Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Türkçe & Dilbilgisi & İmla Kuralları
Cumhuriyet Döneminde Anlatmaya Bağlı Edebi Metinler
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="OBir" data-source="post: 929813" data-attributes="member: 73293"><p>>>> Konunun devamı >>></p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">FÜRUZAN TEKİL (1935-…)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Asıl adı: Feruze’dir. Öykü yazarı olarak tanınmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Orta sınıfın acısını, sevgisini anlatır.</li> <li data-xf-list-type="ul">İstanbul’un kenar semtlerindeki fakir insanların yoksulluklarını, saflıkları yüzünden kötü insanların eline düşen genç kadınları, aile içi ilişkileri, kuşak çatışmalarını anlatır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Genellikle göçmenler, kadınlar ve çocuklar üzerinde durur. Kadın konusu da onun ele aldığı konulardandır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Genellikle uzun ve ayrıntılı bir anlatım vardır. Olaydan çok betimleme ve çözümlemelere yer vermiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Parasız Yatılı adlı eseriyle Sait Faik ödülünü almıştır.</li> </ul><p><strong>Eserleri:</strong></p><p>Öykü: Parasız Yatılı, Kuşatma, Benim Sinemalarım, Gecenin Öteki Yüzü, Gül Mevsimidir, Sevda Dolu Bir Yaz, Yedi Öykü</p><p>Roman: 47’liler, Berlin’in Nar Çiçeği</p><p>Gezi-Röportaj: Yeni Konuklar, Balkan Yolcusu, Ev Sahipleri, İşte Bizim Rumeli</p><p>Oyun: Redife’ye Güzelleme, Kış Gelmeden</p><p>Şiir: Lodoslar Kenti</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">BİLGE KARASU (1930 – 1995)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Anlattığıyla, anlatımıyla özgün bir imzadır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Resimden, müzikten felsefeye, sinemaya uzanan geniş bir ilgi yelpazesi içinde bireyin sorunlarını sevgi, dostluk, yalnızlık odağında ele almıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Ben merkezli hikâyeler yazmıştır.</li> </ul><p><strong>Eserleri:</strong></p><p>Öykü: Troya’da Ölüm Vardı, Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı, Göçmüş Kediler Bahçesi, Narla İncire Gazel</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">NEZİHE MERİÇ (1925 – 2009)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Toplum içinde bile kendi iç yalnızlığını sürdüren genç kız ve kadınları başarıyla anlatmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Çehov tarzı hikâyeye uygun eserler vermiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Öykü, tiyatro ve roman türlerinde eserler yazmıştır.</li> </ul><p><strong>Eserleri:</strong></p><p>Öykü: Bozbulanık, Topal Koşma, Menekşeli Bilinç, Dumanaltı, Bir Kara Derin Kuyu, Yandırma, Gülün İçinde Bülbül Sesi Var, Çisenti</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">VÜS’AT ORHAN BENER (1922 – 2005)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Vüs’at O. Bener, eserleri içinde daha çok özyaşamöyküsel nitelik taşıyan öyküleriyle bilinir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Bener, ham gerçekliği edebi bir temele oturtarak ele aldı. Gündelik olaylarla, bilinçaltında birikmiş yaşam parçalarını birleştirdi.</li> <li data-xf-list-type="ul">Sürekli yeni anlatım biçimleri arayan yazar, bu yönüyle zaman zaman şematizme düşmekle, dış gerçekleri yanlış yerlere koymakla, hatta bozmakla eleştirildi.</li> <li data-xf-list-type="ul">Bener’in eserlerinde ölüm izleği önemli bir yer tutar. Bunda yazarın genç yaşta doğum sırasında kaybettiği ilk eşi ve doğumdan sonra yaşatılamayan çocuğunun da etkisi vardır. Bu evlilikten sonra tekrar başından evlilikler geçmesine rağmen Vüs’at O. Bener’in çocuğu olmadı.</li> <li data-xf-list-type="ul">Okurdan çaba isteyen, ayrıksı bir dili olan Bener’in kişilerinin gündelik hayatın ikiyüzlülüklerini dışa vuran bilinç akışlarını, Virgül dergisindeki yazısında, Orhan Koçak “iç konferans tekniği” olarak adlandırmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Öykülerinin yanı sıra Vüs’at O. Bener’in şiirleri, kısa dizelerden oluşan, esprili, ironik ve şaşırtıcıdır.</li> </ul><p><strong>Eserleri:</strong></p><p>Öykü: Dost, Yaşamasız, Siyah-Beyaz, Mızıkalı Yürüyüş, Kara Tren, Kapan</p><p>Oyun: Ihlamur Ağacı, İpin Ucu</p><p>Roman: Buzul Çağının Virüsü, Bay Muannit Sahtegi’nin Notları</p><p>Şiir: Manzumeler</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">FERİT EDGÜ (1936-…)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Romancıdan çok öykücü-denemeci sayılması gereken bir sanatçıdır. Yaşamından, gözlemlerinden yola çıkarak değişik dil ve anlatım biçimlerini denemiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Toplumsal-bireysel gerçekleri, psikolojik derinlikleri araştırmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Aydın kesimin uyumsuzluğunu, yalnızlığını anlatan hikâye ve romanlarıyla tanınmıştır.</li> </ul><p><strong>Eserleri:</strong></p><p>Roman: Kimse, O (Hakkâri’de Bir Mevsim adıyla filme çekilmiştir.)</p><p>Öykü: Kaçkınlar, Bir Gemide, Bozgun, Av, Ressamın Öyküsü, Doğu Öyküleri, Doğu Sesi, Eylül’ün Gölgesinde Bir Yaz</p><p>Deneme: Ders Notları, Yazmak Eylemi, Yeni Ders Notları, Şimdi Saat Kaç, Binbir Hece, Seyir Sözcükleri</p><p>Şiir: Ah Mine’l-Aşk</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">NAZLI ERAY (1950-…)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Fantastik-gerçekçi hikâyeleriyle tanınmıştır. Postmodern bir yazardır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Gerçekle gerçeküstü arasında köprüler kuran, masalsı öğelerle beslenen öyküler yazmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Hikâyelerinde insanların sevgilerini, hüzünlerini işler.</li> </ul><p><strong>Eserleri:</strong></p><p>Öykü: Ah Bayım Ah, Geceyi Tanıdım, Kız Öpme Kuyruğu, Hazır Dünya, Eski Gece Parçaları, Yoldan Geçen Öyküler, Aşk Artık Burada Oturmuyor, Kuş Kafesindeki Tenor.</p><p>Roman: Pasifik Günleri, Orphee, Deniz Kenarında Pazartesi, Arzu Sapağında İnecek Var, Ay Falcısı, Yıldızlar Mektuplar Yazar, Uyku İstasyonu, Bir Yaz Gecesi, Âşık Papağan Barı, İmparator Çay Bahçesi, Örümceğim Kitabı, Elyazması Rüyalar, Ayışığı Sofrası, Aşkı Giyinen Adam, Sis Kelebekleri</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">AYŞE KULİN (1941-…)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Biyografi yazarı olarak ünlenmiş ve öyküleme tekniğini kullanmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Biyografi karakterli ilk romanı “Adı Aylin” dir.</li> <li data-xf-list-type="ul">“Köprü” adlı romanı belgesel özellik taşır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Romanlarını sosyal ve siyasal olaylar içinde yoğurarak oluşturmuştur.</li> </ul><p><strong>Eserleri:</strong></p><p>Roman: Bir Tatlı Huzur, Adı Aylin, Sevdalinka, Füreya, Nefes Nefese, Gece Sesleri, Veda, Köprü, Gece Sesleri, Bir Gün, Türkan</p><p>Öykü: Geniş Zamanlar, Güneşe Dön Yüzünü, Foto Sabah Resimleri</p><p>Anı-Otobiyografi: Babama, Hayat, Hüzün</p><p>Deneme: İçimde Kızıl Bir Gül Gibi</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">LEYLA ERBİL (1931-…)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Postmodern bir yazardır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Hikâye ve romanlarını varoluşçu temalara uyarak yazar, alışılmış toplum düzenine başkaldırır. Dilin kelime varlığını ve cümle yapısını değiştirir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Bazı hikâyelerinde akıl dışı, inandırıcılığı tartışılır kişiler bulunur ve bu kişiler varlıklarını sürdürürler. Bundan dolayı hikâyeleri içinde güç okunan metinler de vardır. Bunda bazı kişilere, çeşitli sosyal durumları anlatırken kullandığı kavramları farklı bir şekilde birleştirmesi önemli rol oynar.</li> </ul><p><strong>Eserleri:</strong></p><p>Roman: Tuhaf Bir Kadın, Karanlığın Günü, Mektup Aşkları, Cüce, Üç Başlı Ejderha</p><p>Öykü: Eski Sevgili</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">ELİF ŞAFAK (1971-…)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Doğu-Batı sentezi yapmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Tasavvufu işlemiştir.</li> </ul><p><strong>Eserleri:</strong></p><p>Roman: Aşk, Siyah Süt, Araf, Baba ve Piç, Pinhan, Şehrin Aynaları, Mahrem, Bit Palas, Med Cezir, Kem Gözlere Anadolu, Kağıt Helva, Firarperest, İskender, Şemspare, Ustam ve Ben</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">HASAN ALİ TOPTAŞ (1958-…)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Bilinç akışı tekniğini kullanır. Anlatımda denge ve simetriye yer verir.</li> </ul><p><strong>Eserleri:</strong></p><p>Roman: Sonsuzluğa Nokta, Kayıp Hayaller Kitabı, Gölgesizler, Bir Hüzünlü Yaz, Uykuların Doğusu</p><p>Öykü: Yoklar Fısıltısı, Ölü Zaman Gezginleri, Bir Gülüşün Kimliği</p><p>Çocuk Romanı: Ben Bir Gürgen Dalıyım Deneme: Harfler ve Notalar</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">İHSAN OKTAY ANAR (1960-…)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Felsefeyi edebiyata sokan ve felsefi temalara yer veren yazar, hem kurgu hem de felsefi söylemleriyle dikkat çeken romanlar yazmıştır.</li> </ul><p><strong>Eserleri:</strong></p><p>Roman: Puslu Kıtalar Atlası, Efrâsiyâb’ın Hikâyeleri, Amat, Suskunlar</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OBir, post: 929813, member: 73293"] >>> Konunun devamı >>> [B][COLOR=#ff0000]FÜRUZAN TEKİL (1935-…)[/COLOR][/B] [LIST] [*]Asıl adı: Feruze’dir. Öykü yazarı olarak tanınmıştır. [*]Orta sınıfın acısını, sevgisini anlatır. [*]İstanbul’un kenar semtlerindeki fakir insanların yoksulluklarını, saflıkları yüzünden kötü insanların eline düşen genç kadınları, aile içi ilişkileri, kuşak çatışmalarını anlatır. [*]Genellikle göçmenler, kadınlar ve çocuklar üzerinde durur. Kadın konusu da onun ele aldığı konulardandır. [*]Genellikle uzun ve ayrıntılı bir anlatım vardır. Olaydan çok betimleme ve çözümlemelere yer vermiştir. [*]Parasız Yatılı adlı eseriyle Sait Faik ödülünü almıştır. [/LIST] [B]Eserleri:[/B] Öykü: Parasız Yatılı, Kuşatma, Benim Sinemalarım, Gecenin Öteki Yüzü, Gül Mevsimidir, Sevda Dolu Bir Yaz, Yedi Öykü Roman: 47’liler, Berlin’in Nar Çiçeği Gezi-Röportaj: Yeni Konuklar, Balkan Yolcusu, Ev Sahipleri, İşte Bizim Rumeli Oyun: Redife’ye Güzelleme, Kış Gelmeden Şiir: Lodoslar Kenti [B][COLOR=#ff0000]BİLGE KARASU (1930 – 1995)[/COLOR][/B] [LIST] [*]Anlattığıyla, anlatımıyla özgün bir imzadır. [*]Resimden, müzikten felsefeye, sinemaya uzanan geniş bir ilgi yelpazesi içinde bireyin sorunlarını sevgi, dostluk, yalnızlık odağında ele almıştır. [*]Ben merkezli hikâyeler yazmıştır. [/LIST] [B]Eserleri:[/B] Öykü: Troya’da Ölüm Vardı, Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı, Göçmüş Kediler Bahçesi, Narla İncire Gazel [B][COLOR=#ff0000]NEZİHE MERİÇ (1925 – 2009)[/COLOR][/B] [LIST] [*]Toplum içinde bile kendi iç yalnızlığını sürdüren genç kız ve kadınları başarıyla anlatmıştır. [*]Çehov tarzı hikâyeye uygun eserler vermiştir. [*]Öykü, tiyatro ve roman türlerinde eserler yazmıştır. [/LIST] [B]Eserleri:[/B] Öykü: Bozbulanık, Topal Koşma, Menekşeli Bilinç, Dumanaltı, Bir Kara Derin Kuyu, Yandırma, Gülün İçinde Bülbül Sesi Var, Çisenti [B][COLOR=#ff0000]VÜS’AT ORHAN BENER (1922 – 2005)[/COLOR][/B] [LIST] [*]Vüs’at O. Bener, eserleri içinde daha çok özyaşamöyküsel nitelik taşıyan öyküleriyle bilinir. [*]Bener, ham gerçekliği edebi bir temele oturtarak ele aldı. Gündelik olaylarla, bilinçaltında birikmiş yaşam parçalarını birleştirdi. [*]Sürekli yeni anlatım biçimleri arayan yazar, bu yönüyle zaman zaman şematizme düşmekle, dış gerçekleri yanlış yerlere koymakla, hatta bozmakla eleştirildi. [*]Bener’in eserlerinde ölüm izleği önemli bir yer tutar. Bunda yazarın genç yaşta doğum sırasında kaybettiği ilk eşi ve doğumdan sonra yaşatılamayan çocuğunun da etkisi vardır. Bu evlilikten sonra tekrar başından evlilikler geçmesine rağmen Vüs’at O. Bener’in çocuğu olmadı. [*]Okurdan çaba isteyen, ayrıksı bir dili olan Bener’in kişilerinin gündelik hayatın ikiyüzlülüklerini dışa vuran bilinç akışlarını, Virgül dergisindeki yazısında, Orhan Koçak “iç konferans tekniği” olarak adlandırmıştır. [*]Öykülerinin yanı sıra Vüs’at O. Bener’in şiirleri, kısa dizelerden oluşan, esprili, ironik ve şaşırtıcıdır. [/LIST] [B]Eserleri:[/B] Öykü: Dost, Yaşamasız, Siyah-Beyaz, Mızıkalı Yürüyüş, Kara Tren, Kapan Oyun: Ihlamur Ağacı, İpin Ucu Roman: Buzul Çağının Virüsü, Bay Muannit Sahtegi’nin Notları Şiir: Manzumeler [B][COLOR=#ff0000]FERİT EDGÜ (1936-…)[/COLOR][/B] [LIST] [*]Romancıdan çok öykücü-denemeci sayılması gereken bir sanatçıdır. Yaşamından, gözlemlerinden yola çıkarak değişik dil ve anlatım biçimlerini denemiştir. [*]Toplumsal-bireysel gerçekleri, psikolojik derinlikleri araştırmıştır. [*]Aydın kesimin uyumsuzluğunu, yalnızlığını anlatan hikâye ve romanlarıyla tanınmıştır. [/LIST] [B]Eserleri:[/B] Roman: Kimse, O (Hakkâri’de Bir Mevsim adıyla filme çekilmiştir.) Öykü: Kaçkınlar, Bir Gemide, Bozgun, Av, Ressamın Öyküsü, Doğu Öyküleri, Doğu Sesi, Eylül’ün Gölgesinde Bir Yaz Deneme: Ders Notları, Yazmak Eylemi, Yeni Ders Notları, Şimdi Saat Kaç, Binbir Hece, Seyir Sözcükleri Şiir: Ah Mine’l-Aşk [B][COLOR=#ff0000]NAZLI ERAY (1950-…)[/COLOR][/B] [LIST] [*]Fantastik-gerçekçi hikâyeleriyle tanınmıştır. Postmodern bir yazardır. [*]Gerçekle gerçeküstü arasında köprüler kuran, masalsı öğelerle beslenen öyküler yazmıştır. [*]Hikâyelerinde insanların sevgilerini, hüzünlerini işler. [/LIST] [B]Eserleri:[/B] Öykü: Ah Bayım Ah, Geceyi Tanıdım, Kız Öpme Kuyruğu, Hazır Dünya, Eski Gece Parçaları, Yoldan Geçen Öyküler, Aşk Artık Burada Oturmuyor, Kuş Kafesindeki Tenor. Roman: Pasifik Günleri, Orphee, Deniz Kenarında Pazartesi, Arzu Sapağında İnecek Var, Ay Falcısı, Yıldızlar Mektuplar Yazar, Uyku İstasyonu, Bir Yaz Gecesi, Âşık Papağan Barı, İmparator Çay Bahçesi, Örümceğim Kitabı, Elyazması Rüyalar, Ayışığı Sofrası, Aşkı Giyinen Adam, Sis Kelebekleri [B][COLOR=#ff0000]AYŞE KULİN (1941-…)[/COLOR][/B] [LIST] [*]Biyografi yazarı olarak ünlenmiş ve öyküleme tekniğini kullanmıştır. [*]Biyografi karakterli ilk romanı “Adı Aylin” dir. [*]“Köprü” adlı romanı belgesel özellik taşır. [*]Romanlarını sosyal ve siyasal olaylar içinde yoğurarak oluşturmuştur. [/LIST] [B]Eserleri:[/B] Roman: Bir Tatlı Huzur, Adı Aylin, Sevdalinka, Füreya, Nefes Nefese, Gece Sesleri, Veda, Köprü, Gece Sesleri, Bir Gün, Türkan Öykü: Geniş Zamanlar, Güneşe Dön Yüzünü, Foto Sabah Resimleri Anı-Otobiyografi: Babama, Hayat, Hüzün Deneme: İçimde Kızıl Bir Gül Gibi [B][COLOR=#ff0000]LEYLA ERBİL (1931-…)[/COLOR][/B] [LIST] [*]Postmodern bir yazardır. [*]Hikâye ve romanlarını varoluşçu temalara uyarak yazar, alışılmış toplum düzenine başkaldırır. Dilin kelime varlığını ve cümle yapısını değiştirir. [*]Bazı hikâyelerinde akıl dışı, inandırıcılığı tartışılır kişiler bulunur ve bu kişiler varlıklarını sürdürürler. Bundan dolayı hikâyeleri içinde güç okunan metinler de vardır. Bunda bazı kişilere, çeşitli sosyal durumları anlatırken kullandığı kavramları farklı bir şekilde birleştirmesi önemli rol oynar. [/LIST] [B]Eserleri:[/B] Roman: Tuhaf Bir Kadın, Karanlığın Günü, Mektup Aşkları, Cüce, Üç Başlı Ejderha Öykü: Eski Sevgili [B][COLOR=#ff0000]ELİF ŞAFAK (1971-…)[/COLOR][/B] [LIST] [*]Doğu-Batı sentezi yapmıştır. [*]Tasavvufu işlemiştir. [/LIST] [B]Eserleri:[/B] Roman: Aşk, Siyah Süt, Araf, Baba ve Piç, Pinhan, Şehrin Aynaları, Mahrem, Bit Palas, Med Cezir, Kem Gözlere Anadolu, Kağıt Helva, Firarperest, İskender, Şemspare, Ustam ve Ben [B][COLOR=#ff0000]HASAN ALİ TOPTAŞ (1958-…)[/COLOR][/B] [LIST] [*]Bilinç akışı tekniğini kullanır. Anlatımda denge ve simetriye yer verir. [/LIST] [B]Eserleri:[/B] Roman: Sonsuzluğa Nokta, Kayıp Hayaller Kitabı, Gölgesizler, Bir Hüzünlü Yaz, Uykuların Doğusu Öykü: Yoklar Fısıltısı, Ölü Zaman Gezginleri, Bir Gülüşün Kimliği Çocuk Romanı: Ben Bir Gürgen Dalıyım Deneme: Harfler ve Notalar [B][COLOR=#ff0000]İHSAN OKTAY ANAR (1960-…)[/COLOR][/B] [LIST] [*]Felsefeyi edebiyata sokan ve felsefi temalara yer veren yazar, hem kurgu hem de felsefi söylemleriyle dikkat çeken romanlar yazmıştır. [/LIST] [B]Eserleri:[/B] Roman: Puslu Kıtalar Atlası, Efrâsiyâb’ın Hikâyeleri, Amat, Suskunlar [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Atatürk'ün doğduğu şehir?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Türkçe & Dilbilgisi & İmla Kuralları
Cumhuriyet Döneminde Anlatmaya Bağlı Edebi Metinler
Top