Güne Tatlı Bir Başlangıç! Kahvaltıda Çikolata Yemeniz İçin 7 Neden

Lelis

Ben O Eski Ben Değilim!!!
V.I.P

Tatlı düşkünlerinin yüzünü güldürecek bir içerikle karşınızdayız. ? Antik çağlardan beri türlü amaçlarla kullanılan çikolata, günümüzün en sevilen lezzetlerinden biri. Pek çok insan çikolatanın sağlığa zararlı bir gıda olduğunu düşünse de bu pek de doğru değil. Özellikle kakao oranı yüksek bitter çikolataların faydaları, saymakla bitmiyor! Yapılan son araştırmalar, kahvaltıda çikolata tüketiminin gün içerisinde olumlu değişiklikler yarattığını da doğruluyor.

1. Sabah kahvaltısında çikolata tüketmek zihninizi açar ?​

1-26-1200x675.jpg

Yapılan araştırmalar, haftada en az bir kere bitter çikolata tüketen kişilerin çeşitli mental testlerde tüketmeyenlere göre daha yüksek sonuçlar elde ettiklerini kanıtlıyor. Beyne giden kan akışını arttıran kakao, bu sayede hafızamızı güçlendiriyor ve öğrenme hızımızı arttırıyor. Bu nedenle özellikle sınava gireceğiniz günlerde kahvaltıda bir parça bitter çikolata tüketmek, ihtiyacınız olan enerjiyi toplamanıza yardımcı olacaktır.

2. Kahvaltıda tüketeceğiniz minik bir parça çikolata sayesinde gün içerisinde yaşayacağınız ani açlıkların önüne geçebilirsiniz​

2-25.jpg

Çikolata yemek, kilo vermek için pek de ideal bir yol gibi gözükmese de sabah saatlerinde yiyeceğiniz bir parça çikolata, gün içerisinde açlık krizleri yaşamanızı engeller. İştahınızı dengeler ve yüksek kalorili besinlerden kaçınmanıza yardımcı olur

3. Çikolata tüketmek, kendinizi daha mutlu hissetmenizi sağlar​

3-25-1015x675.jpg

Hepimizin de bildiği gibi çikolata, endorfin üretimini tetikler ve bu sayede kendimizi daha mutlu hissetmemize yardımcı olur. Eğer sabah saatlerinde bir nebze de olsa huysuz olduğunuzu düşünüyorsanız çikolataya bir şans vermelisiniz. ?

4. Çikolata, sağlığa yararlıdır ?​

4-27-1200x675.jpg

Yapılan araştırmalar, her gün çikolata tüketen kişilerin kalp hastalığı ve felç geçirme riskinin tüketmeyenlere göre daha düşük olduğunu doğruluyor. Bitter çikolata, kalp sağlığı üzerinde olumlu etkilere sahiptir. Kan basıncını düşüren ve kan damarlarının gevşemesine yardımcı olan bu besin, kötü kolesterol seviyesi üzerinde de etkilidir. Tabii biz tekrar hatırlatalım: Ölçülü tüketmekte ve olabildiğince bitter çikolata tercih etmekte fayda var!

5. Çikolata, tıpkı kahve gibi sizi dinç tutar​

kahvaltıda çikolata

Tıpkı kahve gibi çikolata da kafein içerir. Özellikle bitter çikolata, diğer çikolata türlerine göre kafein açısından daha zengindir. Uyanık kalmamıza yardımcı olan bu besin, enerjimizi de yükselttiği için sabah saatlerinde tüketmek için idealdir.

6. Çikolata, bağışıklık sistemimizi güçlendirir​

kahvaltıda çikolata

Tüm bu faydalarının yanı sıra çikolata, çeşit çeşit yararlı besinlerle doludur. %70 kakao içeren bir çikolata, yeşil çaydan bile daha fazla antioksidan içerir. Kalsiyum, bakır, potasyum ve magnezyum da çikolatanın içerisinde yer alan diğer önemli besinlerdir. İyisi mi siz sabah minik bir parça çikolatayla hem ruhunuzu hem de vücudunuzu besleyin! ?

7. Spordan önce çikolata tüketmek, kas gelişimini destekler​

kahvaltıda çikolata

Özellikle bitter çikolata, nitrik oksit seviyesini arttırdığı için kas iyileşmesi ve büyümesi üzerinde etkilidir. Bu nedenle hem antrenmanlardan önce hem de antrenmanlardan sonra tüketilmesi önerilir.

Bonus: Kahvaltılarınıza çikolata eklemek için farklı yollar ?​

kahvaltıda çikolata

Eğer bar çikolata tüketmekten hoşlanmıyorsanız bu harika besini kahvaltılarınıza eklemek için pek çok seçeneğiniz var. Öncelikle smoothielerin ve protein içeceklerinin içerisine birkaç kaşık kakao ekleyebilirsiniz. Damla çikolatayı mısır gevreğinin ya da granolanın üzerine serpebilirsiniz. Benzer bir şekilde yulaf lapasına kakao ekleyebilir, ortaya hem doyurucu hem de besleyici bir kahvaltı çıkarabilirsiniz.

Listelist
 
Top