Etkili iletişim Teknikleri

Tuba

Özel üye
Karşı tarafın anlaması istenilen konu hakkında çok açık fikir sahibi olmak, kendimizin ve karşımızdaki kişinin iletişim tarzını bilmek gerekir. Verilen mesajın dinleyene anlamlı olması için dinleyen tarafından alınmaz ve anlamlı olmazsa iletişimden söz edilmez.

Kendimizi dinleyen tarafın yerine koyup, söyleyeceklerimizi o kişiye göre ayarlamalıyız. Karşımızdaki insana değer vermeliyiz. O zaman mesajlarımızı daha rahat iletebiliriz, dinleyende mesajı alma gayreti gösterir.

Fikirlerimizi mümkün olan en basit terimlerde ifade etmeliyiz. Gerekli yerlerde tekrarlar kullanmalıyız.

Rahatsız edici gürültüleri ortadan kaldırmalı veya azaltmalıyız. Gürültülü bir ortamda iletişim kurmak mümkün değildir.

Açık ve anlamlı olabilmek için her türlü iletişim imkanını kullanmak gerekir.(Beden duruşu, yüz ifadesi, göz bakışı, el ve beden hareketleri, ses tonları.) Düzeltici geri iletimlerde açık ve duyarlı olmalıyız.

En önemlisi insanlar arası olumlu iletişimin sağlanabilmesi için; karşılıklı saygı ve hoşgörü, fikirlere tek yönlü değil, çok yönlü bakabilmek ve karşımızda ki insana değer vermek gereklidir.

İletişimi öldüren en önemli faktör, bir insanın karşısındakine hiç fırsat vermemesidir. Sürekli konuşan, konuşulacak konuları belirleyen insan zararlıdır.

Birbirimizle bağlantılı konuşmalıyız. B kişisinin konuştuğuyla, A kişisinin konuştuğu birbiriyle ilgili olmalıdır.

Birbirimize açık fikirli yaklaşmalıyız. Alıcılarımızı kapatıp da girdiğimiz bir konuşmadan, bir şey alamayız ve veremeyiz. Başkalarının fikirlerini kabul etmek zorunda değiliz ama başkalarının fikirlerine değer vermek, en azından başka bakış açılarını geliştirmemiz için gereklidir.

Ortak bir amaç çerçevesinde toplanabilmeliyiz. Konuşmadaki en yüksek verimin alınması için bu şarttır.

alıntı
 
Top