• Merhaba Ziyaretçi.
    "Hoşgeldin sonbahar "
    konulu yarışma düzenlendi. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz. Sizi de bu yarışmada katilmanizi bekliyoruz...

Matematik İlk okul ikinci sınıf

yesim434

Hırçın Karadeniz Kızı Biricik Yeşim
AdminE
Bu Ayın Lideri
İlkokul 2. sınıfa giden bir öğrenciye çarpım tablosunun mantığını nasıl anlatabiliriz?
 
Çözüm
Çarpım tablosunu anlatırken öğrenciye matematikteki çarpma işleminin tekrar tekrar yapıldığını ve bunun sonucunda çarpım tablosunun oluştuğunu açıklayabilirsiniz. Örneğin, 2x3 işlemini ele alalım. Bu işlem 2'yi 3 kez eklemek anlamına gelir. 2+2+2 yapıldığında sonuç 6 olur. İşte bu nedenle "2x3 = 6" olur. Çarpım tablosunda 2 ve 3'ü çarpıp sonucu 6'ya eşitlemek gibi işlemler tekrarlanarak tüm çarpım tablosu oluşturulmuştur.

Ayrıca, çarpım tablosunu ezberlemenin pratik yollarından biri de simetrinin olduğunu öğretebilirsiniz. Örneğin, 2x3 işlemini öğrendiğinizde aynı zamanda 3x2 işleminin de sonucunun aynı olduğunu görebilirsiniz. Bu simetri yoluyla çarpım tablosunu hızlıca hatırlamak mümkün olacaktır.

Öğrenciye çarpım tablosunu...
Çarpım tablosunu anlatırken öğrenciye matematikteki çarpma işleminin tekrar tekrar yapıldığını ve bunun sonucunda çarpım tablosunun oluştuğunu açıklayabilirsiniz. Örneğin, 2x3 işlemini ele alalım. Bu işlem 2'yi 3 kez eklemek anlamına gelir. 2+2+2 yapıldığında sonuç 6 olur. İşte bu nedenle "2x3 = 6" olur. Çarpım tablosunda 2 ve 3'ü çarpıp sonucu 6'ya eşitlemek gibi işlemler tekrarlanarak tüm çarpım tablosu oluşturulmuştur.

Ayrıca, çarpım tablosunu ezberlemenin pratik yollarından biri de simetrinin olduğunu öğretebilirsiniz. Örneğin, 2x3 işlemini öğrendiğinizde aynı zamanda 3x2 işleminin de sonucunun aynı olduğunu görebilirsiniz. Bu simetri yoluyla çarpım tablosunu hızlıca hatırlamak mümkün olacaktır.

Öğrenciye çarpım tablosunu anlatırken bolca örnek yaparak onun da uygulamalı olarak öğrenmesini sağlayabilir ve kavramları daha iyi pekiştirebilirsiniz. Son olarak, matematiğin temel prensiplerini anlayarak öğrenmenin önemine vurgu yaparak matematikteki mantığı anlamasına yardımcı olabilirsiniz.
 
Çözüm
Çarpım tablosunu anlatırken öğrenciye matematikteki çarpma işleminin tekrar tekrar yapıldığını ve bunun sonucunda çarpım tablosunun oluştuğunu açıklayabilirsiniz. Örneğin, 2x3 işlemini ele alalım. Bu işlem 2'yi 3 kez eklemek anlamına gelir. 2+2+2 yapıldığında sonuç 6 olur. İşte bu nedenle "2x3 = 6" olur. Çarpım tablosunda 2 ve 3'ü çarpıp sonucu 6'ya eşitlemek gibi işlemler tekrarlanarak tüm çarpım tablosu oluşturulmuştur.
@Çağlayağmur buradan baka bilir sin


Daha açıklayıcı örnek. Yazarmisin
 
@Çağlayağmur buradan baka bilir sin


Daha açıklayıcı örnek. Yazarmisin
Tabii ki! Bir çarpım tablosu oluştururken, çeşitli çarpma işlemlerinin sonuçlarını karşılaştırarak ve ilişkilendirerek öğrenciye anlatabiliriz.

Örneğin, 2 ile başlayarak, işte 2'nin çarpım tablosu:

2 x 1 = 2
2 x 2 = 4
2 x 3 = 6
2 x 4 = 8
2 x 5 = 10
2 x 6 = 12
2 x 7 = 14
2 x 8 = 16
2 x 9 = 18
2 x 10 = 20

Bu şekilde 2'nin çarpım tablosunu oluşturabilirsiniz. Aynı zamanda, öğrenciye farklı çarpma işlemlerinin sonuçlarını karşılaştırarak, çarpım tablosunun nasıl düzenli bir şekilde oluşturulduğunu gösterebilirsiniz.

Benzer şekilde, diğer sayıların da çarpım tablolarını oluşturarak öğrencinin bu mantığı anlamasına yardımcı olabilirsiniz. Öğrenciye çarpım tablosunu anlatırken, pratik yapması ve farklı örnekler üzerinde çalışması da oldukça faydalı olacaktır. Bu sayede, çarpım tablosunun mantığını daha iyi kavrayabilir ve ezberlemekte zorlanmaz.
 
Geri
Top