Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
Eğitim İçerikli Makaleler
Dersi derste öğrenmek yeterli mi?
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="dderya" data-source="post: 730859" data-attributes="member: 112565"><p>Bilgi bir noktadan sonra unutulmaya mahkumdur. Unutmanın panzehiri ise tekrardır.</p><p>Eğitim Danışmanı Mürüvvet Adalı Uygun dersi derste öğrenmenin önemli olduğunu vurgularken, öğrenmeyi pekiştirmenin yollarına işaret ediyor.</p><p>Öğrenmek, başlı başına bir süreç… Bilgi, sembol gibi tanımlamalar zihnimize giren yeni kavramlar… Öğrenmek için bilgi girişi, deneyim, yaşanmışlık önemli. Girilen bilgilerin zihnimize yerleşmesi için de bilgilerin kullanılabilir olması ve tekrar edilmesi şart!</p><p>Derste öğrenilen bilgiler için de aynı şey geçerli. Ders derste öğrenilir; dinlenirse, dikkat edilirse, verilen bilgi öğrencinin</p><p>ilgi alanına girmişse, motive edilmişse… Ama öğrenilen bu</p><p>yeni bilgilerin kalıcılığı için öğrenilenlerin tekrar edilmesi şart!</p><p>Zihin kapasitesi yüksek, algısı güçlü çocuklar; dersteki konsantrasyonlarının da durumuna göre -tabi öğreticinin de</p><p>öğretebilme/aktarabilme yeteneğini de göz ardı etmemek gerekir- dersi derste öğrenirler. Bunun dışında aslında tüm öğrenciler için az önce belirttiğim şartlar yerinde ise aynı şeyler geçerlidir. Ama bu bilgileri tekrar edebilmiş, yaşayabilmiş öğrenci, öğrenme kapasitesini ve bilgisini kalıcı hale getirmeyi de başarabilmiş öğrencidir.</p><p>Kısaca bilgi, bir noktadan sonra unutulmaya mahkumdur Unutmanın panzehiri ise tekrardır.</p><p>Algı kapasiteleri ve zihin yetenekleri yüksek olan öğrencilerin pek çoğu dersi derste dinleyerek öğrenmelerini gerçekleştirir ve bunun farkına vardığı noktadan itibaren de “Ben okulda nasılsa iyi öğreniyorum” diyerek “tekrar etme” alışkanlığını gerçekleştirmemektedirler. Bu, onları ilköğretimin ilk</p><p>yıllarında-ilk dört beş sene- başarılı kılmaya yetmektedir. Yalnız bilgi yükü arttıkça ve öğrenme stratejileri geliştikçe tekrar etmeye ihtiyaç duyulduğu ortaya çıkmaktadır. Bu durum gerçekleşince böyle bir alışkanlığı olmayan öğrenciler için durum zorlaşmaktadır.</p><p>Yani ders derste öğrenilir; kesinlikle doğru. Ama yeterliliği</p><p>için öğrenilen bilginin tekrarı, kullanılması çok önemlidir. En</p><p>iyi öğrenme, beş duyunun kullanılarak yapıldığı öğrenme şeklidir. Duyarak, tadarak, görerek, koklayarak ve dokunarak…</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dderya, post: 730859, member: 112565"] Bilgi bir noktadan sonra unutulmaya mahkumdur. Unutmanın panzehiri ise tekrardır. Eğitim Danışmanı Mürüvvet Adalı Uygun dersi derste öğrenmenin önemli olduğunu vurgularken, öğrenmeyi pekiştirmenin yollarına işaret ediyor. Öğrenmek, başlı başına bir süreç… Bilgi, sembol gibi tanımlamalar zihnimize giren yeni kavramlar… Öğrenmek için bilgi girişi, deneyim, yaşanmışlık önemli. Girilen bilgilerin zihnimize yerleşmesi için de bilgilerin kullanılabilir olması ve tekrar edilmesi şart! Derste öğrenilen bilgiler için de aynı şey geçerli. Ders derste öğrenilir; dinlenirse, dikkat edilirse, verilen bilgi öğrencinin ilgi alanına girmişse, motive edilmişse… Ama öğrenilen bu yeni bilgilerin kalıcılığı için öğrenilenlerin tekrar edilmesi şart! Zihin kapasitesi yüksek, algısı güçlü çocuklar; dersteki konsantrasyonlarının da durumuna göre -tabi öğreticinin de öğretebilme/aktarabilme yeteneğini de göz ardı etmemek gerekir- dersi derste öğrenirler. Bunun dışında aslında tüm öğrenciler için az önce belirttiğim şartlar yerinde ise aynı şeyler geçerlidir. Ama bu bilgileri tekrar edebilmiş, yaşayabilmiş öğrenci, öğrenme kapasitesini ve bilgisini kalıcı hale getirmeyi de başarabilmiş öğrencidir. Kısaca bilgi, bir noktadan sonra unutulmaya mahkumdur Unutmanın panzehiri ise tekrardır. Algı kapasiteleri ve zihin yetenekleri yüksek olan öğrencilerin pek çoğu dersi derste dinleyerek öğrenmelerini gerçekleştirir ve bunun farkına vardığı noktadan itibaren de “Ben okulda nasılsa iyi öğreniyorum” diyerek “tekrar etme” alışkanlığını gerçekleştirmemektedirler. Bu, onları ilköğretimin ilk yıllarında-ilk dört beş sene- başarılı kılmaya yetmektedir. Yalnız bilgi yükü arttıkça ve öğrenme stratejileri geliştikçe tekrar etmeye ihtiyaç duyulduğu ortaya çıkmaktadır. Bu durum gerçekleşince böyle bir alışkanlığı olmayan öğrenciler için durum zorlaşmaktadır. Yani ders derste öğrenilir; kesinlikle doğru. Ama yeterliliği için öğrenilen bilginin tekrarı, kullanılması çok önemlidir. En iyi öğrenme, beş duyunun kullanılarak yapıldığı öğrenme şeklidir. Duyarak, tadarak, görerek, koklayarak ve dokunarak… [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Sarı kırmızı renkleri ile ünlü futbol takımımız?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
Eğitim İçerikli Makaleler
Dersi derste öğrenmek yeterli mi?
Top