Çoklu Zeka Alanları Envanterleri

1 Arkadaşlarıma oranla daha çok hayal kurarım.
2 Grup içerisinde işbirlikçi çalışmayı çok severim.
3 İnsanın varoluşunun nedenlerini ve kendi varoluşumu düşünürüm.
4 Başka bir dilde konuşmayı ve yazmayı öğrenmek, bana çok kolay gelmektedir.
5 İnsanların duygu düşünce ve davranışlarını anlayabilirim.
6 Hikaye,şiir yazma gibi etkinliklerden zevk alırım.
7 Başkalarına selam verir, onların hatırlarını sorar ve onları çok önemserim.
8 Başkalarının bedensel hareketlerini ve yüz ifadelerini kolaylıkla taklit ederim.
9 Bazen sokakta yürürken kendimi bir melodiyi mırıldanır halde bulurum.
10 Bazı insanların doğa ve çevre konusundaki duyarsızlıkları beni çok üzmektedir.
11 Beni yakından ilgilendiren sosyal ve kültürel etkinliklere katılmayı çok severim.
12 Okuduklarımı anlar,özetler ve kolaylıkla hatırlarım.
13 Mantık bulmacalarını severim.
14 Bilimdeki yeni gelişme ve değişmelere karşı her zaman çok ilgi duyarım.
15 Bir işte çalışırken veya dersime çalışırken sık sık ritim tutturur ve melodiler söylerim.
16 Bir müzik aletini çok iyi çalarım ya da çalmayı çok isterim.
17 Tasarım çizim ve resimden zevk alırım.
18 Bir sorunum olduğunda, onu tek başıma çözmeye çalışmak yerine, genellikle yardımına başvurabileceğim birini araştırırım.
19 Bir şarkı duyduğumda farkında olmadan ona eşlik ederim.
20 Bir şey hakkında daha çok öğrenebilmem için, ona dokunmam ve onu ilk elden denemem gerekir.
21 Bir şeyi başkaları ile işbirliği yaparak, onlarla paylaşarak veya onlara öğreterek öğrenmeyi severim.
22 Bir şeyi en iyi, yaparak ve yaşayarak öğrenirim.
23 Bir şeyi parçalarına ayırmayı ve onları tekrar birleştirmeyi çok severim.
24 Bir veya birden fazla sportif faaliyette başarılıyımdır.
25 Bir yerde uzun süre kaldığımda hareket etmeye ve kımıldamaya başlarım.
26 Birçok farklı şarkıların veya müzikallerin ezgilerini bilirim.
27 Boş zamanlarımı harcarken, sosyal oyunları, video oyunları gibi bireysel oyunlara tercih ederim.
28 Bütün günü evde yalnız kalarak geçirmek yerine, hareketli geçen sosyal bir etkinlikte olmayı tercih ederim.
29 Çamurla oynamayı veya diğer el becerisi gerektiren etkinliklere katılmayı severim.
30 Çeşitli ağaçlar, kuşlar ve benzeri bitki ve hayvan türleri arasındaki temel farklılıkları çok iyi bilirim.
31 Çevre bilimi, doğa, bitkiler, hayvanlar vb. gibi konulara çok meraklıyım.
32 Çevre bilincim çok iyi gelişmiştir.
33 Çevremdekileri konuşmalarım ile etkilerim.
34 Çevremdeki insanların söylediği ve yaptığı şeylerde mantıksal bakımdan hata aramayı çok severim.
35 Çevremdeki seslere karşı aşırı duyarlıyım.
36 Dağcılıkla uğraşmayı, sık sık kır yürüyüşlerine çıkmayı veya sadece doğada yürümeyi çok severim.
37 Ders çalışırken veya bir şey öğrenirken müzik dinlemekten çok hoşlanırım.
38 Dinleyerek öğrenmeyi severim.
39 İnsanları ikna edebilirim.
40 Diyebilirim ki, eğer müzik olmasaydı, benim için hayat çok anlamsız olacaktı.
41 Doğa olaylarına ve oluşumlarına (örneğin, volkanlara, dağlara ve bulutlara) karşı çok duyarlıyımdır.
42 Doğaya, hayvanat bahçelerine veya tarihsel müzelere olan gezileri çok severim.
43 Doğayı ve canlıları içeren konularda çok başarılıyım.
44 Duygularımı, düşüncelerimi açık ve doğru bir şekilde dile getiririm.
45 Düşünmeyi ve beyni geliştiren oyunları oynamayı çok severim.
46 Eğer...ise, ne olur? türündeki düşünmeyi gerektiren küçük deneyleri gerçekleştirmekten çok hoşlanırım
47 El becerisi gerektiren etkinliklerde çok başarılıyım.
48 En az iki veya üç yakın arkadaşım vardır ve onları sık sık ararım.
49 En iyi ve en mükemmel diyebileceğim düşüncelerim genellikle uzun bir yürüyüşteyken, koşarken veya benzeri bir fiziksel hareketi gerçekleştirirken oluşur.
50 Etrafımdaki olayların veya gördüğüm nesnelerin resmini çekmek veya onları bir kamera ile kaydetmek isterim.
51 Fen Bilgisi dersinde deney yapmayı ve yeni şeyler denemeyi severim.
52 Filmleri, fotoğraf gösterilerini ve benzeri diğer görsel sunuları izlemeyi severim.
53 Fiziksel etkinlikleri çok severim ve en az bir spor dalında düzenli olarak alıştırma yaparım.
54 Genellikle, çevremdeki kişiler veya arkadaşlarım bana bir öğüt için başvururlar.
55 Genellikle, bir müzik parçasını veya melodisini doğru olarak tekrarlayabilmem için onu bir veya en fazla iki kez dinlemem yeterlidir.
56 Genellikle, boş zamanlarımı ev dışındaki etkinliklerde harcarım.
57 Genellikle, geceleri rüyalar görürüm.
58 Genellikle, resimlerle donatılmış okuma malzemelerini tercih ederim.
59 Kolaylıkla yön bulma becerisine sahibim.
60 Gözlerimi kapattığımda sık sık açık ve net hayaller görürüm.
61 Çevremdeki veya toplumsal sorunlarla ilgilenirim.
62 Hakkımda çok fazla söz etmediğim en az bir ilgim, hobim veya uğraşım vardır.
63 Haritaları, çizelgeleri, grafikleri veya tabloları sadece düz metinden oluşan yazılı malzemelere oranla daha kolay anlarım.
64 Hayat hakkındaki önemli sorular üzerinde sık sık yalnız kalarak zaman harcar ve kafa yorarım.
65 Hayatımla ilgili zihnimde sürekli olarak meşgul olduğum ve ulaşmaya çalıştığım önemli amaçlarım vardır.
66 Hayattaki amacının ne olduğuna ilişkin iyi bir anlayışa sahibim.
67 Hayattaki başarılarımdan ve başarısızlıklarımdan ders almasını bilirim.
68 Hayvanat ve bitki bahçeleri vb. gibi tabiatın belli bir yönünü içinde barındıran yerleri sık sık ziyaret ederim veya ziyaret etmek isterim. .
69 Hayvanların etrafında olmaktan çok hoşlanırım.
70 Mantıksal problem çözümlerinde başarılıyımdır.
71 İç dünyamdaki düşüncelerimi ve hayatımdaki önemli olayları kaydetmek için tuttuğum bir günlüğüm vardır.
72 İnsanlar konuştuğum veya yazdığım bazı kelimelerin anlamlarını bana sormak durumunda kalırlar.
73 İsimler, yerler ve tarihler hakkında iyi bir hafızaya sahibimdir.
74 Sürekli arkadaşlarım ile birlikte olmaktan hoşlanırım.
75 Kavramları okumadan, söylemeden veya yazmadan önce zihnimde canlandırırım.
76 Kelime işlem oyunlarını çok severim.
77 Kendi işimi kurma konusunda ciddi düşüncelerim vardır.
78 Kendim hakkında daha fazla bilgi edinmek için kişisel gelişim ile ilgili bir çok kitap okurum.
79 Kendimden başka kimsenin bilmediği bir tutkum (hobim) vardır.
80 Kendime güvenim yüksektir.
81 Kendime saygım yüksektir.
82 Kendimi bağımsız ve güçlü bir iradeye sahip biri olarak algılarım.
83 Kendimi karşımdaki insanın yerine koyarak düşünme (empati) yeteneğim çok iyi gelişmiştir.
84 Kendimi veya derdimi anlatmada kendime özgü acıklı bir ifadem vardır ve vücut dilimi çok iyi kullanırım.
85 Sağlıklı yaşam konusunda uykuma ve beslenmeme özen gösteririm
86 Kitap okumayı çok severim.
87 Koşmayı, sıçramayı ve benzeri fiziksel hareketleri yapmayı çok severim.
88 Kuş beslemek, kelebek ve böcek kolleksiyonu oluşturmak gibi doğa ile ilgili projelere katılmayı çok isterim.
89 Lunaparktaki çarpışan otolar gibi biniciliklerden, ata binmekten veya diğer benzeri heyecan verici fiziksel deneyimlerden çok hoşlanırım.
90 Makinelerin nasıl çalıştığına dair çok soru sorarım.
91 Mantıksal bulmacaları çözmeyi, satranç ve dama gibi zeka geliştirici oyunları oynamayı çok severim.
92 Matematik yada Fen dersleri okulda en sevdiğim derslerimdir.
93 Matematiksel hesaplama oyunlarını çok severim.
94 Mevsimlere ve iklim olaylarına karşı çok ilgiliyim.
95 Model inşa etme, marangozluk veya dokuma gibi el becerilerini gerektiren bütün somut etkinliklerde çalışmayı çok severim.
96 Müzik dersini çok severim.
97 Müzik dinlemeyi çok severim ve sık sık radyodan, kasetçalardan ve diğer benzeri araçlardan müzik dinlerim.
98 Müzikal bir notanın ne zaman yanlış olarak çalındığını kolaylıkla söyleyebilirim.
99 Nesneleri sınıflandırmayı veya olayları belli bir mantıksal ilişki içinde düzenlemeyi severim.
100 Normal öğrencilerden daha iyi yazarım.
101 Okulda Geometri ile ilgili konular, benim için Matematik dersinden her zaman daha kolaydı.
102 Hayalimde gördüğüm resimleri anlatabilirim.
103 Okurken sözcüklere oranla resimlerden daha çok öğrenirim.
104 Olayların oluşumu ve işleyişi hakkında çok soru sorarım.
105 Öğrendiğim yeni sözcükleri anlamlarına uygun olarak konuşur veya yazı dilinde kullanırım.
106 Problemi olan arkadaşlarıma her zaman yardım ederim.
107 Renge karşı çok duyarlıyımdır, renklere önem verir ve ilgi duyarım..
108 Resim yapmaktan, şekil çizmekten veya gelişigüzel karalamaktan çok hoşlanırım.
109 Sanat içerikli etkinlikleri severim.
110 Sayıları kafamda rahatlıkla ve kolayca hesaplayabilirim
111 Sayılarla çalışmayı ve hesaplama yapmayı çok severim.
112 Sınıfta veya arkadaşlarım arasında hayvan hakları veya çevreyi koruma ile ilgili ateşli konuşmalar yaparım.
113 Sınıftaki veya evdeki çiçekleri sular ve onların bakımını üstlenirim.
114 Son günlerde okuduğum veya duyduğum kavramları başkaları ile olan konuşmalarımda sık sık kullanırım.
115 Soyut kavramları zihnimde kolaylıkla canlandırabilirim.
116 Şarkı söylemeye uygun çok güzel bir sesim vardır.
117 Tabiattaki canlıları konu alan kitapları okumayı ve televizyon veya video programları izlemeyi çok severim.
118 Yaşadığım her olay ve deneyim üzerine düşünürüm.
119 Tatil için bir geziye çıkacağım zaman, bir çok insanın bulunduğu yerlerden çok doğa ile baş başa kalabileceğim yerleri tercih ederim.
120 Televizyon veya bir film izlemek yerine, radyoyu veya bir ses kasetini dinlerken daha çok öğrenirim.
121 Uzun öyküler ve fıkralar anlatırım.
122 Varlıkların görüntülerini veya daha önceden bulunduğu yerleri çok iyi ve net olarak hatırlarım.
123 Vurmalı çalgılarla yapılan bir müzik parçasına kolaylıkla ayak uydurabilirim.
124 Yalnız oynamaya veya ders çalışmaya bırakıldığımda daha başarılıyım.
125 Yap-boz, bulmaca, parçalara ayrılmış bir resmi tamamlama ve benzeri diğer görsel bulmaca oyunlarını çok severim.
126 Yaptığım işin bilincindeyimdir ve başkalarına pek fazla akıl danışmam.
127 Yaşıma göre kullanabildiğim sözcük sayısı çoktur.
128 Yaşıma göre yüksek düzeyde beceri gerektiren şekilleri ve resimleri çizerim.
129 Yaşıma uygun kelimeleri doğru bir şekilde söyleyebilirim.
130 Yaşıtlarıma oranla soyut düşünebilme veya neden-sonuç ilişkisi kurabilme yeteneklerim çok iyi gelişmiştir.
131 Yeni bir beceriyi öğrenmek için onun hakkında okumak yerine, o beceriyi yapmaya ihtiyacım vardır.
132 Güçlü espri yeteneğine sahibimdir.
133 Zayıf ve kuvvetli yönlerim hakkında gerçekçi bir anlayışa sahibim.
134 Zihnim sürekli olarak mevsimler, depremler ve benzeri doğa olaylarının nasıl oluştuğuna dair sorularla meşguldür.
135 Zihnim, olaylar arasındaki farklılıklar, benzerlikler veya mantıksal düzen ile sürekli olarak meşguldür.
 
Top