Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Güncel
Motorlu Araçlar Dünyası
Drift Nasıl Yapılır ?
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="Mavi Gül" data-source="post: 402459" data-attributes="member: 24221"><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082">Drift teknikleri</span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082">Not:bütün anlatılanlar arkadan itişli ve minimum 150 beygirlik araçlar ile mümkündür...</span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082">El freni kullanarak</span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082">Bu en temel tekniktir. Viraja giriş esnasında debriyaja basılır ,aracın hızı ayarlandıktan sonra düğmesi basılı kalacak şekilde el freni çekilir, arkadan kaymanın başlamasıyla birlikte gaz veriler ayak debriyajdan çekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile kontrol edilir.</span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082">Not: Drift sırasında ideal viraj çizgisi kaçmış ise bu teknik ile yeniden kontrol sağlanabilir.</span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082">VİTES İLE LASTİKLERİ KİLİTLEME (Shift Lock)</span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082">Viraja yaklaşırken vites küçültülür.Aracın burnu viraj içine doğru çevrilir. Debiyaj hızlıca bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya başlar.Ardından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilir.Bu teknik el freni çekemeye benzetilebilir.</span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082">Not:Aracın güç aktarım organlarını en az yoran tekniktir.</span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082">GÜÇ İLE (Power Over)</span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082">Virajın merkezine (apex) yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması sağlanır.Bundan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Bu teknik için güçlü çekişe sahip otomobiller gerekmektedir.</span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082">SAVURMA (FEINT)</span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082">Araç viraja girmeye yakınken önce virajın aksi tarafına doğru yönlendirilir yani kontra verilir. Daha sonra oluşan sekme etkisi ( ağırlık transferi )ile birlikte araç viraj yönüne çevrilir.Bu şekilde arkadan kaymaya başlayan araç gaz ve kontra ile kontrol edilir.</span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082">DEBRİYAJ TOKATLAMAK (Clutch Kick)</span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082">Aracın güçten düştüğü durumlarda gerekli gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak için kullanılır.Bir drift tekniğinde çok diğer tekniklere yardımcı olacak bir kullanıcı bilgisidir.</span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082">LİMİT FREN (Braking)</span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082"></span></span></strong></strong></p><p><strong><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><span style="color: #4B0082">Bu teknikde viraja girmeden önce dreksiyon viraj içine yönelmiş haldeyken frene basılır ve araç viraj içinde arkadan kayana kadar ayak frende kalır.Kayma hareketi başladıktan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Gereğinden fazla hızlı girilen virajlarda araç önden kayacaktır,bu yüzden viraja girerken hızı ayarlamak çok önemlidir.Önden kayma durumunda pilot araca yön verme konrolünü kaybeder ve araç viraj dışına doğru kayar</span></span></strong></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mavi Gül, post: 402459, member: 24221"] [B][B][FONT=Book Antiqua][COLOR="#4B0082"]Drift teknikleri Not:bütün anlatılanlar arkadan itişli ve minimum 150 beygirlik araçlar ile mümkündür... El freni kullanarak Bu en temel tekniktir. Viraja giriş esnasında debriyaja basılır ,aracın hızı ayarlandıktan sonra düğmesi basılı kalacak şekilde el freni çekilir, arkadan kaymanın başlamasıyla birlikte gaz veriler ayak debriyajdan çekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile kontrol edilir. Not: Drift sırasında ideal viraj çizgisi kaçmış ise bu teknik ile yeniden kontrol sağlanabilir. VİTES İLE LASTİKLERİ KİLİTLEME (Shift Lock) Viraja yaklaşırken vites küçültülür.Aracın burnu viraj içine doğru çevrilir. Debiyaj hızlıca bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya başlar.Ardından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilir.Bu teknik el freni çekemeye benzetilebilir. Not:Aracın güç aktarım organlarını en az yoran tekniktir. GÜÇ İLE (Power Over) Virajın merkezine (apex) yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması sağlanır.Bundan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Bu teknik için güçlü çekişe sahip otomobiller gerekmektedir. SAVURMA (FEINT) Araç viraja girmeye yakınken önce virajın aksi tarafına doğru yönlendirilir yani kontra verilir. Daha sonra oluşan sekme etkisi ( ağırlık transferi )ile birlikte araç viraj yönüne çevrilir.Bu şekilde arkadan kaymaya başlayan araç gaz ve kontra ile kontrol edilir. DEBRİYAJ TOKATLAMAK (Clutch Kick) Aracın güçten düştüğü durumlarda gerekli gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak için kullanılır.Bir drift tekniğinde çok diğer tekniklere yardımcı olacak bir kullanıcı bilgisidir. LİMİT FREN (Braking) Bu teknikde viraja girmeden önce dreksiyon viraj içine yönelmiş haldeyken frene basılır ve araç viraj içinde arkadan kayana kadar ayak frende kalır.Kayma hareketi başladıktan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Gereğinden fazla hızlı girilen virajlarda araç önden kayacaktır,bu yüzden viraja girerken hızı ayarlamak çok önemlidir.Önden kayma durumunda pilot araca yön verme konrolünü kaybeder ve araç viraj dışına doğru kayar[/COLOR][/FONT][/B][/B] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
En iyi yönetim şekli?
Cevapla
Forumlar
Güncel
Motorlu Araçlar Dünyası
Drift Nasıl Yapılır ?
Top