• Merhaba Ziyaretçi.
    "Yapay Zeka Objektif " Fotoğraf Yarışması başladı. İlgili konuya  BURADAN  ulaşabilirsiniz. Sizi de bu yarışmada görmek isteriz...

Fotoğrafta Renk Bozulması

ZeyNoO

V.I.P
V.I.P
Fotoğrafta Renk Bozulması
Fotoğrafta Kompozisyon

Orijinal sahnede görülenle fotografik görüntüde elde edilen renklerin arasındaki uyum hiçbir zaman tam olarak gerçekleşmez ve filmden filme, renkten renge değişiklikler gösterir. Dolayısıyla tüm fotoğraflarda renklerin bazıları ya da tümü bozulmaya uğrayacaklardır.
Renkli film üzerinde görüntü oluşturmakta kullanılan banyo renklerinden turkuaz {mavi ve yeşilin karışmasıyla oluşan renk; firuze), magenta (mavi ve kırmızının karışmasıyla oluşan renk; mor) ve sarı fotoğrafçının paletindeki renklerdir. Bu renklerin karışımlarından, gözün algıladığı renk yelpazesindeki tüm renkler üretilebilir. Bir fotoğraftaki renkler asıl görüntüdekilerden sapmaya uğramışlarsa fotoğraf malzemesi satan mağazalardan temin edilebilen türkuaz, magenta ve san renk düzeltme filtrelerini görüntünün önüne yerleştirilmek suretiyle rengi istenilenkıvama getirmek için gereken ayarlama yapılabilir.
Renk düzeltme filtreleri görüntüdeki rengi farklılaştırmak için objektifin önünde tutularak fotoğrafın çekim aşamasında da kullanılabilir. Rengin bozulma özelliği tek başına hangi filtrenin ya da hangi iki filtrenin birlikte kullanıldığına bağlıdır. (Üç filtre birlikte ve eşit ağırlıkta kullanıldığında sadece nötr bir gri renk elde edilir.)
Bozulma miktarı kullanılan filtre ya da filtrelerin yoğunluğuna bağlıdır. Siyah-beyaz filmlerle kullanılmak üzere tasarlanmış renk filtreleri renkli filmlerle de kullanılabilmekle beraber, rengi değiştirme etkileri son derece sınırlı kalır ve genellikle yapay bir görüntü ortaya çıkar. Sonuç olarak renk düzeltme filtreleri kullanmak yardımıyla fotoğrafçı bir görüntüdeki renkleri istediği miktar ve biçimde yeniden düzenleyebilir. Mesela objektifin önüne magenta renkli bir filtre tutarak gün batınımın doğal renklerini daha fazla vurgulayabilir. Bir
başka seçenek olarak da özgün görüntünün renklerine sadık kalmak uğruna tüm düzeltme işlemlerini bir kenara bırakıp, bunun yerine istediği renk mesajını iletmesine yardımcı olacak renkleri ön plana çıkartabilir.
Kısacası fotoğrafçı bir yanda görüntünün aslına sadık kalmakla, diğer yanda yaratıcı bir renk değişimi oluşturmak arasında tercih yapmak durumundadır. Hangi yaklaşımın kullanılacağı tamamen kişisel bir seçimdir ve her ikisi de kompozisyon açısından geçerlidir. Fotoğrafçı başarısını fotoğrafının kendi istediği anlamı ne derece ifade ettiğini belirlemek yoluyla değerlendirebilir.
 
Top