cümle Yönteminin İlkeleri İlk okuma-yazma öğretiminde; 1. Öğrencinin ön bilgilerinden hareket edilmelidir. 2. Özellikle ve öncelikle anlamlı heceler elde edilmelidir. 3. Oluşturulacak hecelerde aşağıdaki ölçütlere dikkat edilmelidir. Kolay okunması, Dilde kullanım sıklığına sahip olması, Anlamının açık ve somut olması, Anlamı görselleştirilebilir olması (canlandırılabilir, resmedilebilir vb. İşlek hece yapısına sahip olması, 1. Kısa sürede cümlelere ulaşılmalıdır. 2. İmkânlar ölçüsünde görsellere başvurulmalıdır. 3. Somut ögelerden yararlanmaya ağırlık verilmelidir. 4. Hece tablosu hiçbir şekilde kullanılmamalıdır. 5. Öğrenilenlerin kalıcılığı sağlanmalıdır. Bu amaçla aşağıdaki etkinlikler kullanılabilir. Yeni öğrenilenleri önceki öğrenilenlerle ilişkilendirme. Öğrenci defterlerine yazma. Okuma ve yazılanları sergileme. Çalışma kitaplarında yer alan etkinlikleri yapma. [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
En iyi yönetim şekli?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
Eğitim İçerikli Makaleler
ilköğretim 1. sınıflar
Top