Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Halkla İlişkiler Alanında Yapılan Araştırma Türleri
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="ZeyNoO" data-source="post: 904939" data-attributes="member: 10904"><p><strong>Eşik Bekçisi Araştırması</strong></p><p></p><p>Eşik Bekçisi Araştırması, basın ve yayın haber bültenlerinin “eşikten geçerek” bir kitle iletişim ortamında ya da aracında belirmesine olanak tanıyan özellikleri analiz etmektedir. Bu noktada hem içerik hem de stil değişkenleri incelenmektedir. Genelde bakıldığında, fotoğrafların ya da görüntülerin eşlik ettiği kısa, anlaşılır ve basit yazılmış haber bültenleri eşikten geçmekte ve kitlesel medyada kendine yer bulmaktadır ama genellikle hazırlanan paketin tamamı yayınlanmamaktadır.</p><p></p><p><strong>Çıktı Analizleri</strong></p><p></p><p>Çıktılar, belirli bir halkla ilişkiler program ya da aktivitesinin kısa dönemli veya anlık sonuçları olarak tanımlanmaktadır. Çıktı analizleri, kurumun diğerlerine kendini ne kadar iyi sunduğu ve kurumun aldığı maruz kalmanın veya dikkat çekmenin miktarını ölçmektedir. Çıktı analizleri için çeşitli teknikler kullanılmaktadır. Bir yöntem, seçilmiş kitle iletişim araçlarında çıkan haberlerin ya da makalelerin toplam sayısını ölçmektir. Buna ek olarak makalenin tonunu da belirlemek mümkündür. Bir kurum hakkında olumsuz yönde çok sayıda haberle sonuçlanan bir halkla ilişkiler kampanyası, olumlu içerikle sonuçlanan bir kampanyadan daha az kullanışlıdır. Halkla ilişkiler olaylarına katılan insanların sayısı, konuyla ilgili verilen demeçlerin sayısı, aktivite esnasında dağıtılan tutundurma malzemelerinin sayısı gibi medya dışı çıktıların ölçümü de mümkündür. Ayrıca medyada beliren haberlerin türünü, kullanılan haberin kaynağını ve maruz kalma boyutunu (basılı medyada sütun santim, elektronik medyada yayın süresi) ölçmek için içerik analizi kullanılmaktadır.</p><p></p><p><strong>Değerlendirme Araştırmaları</strong></p><p></p><p>Halkla ilişkiler programına yönelik Değerlendirme Araştırmaları, programın planlaması, uygulaması ve tesirine yönelik etkililiğini belirleme sürecidir. Burada önemli olan nokta, değerlendirmenin programın tüm aşamalarıyla ilgili olması gerektiğidir. Buna göre bir halkla ilişkiler programına yönelik değerlendirmelerde üç aşamadan söz etmek mümkündür. (a) Uygulamanın Kontrolü: Bu aşamada mesajla istenilen hedef kitleye gerçekte ulaşılıp ulaşılmadığı araştırılmaktadır. (b) İlerleme Takibi: Kampanya başladıktan kısa bir süre sonra, araştırmacılar programın istenilen etkileri yaratıp yaratmadığını kontrol eder. Eğer tahmin edilemeyen sonuçlar varsa ya da sonuçlar hedefleri yerine getirmede yetersiz oluyorsa, programın bu aşamada rafine edilmesi için vakit vardır. (c) Sonuçların Değerlendirilmesi: Kampanya bittiği zaman, program sonuçları değerlendirilir. Bu bulgular ileriye dönük değişiklikleri önermek veya ortaya koymak için kullanılır.</p><p></p><p>Araştırmacıların bu aşamaların sonucunda öğrenmek ve asıl ölçmek istedikleri noktalar şöyle özetlenebilir; uygulanan halkla ilişkiler kampanyasından insanların ne kadar öğrendiğini veya ne kadar bilgi aldığını bulmak. Tutumlarında, fikirlerinde veya algılarında bir değişimin olup olmadığı bakmak. Ve son olarak davranışsal boyutta bir değişimin gerçekleşip gerçekleşmediği belirlemek.</p><p></p><p>Ayrıca bu başlık altında Karşılaştırmalı Değerlendirme (benchmarking) çalışmalarından da söz etmekte fayda vardır. Karşılaştırmalı Değerlendirme (benchmarking) çalışması, bir kurumun uyguladığı halkla ilişkiler programının ilerleyişini izlemek için kullandığı standart bir karşılaştırmadır. Kampanya başlamadan önce karşılaştırmanın standartlarını ortaya koymak için bir araştırma uygulanır ve sonraki araştırmaların değerleriyle karşılaştırılır. Bunu gerçekleştirmenin diğer yolları endüstri ortalamalarını bulmak için var olan verilerin incelenmesi veya geçmişteki performans değerlerini incelemek olabilir. Örneğin Avrupa’da üst sıralarda yer alan bir tasarım firmasına yönelik sürekli yapılan bir Karşılaştırmalı Değerlendirme çalışmasında, firma yıllık bazda çalışanlarına “İşim yeteneklerimi kullanmama olanak tanıyor”, “Halihazırdaki işimde yeteneklerimi geliştirmek için yeterli düzeyde fırsat bana sunulmaktadır” gibi tutum ifadeleri içeren anketler uygulamakta ve ardından verilen cevaplar, 40 ülkede çalışanlara uygulanan daha geniş ölçekli bir anketten hesaplanan ortalamalarla karşılaştırılmaktadır.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ZeyNoO, post: 904939, member: 10904"] [B]Eşik Bekçisi Araştırması[/B] Eşik Bekçisi Araştırması, basın ve yayın haber bültenlerinin “eşikten geçerek” bir kitle iletişim ortamında ya da aracında belirmesine olanak tanıyan özellikleri analiz etmektedir. Bu noktada hem içerik hem de stil değişkenleri incelenmektedir. Genelde bakıldığında, fotoğrafların ya da görüntülerin eşlik ettiği kısa, anlaşılır ve basit yazılmış haber bültenleri eşikten geçmekte ve kitlesel medyada kendine yer bulmaktadır ama genellikle hazırlanan paketin tamamı yayınlanmamaktadır. [B]Çıktı Analizleri[/B] Çıktılar, belirli bir halkla ilişkiler program ya da aktivitesinin kısa dönemli veya anlık sonuçları olarak tanımlanmaktadır. Çıktı analizleri, kurumun diğerlerine kendini ne kadar iyi sunduğu ve kurumun aldığı maruz kalmanın veya dikkat çekmenin miktarını ölçmektedir. Çıktı analizleri için çeşitli teknikler kullanılmaktadır. Bir yöntem, seçilmiş kitle iletişim araçlarında çıkan haberlerin ya da makalelerin toplam sayısını ölçmektir. Buna ek olarak makalenin tonunu da belirlemek mümkündür. Bir kurum hakkında olumsuz yönde çok sayıda haberle sonuçlanan bir halkla ilişkiler kampanyası, olumlu içerikle sonuçlanan bir kampanyadan daha az kullanışlıdır. Halkla ilişkiler olaylarına katılan insanların sayısı, konuyla ilgili verilen demeçlerin sayısı, aktivite esnasında dağıtılan tutundurma malzemelerinin sayısı gibi medya dışı çıktıların ölçümü de mümkündür. Ayrıca medyada beliren haberlerin türünü, kullanılan haberin kaynağını ve maruz kalma boyutunu (basılı medyada sütun santim, elektronik medyada yayın süresi) ölçmek için içerik analizi kullanılmaktadır. [B]Değerlendirme Araştırmaları[/B] Halkla ilişkiler programına yönelik Değerlendirme Araştırmaları, programın planlaması, uygulaması ve tesirine yönelik etkililiğini belirleme sürecidir. Burada önemli olan nokta, değerlendirmenin programın tüm aşamalarıyla ilgili olması gerektiğidir. Buna göre bir halkla ilişkiler programına yönelik değerlendirmelerde üç aşamadan söz etmek mümkündür. (a) Uygulamanın Kontrolü: Bu aşamada mesajla istenilen hedef kitleye gerçekte ulaşılıp ulaşılmadığı araştırılmaktadır. (b) İlerleme Takibi: Kampanya başladıktan kısa bir süre sonra, araştırmacılar programın istenilen etkileri yaratıp yaratmadığını kontrol eder. Eğer tahmin edilemeyen sonuçlar varsa ya da sonuçlar hedefleri yerine getirmede yetersiz oluyorsa, programın bu aşamada rafine edilmesi için vakit vardır. (c) Sonuçların Değerlendirilmesi: Kampanya bittiği zaman, program sonuçları değerlendirilir. Bu bulgular ileriye dönük değişiklikleri önermek veya ortaya koymak için kullanılır. Araştırmacıların bu aşamaların sonucunda öğrenmek ve asıl ölçmek istedikleri noktalar şöyle özetlenebilir; uygulanan halkla ilişkiler kampanyasından insanların ne kadar öğrendiğini veya ne kadar bilgi aldığını bulmak. Tutumlarında, fikirlerinde veya algılarında bir değişimin olup olmadığı bakmak. Ve son olarak davranışsal boyutta bir değişimin gerçekleşip gerçekleşmediği belirlemek. Ayrıca bu başlık altında Karşılaştırmalı Değerlendirme (benchmarking) çalışmalarından da söz etmekte fayda vardır. Karşılaştırmalı Değerlendirme (benchmarking) çalışması, bir kurumun uyguladığı halkla ilişkiler programının ilerleyişini izlemek için kullandığı standart bir karşılaştırmadır. Kampanya başlamadan önce karşılaştırmanın standartlarını ortaya koymak için bir araştırma uygulanır ve sonraki araştırmaların değerleriyle karşılaştırılır. Bunu gerçekleştirmenin diğer yolları endüstri ortalamalarını bulmak için var olan verilerin incelenmesi veya geçmişteki performans değerlerini incelemek olabilir. Örneğin Avrupa’da üst sıralarda yer alan bir tasarım firmasına yönelik sürekli yapılan bir Karşılaştırmalı Değerlendirme çalışmasında, firma yıllık bazda çalışanlarına “İşim yeteneklerimi kullanmama olanak tanıyor”, “Halihazırdaki işimde yeteneklerimi geliştirmek için yeterli düzeyde fırsat bana sunulmaktadır” gibi tutum ifadeleri içeren anketler uygulamakta ve ardından verilen cevaplar, 40 ülkede çalışanlara uygulanan daha geniş ölçekli bir anketten hesaplanan ortalamalarla karşılaştırılmaktadır. [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Turizmin başkenti olarak bilinen güneydeki ilimiz?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Halkla İlişkiler Alanında Yapılan Araştırma Türleri
Top