Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
Öğrenci Salonu
Çıkmış KPSS Sorularıyla Desteklenmiş Ayrıntılı Konu Anlatımı
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="YoRuMSuZ" data-source="post: 882980" data-attributes="member: 1"><p><strong><span style="font-size: 18px">ÖLÇÜTE GÖRE DEĞERLENDİRME</span></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>1- Mutlak değerlendirme (hedefe dayalı değerlendirme)</strong></p><p>* Mutlak ölçütlere (ölçütün önceden belirlendiği) göre yapılan değerlendirmelerdir.</p><p>* Kriter (ölçüt) gruptan bağımsız olarak belirlenmiştir.</p><p>* Örneğin :</p><p>* Yüksek lisansa başvurabilmek için LES’ten en az 45 puan almak</p><p>* 100 sorudan 60 soruyu yapan dersi geçer.</p><p>* Mülakat sınavından en az 70 alanların başarılı olması</p><p></p><p>1- Mutlak değerlendirme (hedefe dayalı değerlendirme)</p><p>Yukarıda gördüğümüz amaca dayalı değerlendirme türlerinden</p><p>* Tanılayıcı (diagnostik)</p><p>* Formatif (biçimlendirici)</p><p>* Summatif (düzey belirleyici) değerlendirmeler mutlak değerlendirme söz konusudur.</p><p></p><p>Mutlak değerlendirmenin sınırlılıkları</p><p>* Öğretmence konulan ölçütler öğretmene ve zamana göre değişir. Karşılaştırma zorlaşır.</p><p>* Testin güçlük derecesi dikkate alınmamaktadır. Oysa testin güçlüğü öğrencinin başarısında önemlidir.</p><p>* Öğrencinin bireysel durumu dikkate alınmaz. Oysa bazı öğrenciler öğrenme güçlüğü çekebilir. Bu öğrenciler geçer notu alamazlarsa derse karşı ilgileri ve motivasyonları düşebilir.</p><p></p><p><strong>2- Bağıl değerlendirme (norma bağlı değerlendirme)</strong></p><p>* Bağıl kritere-ölçüte göre yapılır.</p><p>* Ölçüt öğrencilerin performansı ve birbirleriyle ilişkisine göre belirlenerek yapılır. En yüksek puan alanlar başarılı kabul edilir</p><p>* Öğrencilerin başarıları birbirine bağlıdır.(karşılaştırma)</p><p>* Kriter gruba göre belirlenir.grubun düzeyi dikkate alınır.</p><p></p><p>Örneğin :</p><p>* Tarih dersinden başarılı olabilmek için sınıf ortalamasından yüksek puan almak</p><p>* Okulda ilk üçe giren öğrencilere burs verme</p><p>* Derste %5 giren öğrencilerin ödül verilmesi</p><p></p><p>Bağıl değerlendirmenin sınırlılıkları</p><p>* Normal dağılım eğrisine göre yapılan değerlendirmeler öğrencilerin gerçek başarısını yansıtmaz. Neden?</p><p>* Sınıfın başarısı çok yüksek olduğunda bile bazı öğrenciler düşük, olmasına rağmen bazı öğrenciler yüksek not alabilecektir.</p><p>* Bağıl değerlendirme</p><p>* Öğrenci başarısının etkili ve hatasız olarak değerlendirebilmek için….</p><p>* Öğrencinin dönem boyunca derse katılımları</p><p>* Öğrencinin vize ve final sınav sonuçları</p><p>* Öğrencinin grup ve bireysel araştırma ödevleri</p><p>* Sınıf içindeki başarı ortalaması</p><p>* Öğrencinin konu ile ilgili başlangıçtaki davranışları</p><p>* Dersin hedef ve davranışları dikkate alınmalıdır.</p><p></p><p><em>2002-KPSS</em></p><p><strong>Seçme hedefine dönük bir testin kullanılmasını gerektiren seçenek aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p>A ) Bir programda hedeflerin ne kadarına ulaşıldığının belirlenmesi</p><p><strong>B ) Fransızcası en ileri düzeyde olan <u>üç kişinin belirlenmesi</u></strong></p><p>C ) Sıklıkla karşılaşılan yanlış öğrenmelerin belirlenmesi</p><p>D ) Öğrencilerin bir konudaki güçlü ve zayıf yönlerinin ortaya çıkarılması</p><p>E ) Bir ünite işlendikten sonra, hedeflere ulaşılma derecesinin belirlenmesi</p><p></p><p><em>KPSS-2004</em></p><p>Ayşe sınıfını “pekiyi” ile geçti.</p><p>Burç sınavdan 10 üzerinden 9 puan aldı.</p><p>Songül sınavda en yüksek puanı aldı.</p><p>Demet 185’in üzerinde puan aldığı için sınavı kazandı.</p><p><strong>İfadeleri “ölçme” ve “değerlendirme” kavramlarını örneklendirme bakımından aşağıdakilerin hangisinde doğru olarak gruplandırılmıştır?</strong></p><table style='width: 100%'><tr><th>.</th><th>Ölçme</th><th>Değerlendirme</th></tr><tr><td>A)</td><td>1,3</td><td> 2,4</td></tr><tr><td>B)</td><td>1,3</td><td> 3,4</td></tr><tr><td>C)</td><td>2,3</td><td>1,4</td></tr><tr><td>D)</td><td>2,4</td><td>1,3</td></tr><tr><td>E</td><td>2</td><td>1,3,4</td></tr></table><p></p><p><em>KPSS-2003</em></p><p>I. İş deneyimi beş yılın üstünde olanlar işe alınmıştır.</p><p>II. Mehmet’in ağırlığı 81 kg olarak bulunmuştur.</p><p>III.Zeynep %80 başarı ile sınıfını geçmiştir.</p><p>IV.Elif KPSS den 72 almıştır.</p><p>Yukarıdakilerin hangisi ya da hangilerinde “değerlendirme işlemi” yapılmıştır?</p><p>A) Yalnız I</p><p>B) Yalnız II</p><p><strong>C) I ve III</strong></p><p>D) II ve IV</p><p>E) III ve IV</p><p><em><strong>Cevap</strong>: I ve III. Seçeneklerde değerlendirme, diğer seçeneklerde ise ölçme</em></p><p><em>işleminden söz edilmektedir. Cevap C</em></p><p></p><p><em>KPSS -2006</em></p><p>I. Matematik sorularının %75ini, fizik sorularının da %60ını doğru cevaplayan öğrenciler bu</p><p>dersleri başarmış sayılır.</p><p>II. İlk iki sorudan alınabilecek en yüksek puan 25tir. (ölçme kuralı)</p><p>III. Sınavda 65in altında puan alan öğrenciler dersi tekrar ederler.</p><p>IV. Türkçe ve matematik derslerinden başarısız olan öğrenciler bir sonraki döneme devam edemezler.</p><p><strong>Yukarıdakilerden hangileri birer değerlendirme ölçütünü ifade etmektedir?</strong></p><p>A) Yalnız I</p><p>B) Yalnız II</p><p>C) II ve III</p><p>D) III ve IV</p><p><strong>E) I, III ve IV</strong></p><p><em><strong>Cevap</strong>: Değerlendirme ölçütü değerlendirme yapılırken baz alınacak alt sınırı ifade etmektedir.</em></p><p><em>Yani neye göre karar verilecektir. Dikkat edilirse I-III-IV seçeneklerde bir değerlendirme</em></p><p><em>yapılacaktır ve bu değerlendirme yapılacak zaman alınacak alt sınırlar ifade edilmektedir. Ölçüt</em></p><p><em>genel anlamda da ölçme sonuçlarını kıyasladığımız sabit değerdir. Doğru cevap E</em></p><p><em></em></p><p><em>KPSS-2006</em></p><p><strong>Aşağıdakilerden hangisi bağıl değerlendirmede kullanılan bir ölçüt değildir?</strong></p><p>A) Sınıftaki diğer öğrencilerin başarısı</p><p><strong>B) İzlenen programın hedefleri (önceden belirlenir)</strong></p><p>C) Öğrencinin yeteneği</p><p>D) Ülke çapındaki normlar</p><p>E) Öğrencinin sınıf içindeki başarı sırası</p><p></p><p><em>KPSS-2003</em></p><p>Aşağıdakilerden hangisinde mutlak değerlendirme yapılmıştır?</p><p>A) Akademik ortalaması en yüksek olan 25 kişiyi süper liseye seçmek</p><p>B) Sınıf ortalamasının altında puan alanları başarısız saymak</p><p>C) Lisans programında en başarılı 5 kişiyi yüksek lisans programına almak</p><p>D) LES sınavında 55 alan 10 öğrenciyi yüksek lisans programına kabul etmek</p><p><strong>E) 100 soruluk bir sınavda 60 puan alan öğrenciyi başarılı kabul etmek</strong></p><p><em><strong>Cevap</strong>: Mutlak değerlendirmede ölçüt önceden belirlenir. Sınıf ya da grubun puanları dikkate alınmaz. Bağıl değerlendirme grubun puanlarına göre değişebilen bir ölçüttür. Buna göre E şıkkı mutlak değerlendirme, diğerleri ise bağıl değerlendirmedir. Cevap E</em></p><p></p><p><em>KPSS-2004</em></p><p><strong>Aşağıdakilerden hangisinde bir bağıl değerlendirme söz konusudur?</strong></p><p>A) Öğrencilerin bir değere göre kalıp geçtiklerini söylemek</p><p><strong>B) Bir sınav sonucuna göre başarılı olanlardan yukarıdan aşağıya doğru 10 kişiyi işe almak</strong></p><p>C) KPSS sınavından 65 alanları başarılı kabul etmek</p><p>D) Bir programda başarılı sayılmak için en az 70 puan almak</p><p>E) Atletizm elemelerini geçmek için 100 metreyi en az 15 saniyede koşmak </p><p><em><strong>Cevap</strong>: Bağıl değerlendirmede ölçüt grubun başarısına göre belirlenmektedir. Buna göre başarı sırasına göre 10 kişiyi işe almak bağıl bir değerlendirmedir. Cevap B</em></p><p><em></em></p><p><em>KPSS-2004</em></p><p>I. Yetenek düzeylerine bağlı beklentiler.</p><p>II. Sınav puanlarının dağılımı,</p><p>III. Program hedefleri ile tutarlı beklentiler. (Önceden belirlenir)</p><p><strong>Yukarıda verilen ifadelerden hangisinin ölçüt alınması, bir öğrenci başarısını değerlendirmede, bağıl değerlendirmeye örnek oluşturmaz?</strong></p><p>A ) I</p><p>B ) II</p><p><strong>C ) III</strong></p><p>D ) I-III</p><p>E ) I-II</p><p></p><p><em>KPSS-2004</em></p><p><strong>Öğrenci başarısı değerlendirmede aşağıdakilerden hangisinin dikkate alınması, bağıl değerlendirmeye örnek <u>oluşturmaz</u>?</strong></p><p>A ) sınavdan elde edilen puanların dağılımının</p><p>B ) öntest ve sontest puanları arasındaki farkın</p><p>C ) yetenek düzeylerine dayalı beklentilerin</p><p><strong>D ) standartlaştırılmış hedefleriyle tutarlı öğrenmelerin (mutlak değ.)</strong></p><p></p><p><em>KPSS-2002</em></p><p>Bir öğretmen, değerlendirmede su amaçlara hizmet etmeyi düşünmektedir.</p><p>I.Öğrencilerin birbirine göre basari düzeylerini belirleyerek ileri ve geri örgenciler için ek önlemler alma</p><p>II.Ders süresince örgencilerin öğrenme eksikliklerini belirleyerek bunları, tamamlayıcı etkinliklerle giderme</p><p>III.Dönem sonunda örgencilerin bu dersten alacakları notu belirlerken sınıf ortalamasını dikkate alma</p><p>Bu öğretmen, I, II, III numaralı amaçları için hangi tipte birer değerlendirme</p><p>yapmalıdır?</p><table style='width: 100%'><tr><th>.</th><th>I. Amaç</th><th>II. Amaç</th><th>III. Amaç</th></tr><tr><td>A)</td><td>Bağıl</td><td>Mutlak</td><td>Mutlak</td></tr><tr><td>B)</td><td>Mutlak</td><td>Mutlak</td><td>Bağıl</td></tr><tr><td>C)</td><td>Bağıl</td><td>Bağıl</td><td>Mutlak</td></tr><tr><td>D)</td><td>Mutlak</td><td>Bağıl</td><td>Bağıl</td></tr><tr><td>E)</td><td>Bağıl</td><td>Mutlak</td><td>Bağıl</td></tr></table><p></p><p><em>KPSS-2005</em></p><p><strong>Sınıfın aritmetik ortalamasına göre değerlendirme yapan bir öğretmen hangi tür değerlendirme kullanmaktadır?</strong></p><p>A) Mutlak</p><p><strong>B) Bağıl</strong></p><p>C)Tanılayıcı</p><p>D) İzleme değerlendirme</p><p>E) Düzey belirleyici</p><p><em><strong>Cevap</strong>: Değerlendirmede kullanılan ölçüt önceden belirlenmemiş, grubun başarısına göre tespit edilecektir. Yani Başarı grubun başarısına bağlıdır. Cevap B</em></p><p><em></em></p><p><em>KPSS-2005</em></p><p>Bir eğitim öğretim sürecinin başında öğrencilerin hazır bulunuşluluk düzeyini saptamak amacıyla yapılan değerlendirme aşağıdakilerden hangisidir?</p><p>A ) izlemeye yönelik değerlendirme</p><p>B ) düzey belirlemeye yönelik değerlendirme</p><p>C ) biçimlendirme ve yetiştirmeye yönelik değerlendirme</p><p>D ) düzeltmeye yönelik değerlendirme</p><p><strong>E ) tanıma ve yerleştirmeye yönelik değerlendirme</strong></p><p></p><p><em>KPSS - 2001</em></p><p>I. Bir özelliği, uygun bir araçla karşılaştırılarak sonucu sayı ve sembollerle ifade etmek.</p><p>II. Bir gözlem sonucun uygun bir ölçütle karşılaştırıp, bu sonuca ilişkin bir karar ya da yargıya ulaşmak. </p><p><strong>Yukarıda tanımlanan iki kavram, aşağıdakilerin hangisinde birlikte verilmiştir?</strong></p><p></p><table style='width: 100%'><tr><th>.</th><th>I.</th><th>II.</th></tr><tr><td>A)</td><td>Değerlendirme</td><td>Geçerlilik</td></tr><tr><td><strong>B) (Doğru)</strong></td><td>Ölçme</td><td>Değerlendirme</td></tr><tr><td>C)</td><td>Güvenilirlik</td><td>Ölçme</td></tr><tr><td>D)</td><td>Ölçme</td><td>Ölçek</td></tr><tr><td>E)</td><td>Değişken</td><td>Değerlendirme</td></tr></table><p></p><p><em>KMS-2001</em></p><p><strong>Aşağıdakilerden hangisi, ölçmenin yapıldığı gruba bağlı değerlendirme için bir ölçüt <u>değildir</u>?</strong></p><p>A ) Ortalamanın bir standart sapma üzerinde puan alma</p><p><strong>B ) Ölçülecek olan kapsamın en az %60’ını bilme (mutlak)</strong></p><p>C ) sınıfta ortalama başarı düzeyi gösteren öğrenciden daha başarılı olma</p><p>D ) Sınıfta en yüksek başarı gösteren ilk beş öğrencinin arasına girme</p><p>E ) Sınıftaki öğrencilerin %50’sinden daha başarılı olma</p><p></p><p><em>KPSS-2005</em></p><p><strong>Aşağıdakilerden hangisi, değerlendirme sonunda ulaşılan kararın isabetsiz olmasının nedenlerinden biri değildir?</strong></p><p>A ) Ölçütün uygun olmaması</p><p><strong>B ) Öğrenme düzeyinin düşük olması</strong></p><p>C ) İşlemlerde yanlışlık yapılması</p><p>D ) Gözlemlerin yanlı olması</p><p>E ) Ölçme hatasının büyük olması</p><p></p><p><em>KPSS-2007</em></p><p><strong>Aşağıdaki durumların hangisinde kriter referanslı (ölçüt dayanaklı) değerlendirme, norm referanslı (norm dayanaklı) değerlendirmeden daha uygun olur?</strong></p><p><strong>A) Öğrencilerin mezun edilip edilmemelerine karar verilmesinde (mutlak ölçüte göre yapılmalı)</strong></p><p>B) Kontenjanları sınırlı olan yükseköğretim programlarına öğrenci seçiminde</p><p>C) Öğrencilerin hazırladıkları fen bilimleri projelerinden en iyisinin belirlenmesinde</p><p>D) Okulda dereceye girecek öğrencilerin belirlenmesinde</p><p>E) Bir sınıf içindeki en başarısız öğrencilerin belirlenmesinde</p><p></p><p>KPSS-2003</p><p>Bir öğretmen dersini işlerken konunun belirli bölümlerini tamamladığında öğrencilere öğrenmeleri gereken kritik davranışları yoklayan sorular sormakta ve böylece öğrencilerin henüz kazanmadıkları davranışları saptamaktadır.</p><p><strong>Bu yolu takip eden öğretmenin temel amacı aşağıdakilerden hangisi olabilir?</strong></p><p>A ) öğrencilerin ilgilerini bu dersteki konulara çekmek</p><p>B ) davranışlar arasında ne gibi ilişkiler bulunduğunu incelemek</p><p>C ) öğrencilerin derse hazır bulunuşluluk düzeylerini belirlemek</p><p><strong>D ) öğretimin hangi davranışları öğretmede etkisiz kaldığını sağlamak</strong></p><p>E ) öğrenciler arasındaki öğrenme düzeyi farklılıklarını ortaya koymak</p><p></p><p><em>2006-KPSS</em></p><p>Geliştirilen bir programda kazandırılmak istenen davranışlara ulaşılıp ulaşılmadığı önemlidir. Bu nedenle öğrencilerin süreç içindeki yaşantılarının ve öğrenme eksikleri veya güçlüklerinin saptanarak iyileştirici önlemlerin alınması gerekir.</p><p><strong>Bu amaçla yapılan değerlendirme aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p>A) Öğrenciyi tanıma amaçlı</p><p><strong>B) Öğrenmeleri izleme amaçlı</strong></p><p>C) Öğrenme düzeyini belirleme amaçlı</p><p>D) Ortama bakarak</p><p>E) Ürüne bakarak</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="YoRuMSuZ, post: 882980, member: 1"] [B][SIZE=5]ÖLÇÜTE GÖRE DEĞERLENDİRME[/SIZE] 1- Mutlak değerlendirme (hedefe dayalı değerlendirme)[/B] * Mutlak ölçütlere (ölçütün önceden belirlendiği) göre yapılan değerlendirmelerdir. * Kriter (ölçüt) gruptan bağımsız olarak belirlenmiştir. * Örneğin : * Yüksek lisansa başvurabilmek için LES’ten en az 45 puan almak * 100 sorudan 60 soruyu yapan dersi geçer. * Mülakat sınavından en az 70 alanların başarılı olması 1- Mutlak değerlendirme (hedefe dayalı değerlendirme) Yukarıda gördüğümüz amaca dayalı değerlendirme türlerinden * Tanılayıcı (diagnostik) * Formatif (biçimlendirici) * Summatif (düzey belirleyici) değerlendirmeler mutlak değerlendirme söz konusudur. Mutlak değerlendirmenin sınırlılıkları * Öğretmence konulan ölçütler öğretmene ve zamana göre değişir. Karşılaştırma zorlaşır. * Testin güçlük derecesi dikkate alınmamaktadır. Oysa testin güçlüğü öğrencinin başarısında önemlidir. * Öğrencinin bireysel durumu dikkate alınmaz. Oysa bazı öğrenciler öğrenme güçlüğü çekebilir. Bu öğrenciler geçer notu alamazlarsa derse karşı ilgileri ve motivasyonları düşebilir. [B]2- Bağıl değerlendirme (norma bağlı değerlendirme)[/B] * Bağıl kritere-ölçüte göre yapılır. * Ölçüt öğrencilerin performansı ve birbirleriyle ilişkisine göre belirlenerek yapılır. En yüksek puan alanlar başarılı kabul edilir * Öğrencilerin başarıları birbirine bağlıdır.(karşılaştırma) * Kriter gruba göre belirlenir.grubun düzeyi dikkate alınır. Örneğin : * Tarih dersinden başarılı olabilmek için sınıf ortalamasından yüksek puan almak * Okulda ilk üçe giren öğrencilere burs verme * Derste %5 giren öğrencilerin ödül verilmesi Bağıl değerlendirmenin sınırlılıkları * Normal dağılım eğrisine göre yapılan değerlendirmeler öğrencilerin gerçek başarısını yansıtmaz. Neden? * Sınıfın başarısı çok yüksek olduğunda bile bazı öğrenciler düşük, olmasına rağmen bazı öğrenciler yüksek not alabilecektir. * Bağıl değerlendirme * Öğrenci başarısının etkili ve hatasız olarak değerlendirebilmek için…. * Öğrencinin dönem boyunca derse katılımları * Öğrencinin vize ve final sınav sonuçları * Öğrencinin grup ve bireysel araştırma ödevleri * Sınıf içindeki başarı ortalaması * Öğrencinin konu ile ilgili başlangıçtaki davranışları * Dersin hedef ve davranışları dikkate alınmalıdır. [I]2002-KPSS[/I] [B]Seçme hedefine dönük bir testin kullanılmasını gerektiren seçenek aşağıdakilerden hangisidir?[/B] A ) Bir programda hedeflerin ne kadarına ulaşıldığının belirlenmesi [B]B ) Fransızcası en ileri düzeyde olan [U]üç kişinin belirlenmesi[/U][/B] C ) Sıklıkla karşılaşılan yanlış öğrenmelerin belirlenmesi D ) Öğrencilerin bir konudaki güçlü ve zayıf yönlerinin ortaya çıkarılması E ) Bir ünite işlendikten sonra, hedeflere ulaşılma derecesinin belirlenmesi [I]KPSS-2004[/I] Ayşe sınıfını “pekiyi” ile geçti. Burç sınavdan 10 üzerinden 9 puan aldı. Songül sınavda en yüksek puanı aldı. Demet 185’in üzerinde puan aldığı için sınavı kazandı. [B]İfadeleri “ölçme” ve “değerlendirme” kavramlarını örneklendirme bakımından aşağıdakilerin hangisinde doğru olarak gruplandırılmıştır?[/B] [TABLE] [TR] [TH].[/TH] [TH]Ölçme[/TH] [TH]Değerlendirme[/TH] [/TR] [TR] [TD]A)[/TD] [TD]1,3[/TD] [TD] 2,4[/TD] [/TR] [TR] [TD]B)[/TD] [TD]1,3[/TD] [TD] 3,4[/TD] [/TR] [TR] [TD]C)[/TD] [TD]2,3[/TD] [TD]1,4[/TD] [/TR] [TR] [TD]D)[/TD] [TD]2,4[/TD] [TD]1,3[/TD] [/TR] [TR] [TD]E[/TD] [TD]2[/TD] [TD]1,3,4[/TD] [/TR] [/TABLE] [I]KPSS-2003[/I] I. İş deneyimi beş yılın üstünde olanlar işe alınmıştır. II. Mehmet’in ağırlığı 81 kg olarak bulunmuştur. III.Zeynep %80 başarı ile sınıfını geçmiştir. IV.Elif KPSS den 72 almıştır. Yukarıdakilerin hangisi ya da hangilerinde “değerlendirme işlemi” yapılmıştır? A) Yalnız I B) Yalnız II [B]C) I ve III[/B] D) II ve IV E) III ve IV [I][B]Cevap[/B]: I ve III. Seçeneklerde değerlendirme, diğer seçeneklerde ise ölçme işleminden söz edilmektedir. Cevap C[/I] [I]KPSS -2006[/I] I. Matematik sorularının %75ini, fizik sorularının da %60ını doğru cevaplayan öğrenciler bu dersleri başarmış sayılır. II. İlk iki sorudan alınabilecek en yüksek puan 25tir. (ölçme kuralı) III. Sınavda 65in altında puan alan öğrenciler dersi tekrar ederler. IV. Türkçe ve matematik derslerinden başarısız olan öğrenciler bir sonraki döneme devam edemezler. [B]Yukarıdakilerden hangileri birer değerlendirme ölçütünü ifade etmektedir?[/B] A) Yalnız I B) Yalnız II C) II ve III D) III ve IV [B]E) I, III ve IV[/B] [I][B]Cevap[/B]: Değerlendirme ölçütü değerlendirme yapılırken baz alınacak alt sınırı ifade etmektedir. Yani neye göre karar verilecektir. Dikkat edilirse I-III-IV seçeneklerde bir değerlendirme yapılacaktır ve bu değerlendirme yapılacak zaman alınacak alt sınırlar ifade edilmektedir. Ölçüt genel anlamda da ölçme sonuçlarını kıyasladığımız sabit değerdir. Doğru cevap E KPSS-2006[/I] [B]Aşağıdakilerden hangisi bağıl değerlendirmede kullanılan bir ölçüt değildir?[/B] A) Sınıftaki diğer öğrencilerin başarısı [B]B) İzlenen programın hedefleri (önceden belirlenir)[/B] C) Öğrencinin yeteneği D) Ülke çapındaki normlar E) Öğrencinin sınıf içindeki başarı sırası [I]KPSS-2003[/I] Aşağıdakilerden hangisinde mutlak değerlendirme yapılmıştır? A) Akademik ortalaması en yüksek olan 25 kişiyi süper liseye seçmek B) Sınıf ortalamasının altında puan alanları başarısız saymak C) Lisans programında en başarılı 5 kişiyi yüksek lisans programına almak D) LES sınavında 55 alan 10 öğrenciyi yüksek lisans programına kabul etmek [B]E) 100 soruluk bir sınavda 60 puan alan öğrenciyi başarılı kabul etmek[/B] [I][B]Cevap[/B]: Mutlak değerlendirmede ölçüt önceden belirlenir. Sınıf ya da grubun puanları dikkate alınmaz. Bağıl değerlendirme grubun puanlarına göre değişebilen bir ölçüttür. Buna göre E şıkkı mutlak değerlendirme, diğerleri ise bağıl değerlendirmedir. Cevap E[/I] [I]KPSS-2004[/I] [B]Aşağıdakilerden hangisinde bir bağıl değerlendirme söz konusudur?[/B] A) Öğrencilerin bir değere göre kalıp geçtiklerini söylemek [B]B) Bir sınav sonucuna göre başarılı olanlardan yukarıdan aşağıya doğru 10 kişiyi işe almak[/B] C) KPSS sınavından 65 alanları başarılı kabul etmek D) Bir programda başarılı sayılmak için en az 70 puan almak E) Atletizm elemelerini geçmek için 100 metreyi en az 15 saniyede koşmak [I][B]Cevap[/B]: Bağıl değerlendirmede ölçüt grubun başarısına göre belirlenmektedir. Buna göre başarı sırasına göre 10 kişiyi işe almak bağıl bir değerlendirmedir. Cevap B KPSS-2004[/I] I. Yetenek düzeylerine bağlı beklentiler. II. Sınav puanlarının dağılımı, III. Program hedefleri ile tutarlı beklentiler. (Önceden belirlenir) [B]Yukarıda verilen ifadelerden hangisinin ölçüt alınması, bir öğrenci başarısını değerlendirmede, bağıl değerlendirmeye örnek oluşturmaz?[/B] A ) I B ) II [B]C ) III[/B] D ) I-III E ) I-II [I]KPSS-2004[/I] [B]Öğrenci başarısı değerlendirmede aşağıdakilerden hangisinin dikkate alınması, bağıl değerlendirmeye örnek [U]oluşturmaz[/U]?[/B] A ) sınavdan elde edilen puanların dağılımının B ) öntest ve sontest puanları arasındaki farkın C ) yetenek düzeylerine dayalı beklentilerin [B]D ) standartlaştırılmış hedefleriyle tutarlı öğrenmelerin (mutlak değ.)[/B] [I]KPSS-2002[/I] Bir öğretmen, değerlendirmede su amaçlara hizmet etmeyi düşünmektedir. I.Öğrencilerin birbirine göre basari düzeylerini belirleyerek ileri ve geri örgenciler için ek önlemler alma II.Ders süresince örgencilerin öğrenme eksikliklerini belirleyerek bunları, tamamlayıcı etkinliklerle giderme III.Dönem sonunda örgencilerin bu dersten alacakları notu belirlerken sınıf ortalamasını dikkate alma Bu öğretmen, I, II, III numaralı amaçları için hangi tipte birer değerlendirme yapmalıdır? [TABLE] [TR] [TH].[/TH] [TH]I. Amaç[/TH] [TH]II. Amaç[/TH] [TH]III. Amaç[/TH] [/TR] [TR] [TD]A)[/TD] [TD]Bağıl[/TD] [TD]Mutlak[/TD] [TD]Mutlak[/TD] [/TR] [TR] [TD]B)[/TD] [TD]Mutlak[/TD] [TD]Mutlak[/TD] [TD]Bağıl[/TD] [/TR] [TR] [TD]C)[/TD] [TD]Bağıl[/TD] [TD]Bağıl[/TD] [TD]Mutlak[/TD] [/TR] [TR] [TD]D)[/TD] [TD]Mutlak[/TD] [TD]Bağıl[/TD] [TD]Bağıl[/TD] [/TR] [TR] [TD]E)[/TD] [TD]Bağıl[/TD] [TD]Mutlak[/TD] [TD]Bağıl[/TD] [/TR] [/TABLE] [I]KPSS-2005[/I] [B]Sınıfın aritmetik ortalamasına göre değerlendirme yapan bir öğretmen hangi tür değerlendirme kullanmaktadır?[/B] A) Mutlak [B]B) Bağıl[/B] C)Tanılayıcı D) İzleme değerlendirme E) Düzey belirleyici [I][B]Cevap[/B]: Değerlendirmede kullanılan ölçüt önceden belirlenmemiş, grubun başarısına göre tespit edilecektir. Yani Başarı grubun başarısına bağlıdır. Cevap B KPSS-2005[/I] Bir eğitim öğretim sürecinin başında öğrencilerin hazır bulunuşluluk düzeyini saptamak amacıyla yapılan değerlendirme aşağıdakilerden hangisidir? A ) izlemeye yönelik değerlendirme B ) düzey belirlemeye yönelik değerlendirme C ) biçimlendirme ve yetiştirmeye yönelik değerlendirme D ) düzeltmeye yönelik değerlendirme [B]E ) tanıma ve yerleştirmeye yönelik değerlendirme[/B] [I]KPSS - 2001[/I] I. Bir özelliği, uygun bir araçla karşılaştırılarak sonucu sayı ve sembollerle ifade etmek. II. Bir gözlem sonucun uygun bir ölçütle karşılaştırıp, bu sonuca ilişkin bir karar ya da yargıya ulaşmak. [B]Yukarıda tanımlanan iki kavram, aşağıdakilerin hangisinde birlikte verilmiştir?[/B] [TABLE] [TR] [TH].[/TH] [TH]I.[/TH] [TH]II.[/TH] [/TR] [TR] [TD]A)[/TD] [TD]Değerlendirme[/TD] [TD]Geçerlilik[/TD] [/TR] [TR] [TD][B]B) (Doğru)[/B][/TD] [TD]Ölçme[/TD] [TD]Değerlendirme[/TD] [/TR] [TR] [TD]C)[/TD] [TD]Güvenilirlik[/TD] [TD]Ölçme[/TD] [/TR] [TR] [TD]D)[/TD] [TD]Ölçme[/TD] [TD]Ölçek[/TD] [/TR] [TR] [TD]E)[/TD] [TD]Değişken[/TD] [TD]Değerlendirme[/TD] [/TR] [/TABLE] [I]KMS-2001[/I] [B]Aşağıdakilerden hangisi, ölçmenin yapıldığı gruba bağlı değerlendirme için bir ölçüt [U]değildir[/U]?[/B] A ) Ortalamanın bir standart sapma üzerinde puan alma [B]B ) Ölçülecek olan kapsamın en az %60’ını bilme (mutlak)[/B] C ) sınıfta ortalama başarı düzeyi gösteren öğrenciden daha başarılı olma D ) Sınıfta en yüksek başarı gösteren ilk beş öğrencinin arasına girme E ) Sınıftaki öğrencilerin %50’sinden daha başarılı olma [I]KPSS-2005[/I] [B]Aşağıdakilerden hangisi, değerlendirme sonunda ulaşılan kararın isabetsiz olmasının nedenlerinden biri değildir?[/B] A ) Ölçütün uygun olmaması [B]B ) Öğrenme düzeyinin düşük olması[/B] C ) İşlemlerde yanlışlık yapılması D ) Gözlemlerin yanlı olması E ) Ölçme hatasının büyük olması [I]KPSS-2007[/I] [B]Aşağıdaki durumların hangisinde kriter referanslı (ölçüt dayanaklı) değerlendirme, norm referanslı (norm dayanaklı) değerlendirmeden daha uygun olur? A) Öğrencilerin mezun edilip edilmemelerine karar verilmesinde (mutlak ölçüte göre yapılmalı)[/B] B) Kontenjanları sınırlı olan yükseköğretim programlarına öğrenci seçiminde C) Öğrencilerin hazırladıkları fen bilimleri projelerinden en iyisinin belirlenmesinde D) Okulda dereceye girecek öğrencilerin belirlenmesinde E) Bir sınıf içindeki en başarısız öğrencilerin belirlenmesinde KPSS-2003 Bir öğretmen dersini işlerken konunun belirli bölümlerini tamamladığında öğrencilere öğrenmeleri gereken kritik davranışları yoklayan sorular sormakta ve böylece öğrencilerin henüz kazanmadıkları davranışları saptamaktadır. [B]Bu yolu takip eden öğretmenin temel amacı aşağıdakilerden hangisi olabilir?[/B] A ) öğrencilerin ilgilerini bu dersteki konulara çekmek B ) davranışlar arasında ne gibi ilişkiler bulunduğunu incelemek C ) öğrencilerin derse hazır bulunuşluluk düzeylerini belirlemek [B]D ) öğretimin hangi davranışları öğretmede etkisiz kaldığını sağlamak[/B] E ) öğrenciler arasındaki öğrenme düzeyi farklılıklarını ortaya koymak [I]2006-KPSS[/I] Geliştirilen bir programda kazandırılmak istenen davranışlara ulaşılıp ulaşılmadığı önemlidir. Bu nedenle öğrencilerin süreç içindeki yaşantılarının ve öğrenme eksikleri veya güçlüklerinin saptanarak iyileştirici önlemlerin alınması gerekir. [B]Bu amaçla yapılan değerlendirme aşağıdakilerden hangisidir?[/B] A) Öğrenciyi tanıma amaçlı [B]B) Öğrenmeleri izleme amaçlı[/B] C) Öğrenme düzeyini belirleme amaçlı D) Ortama bakarak E) Ürüne bakarak [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Sarı kırmızı renkleri ile ünlü futbol takımımız?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
Öğrenci Salonu
Çıkmış KPSS Sorularıyla Desteklenmiş Ayrıntılı Konu Anlatımı
Top