Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Dini Konular
Genel Dini Konular
Gıybet Etmek
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="GüLüCüKツ" data-source="post: 29184" data-attributes="member: 124802"><p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong>Bir kimsenin gıyabında, yani hazır olmadığı bir yerde, onun hakkında (duysa) hoşlanmayacağı, üzüleceği bir şey konuşmak demektir. Gıybet ile yalan ve iftirayı birbirine karıştırmamak lâzımdır. Bir kimsenin gıyabında söylenen sözler doğru değilse, yalan ve iftira olur. Doğru ise gıybet olur. Gıybet sadece dil ile olmaz. Göz ile, el ile, işaret ile, yazı ile, resim ile, karikatür ile, film ile de olabilir. Fakat en yaygın şekil dil ile olanıdır. </strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong>Gıybet, Kur'ân-ı Kerîm'de muhkem âyet ile yasaklanmış, haram kılınmış büyük bir günahtır. Resûlullah Efendimiz (s.a.v) de müteaddid hadîs-i şerifleriyle gıybeti kötülemişler, ümmetine yasak kılmışlardır. Ashab-ı kiram hazeratı (Allah onlardan razı olsun) ve her devirde gelen ulemâ, evliyâullah, fukahâ, salihler dahi (Allah onlara rahmet eylesin) gıybetin aleyhinde bulunmuşlar, gıybet hakkında ümmeti uyarmışlardır. Yâni gıybet Kitapla, Sünnetle, icmâ-i ümmet ile haram olduğu sabit, çok çirkin ve büyük bir günahtır.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong>Gıybeti yapanlar iki sınıfa ayrılıyor:</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong>1-Câhiller. Bunların dinî bilgisi yoktur. Gıybetin ne olduğunu bile doğru dürüst bilmiyorlar. </strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong>2- Gıybetin haram olduğunu bildikleri, bu mevzuda yeterli bilgiye sahip oldukları halde, nefs-i emmârelerine uyup, bile bile gıybet edenler..,</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong>Gıybetin caiz ve mubah olduğu çok sınırlı, çok mahdut ihtiyaç veya zaruret halleri vardır. Bunlar istisnaî hallerdir. </strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong>1- Halka, millete zulm eden eziyet eden emirler.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong>2- Kötülüğünü ve günahını hayâsızca açıkça işleyenler</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong>3- Sünnetleri bırakıp bidat irtikab eden, bilhassa itikâda müteallik meselelerde dalâlete, (sapıklığa) düşen kimseler. Bunlar aleyhinde yapılacak gıybetin şartı ve maksadı, halkı bu gibi kötü insanların şerrinden korumak, fenalıkların yayılmasını önlemektir. Fakat bu insanların bedenlerinden olan bir kusur söylenmez.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong>Hüccetü'l-İslâm îmam Gazali rahmetullahi aleyh hazretleri şöyle buyuruyor: </strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: DarkGreen"><strong>«Bil ki, kalb ile gıybet etmek, dil ile etmek gibi haramdır. Bir kimsenin noksanını, kusurunu başkasına söylemek doğru olmadığı gibi kendi kendine de söylemek, düşünmek doğru değildi. Kalp ile gıybet, gözü ile bir şey görmeden, kulağı ile duymadan ve kat'i olarak bilmeden bir kimseye su-i zan (kötü zan) etmektir. Su-i zan haramdır. </strong></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GüLüCüKツ, post: 29184, member: 124802"] [CENTER][SIZE=4][COLOR="DarkGreen"][B]Bir kimsenin gıyabında, yani hazır olmadığı bir yerde, onun hakkında (duysa) hoşlanmayacağı, üzüleceği bir şey konuşmak demektir. Gıybet ile yalan ve iftirayı birbirine karıştırmamak lâzımdır. Bir kimsenin gıyabında söylenen sözler doğru değilse, yalan ve iftira olur. Doğru ise gıybet olur. Gıybet sadece dil ile olmaz. Göz ile, el ile, işaret ile, yazı ile, resim ile, karikatür ile, film ile de olabilir. Fakat en yaygın şekil dil ile olanıdır. Gıybet, Kur'ân-ı Kerîm'de muhkem âyet ile yasaklanmış, haram kılınmış büyük bir günahtır. Resûlullah Efendimiz (s.a.v) de müteaddid hadîs-i şerifleriyle gıybeti kötülemişler, ümmetine yasak kılmışlardır. Ashab-ı kiram hazeratı (Allah onlardan razı olsun) ve her devirde gelen ulemâ, evliyâullah, fukahâ, salihler dahi (Allah onlara rahmet eylesin) gıybetin aleyhinde bulunmuşlar, gıybet hakkında ümmeti uyarmışlardır. Yâni gıybet Kitapla, Sünnetle, icmâ-i ümmet ile haram olduğu sabit, çok çirkin ve büyük bir günahtır. Gıybeti yapanlar iki sınıfa ayrılıyor: 1-Câhiller. Bunların dinî bilgisi yoktur. Gıybetin ne olduğunu bile doğru dürüst bilmiyorlar. 2- Gıybetin haram olduğunu bildikleri, bu mevzuda yeterli bilgiye sahip oldukları halde, nefs-i emmârelerine uyup, bile bile gıybet edenler.., Gıybetin caiz ve mubah olduğu çok sınırlı, çok mahdut ihtiyaç veya zaruret halleri vardır. Bunlar istisnaî hallerdir. 1- Halka, millete zulm eden eziyet eden emirler. 2- Kötülüğünü ve günahını hayâsızca açıkça işleyenler 3- Sünnetleri bırakıp bidat irtikab eden, bilhassa itikâda müteallik meselelerde dalâlete, (sapıklığa) düşen kimseler. Bunlar aleyhinde yapılacak gıybetin şartı ve maksadı, halkı bu gibi kötü insanların şerrinden korumak, fenalıkların yayılmasını önlemektir. Fakat bu insanların bedenlerinden olan bir kusur söylenmez. Hüccetü'l-İslâm îmam Gazali rahmetullahi aleyh hazretleri şöyle buyuruyor: «Bil ki, kalb ile gıybet etmek, dil ile etmek gibi haramdır. Bir kimsenin noksanını, kusurunu başkasına söylemek doğru olmadığı gibi kendi kendine de söylemek, düşünmek doğru değildi. Kalp ile gıybet, gözü ile bir şey görmeden, kulağı ile duymadan ve kat'i olarak bilmeden bir kimseye su-i zan (kötü zan) etmektir. Su-i zan haramdır. [/B][/COLOR][/SIZE][/CENTER] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
En iyi yönetim şekli?
Cevapla
Forumlar
Dini Konular
Genel Dini Konular
Gıybet Etmek
Top