Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
Öğrenci Salonu
Çıkmış KPSS Sorularıyla Desteklenmiş Ayrıntılı Konu Anlatımı
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="YoRuMSuZ" data-source="post: 882979" data-attributes="member: 1"><p><strong><span style="font-size: 18px">ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME</span></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>DEĞERLENDİRME NEDİR ?</strong></p><p>* Ölçme bir betimle işidir.</p><p>* Değerlendirme ise bir yargılama işidir ve iki şeyin karşılaştırılmasına dayanır.</p><p>* Değerlendirme, ölçümlerden bir anlam çıkarmak ve ölçülen nesneler hakkında bir değer yargısına ulaşmaktır.</p><p>* Yani ölçme sonuçlarını bir ölçütle kıyaslayarak nesne hakkında karar vermeye, yargıda bulunmaya denir.</p><p>Değerlendirme Süreci</p><p>* Değerlendirme yapılabilmesi için kesinlikle 3 unsurun bulunması gerekir.</p><p>* Mutlaka bir ölçme sonucu</p><p>* Mutlaka bir ölçüt</p><p>* Karşılaştırma ve yargıya varma işi bulunması gerekir.</p><p>* Örneğin; Bir öğrenci sınavdan 85 alsın. Öğrencinin 85 aldığının belirlenmesi bir ölçme işlemidir.Sınıf geçme notu 70 olsun. Buradaki 70 bizim ölçütümüzdür.Öğrencinin aldığı puanı ölçütle kıyaslayarak öğrenci hakkında karar verirsek, geçme notu 70 iken 80 alan öğrenci sınıfı geçmiştir, dersek bir değerlendirme yapmış oluruz.</p><p>* Değerlendirme için mutlaka ölçüt olmalı</p><p>* Değerlendirme kesin olarak bir ölçme sonucu ile bir ölçüt gerektirir.</p><p>* Ölçütsüz değerlendirme olmaz.</p><p>* Ölçüt, ya önceden belirlenmiş bir standarttır ya da gruba bağlı çıkarılmış bir puandır.</p><p>* Matematik dersinden geçmek için 50 almak gerekmektedir. </p><p>* Takıma alınmak için boy uzunluğunun 1.90 m olmalıdır.</p><p>* Sınava girenlerin %20 si başarılı sayılacaktır </p><p>* İlk 20 kişi işe alınacaktır.</p><p>* Grubun ortalama başarısı gibi</p><p></p><p><strong>Değerlendirmede (Not Vermede ) Kullanılan Ölçütler</strong></p><p>* Programın hedef – davranışları</p><p>* Öğrencinin programa girişteki başarısı</p><p>* Öğrencinin yeteneği</p><p>* Ülke çapındaki normlar</p><p>* Sınıftaki diğer öğrencilerin başarısı</p><p>* Öğretmenin kanısı</p><p></p><p><em>KPSS-2007</em></p><p>Değerlendirme yapılırken, ölçüt ile ölçme sonuçlarının aynı birimle ifade edilmesi gerekir.</p><p><strong>Bunun en önemli amacı aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p>A) Ölçme aracının geçerliğini artırmak</p><p><strong>B) Karşılaştırmada doğru karar verilmesini sağlamak</strong></p><p>C) Ölçme aracının güvenirliğini artırmak</p><p>D) Sonuçların anlaşılmasını kolaylaştırmak</p><p>E) Ölçütün uygun olmasını sağlamak</p><p></p><p></p><p><strong><span style="font-size: 18px">Ölçme İle Değerlendirme Arasındaki Farklar</span></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Ölçme</strong></p><p>* Ölçmede gözlem yapılır</p><p>* Ölçme işlemi nicelik belirlemeyi ifade eder.</p><p>* Her zaman objektif olmalı</p><p>* Ölçme değerlendirmenin temelidir.</p><p>* Ölçme bir betimleme işidir.</p><p></p><p><strong>Değerlendirme</strong></p><p>* Değerlendirmede yorum ve yargıya varılır</p><p>* Değerlendirme nitelik belirlemedir</p><p>* Sübjektiftir.</p><p>* Ölçme işlemini de kapsayan bir süreçtir</p><p>* Bütün değerlendirmeler ölçme sonuçlarına dayanmalıdır.</p><p></p><p><strong>Ölçmede Araçların Rolü Nedir?</strong></p><p style="margin-left: 20px">1-Ölçme sonuçlarının duyarlığını ve güvenirliğini dolayısıyla kesinliğini artırır. Ölçme sonuçlarına karışan hata miktarının azalmasını sağlar.</p> <p style="margin-left: 20px">2-Duyu organlarımızla ölçme yapamadığımız durumları gözlememizi kolaylaştırır. Böylece duyu organlarını kullanamadığımız durumlarda da ölçme yapma imkanı buluruz.</p> <p style="margin-left: 20px">3-Herkesin kabul ettiği, üzerinde anlaştığı standart ölçme sonuçları elde etmemize olanak sağlar.</p><p></p><p><strong>Bazı Tanımlar</strong></p><p><strong>Ölçek</strong>: Ölçme aracı, ölçme birimi veya ölçme sonuçlarının formel nitelikleri olarak tanımlanmaktadır.</p><p><strong>Ölçekleme</strong>: Eğitim ve psikolojide ölçek veya ölçme aracı geliştirme olarak tanımlanabilir.</p><p><strong>Ölçüm</strong>: Özelliklerle ilgili değerlerin her birine, tek tek gözlem sonuçlarına ölçüm denir.</p><p><strong>Ölçmenin Özel Anlamı</strong>: Bireyler hakkında bilgi toplamaktır.</p><p></p><p></p><p><em>Öğrencinin özelliklerini değerlendirme yaklaşımları</em></p><p></p><p><strong><span style="font-size: 18px">DEĞERLENDİRME TÜRLERİ</span></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>AMACA GÖRE DEĞERLENDİRME</strong></p><p></p><p><strong>1. Tanıma-Yerleştirmeye Yönelik (Diagnostik) Değerlendirme:</strong></p><p>* Bu değerlendirme öğretimin başında yapılır ve şu amaçlar güdülür.</p><p>* Öğrencilerin belli kurs, ders ya da ünitenin ön koşul niteliğindeki giriş davranışlarına sahip olma derecesini belirleme,</p><p>* İlgili kursun geliştirmeyi düşündüğü davranışlardan öğrencilerce önceden edinilenler olup olmadığını belirlemek,</p><p>* Bu belirleme sonunda, öğretimin başlangıç noktasını saptamak,</p><p>* Öğrenciyi ilgili programa yerleştirmek ve öğretimi öğrencinin düzeyine göre ayarlamak mümkün olur.</p><p>* ÖĞRENCİLERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARINI BELİRLEMEK İÇİN NOT VERME AMACI TAŞIMAZ.</p><p>* Bu değerlendirmede verilen sayısal değerler pek anlam taşımaz.</p><p></p><p>Tanıma-Yerleştirmeye Yönelik (Diagnostik) Değerlendirme Türleri</p><p style="margin-left: 20px">* Hazır bulunuşluk testleri</p> <p style="margin-left: 20px">* Muafiyet sınavları</p> <p style="margin-left: 20px">* Seviye tespit sınavları</p> <p style="margin-left: 20px">* Özel ve genel yetenek testleri</p> <p style="margin-left: 20px">* Seçme testleri</p> <p style="margin-left: 20px">* Tanıma testleri</p> <p style="margin-left: 20px">* Yerleştirme testleri</p><p></p><p><strong>2. Biçimlendirme-Yetiştirmeye-İzlemeye Yönelik (Formatif) Değerlendirme:</strong></p><p>* Bu değerlendirme bir ünite veya dönemin ortasında yapılır.</p><p>* Bu değerlendirmenin amacı, öğretime devam ederken her bir ünitedeki öğrenme eksikliklerini ve güçlüklerini belirlemek, bu eksik ve güçlüklerin giderilmesi için her öğrenciye ayrı ayrı önerilerde bulunmaktır.</p><p>* Bu tür değerlendirmelerde amaçlardan biri de öğrencilerden geribildirim almaktır.</p><p>* Öğrenciye verilen notların amacı öğrencinin durumunu ortaya koymak içindir.</p><p>* İlgili ünitenin önemli tüm öğelerini kapsamalıdır.</p><p>* NOT VERMEK İÇİN DEĞİL</p><p></p><p>Biçimlendirme-Yetiştirmeye-İzlemeye Yönelik (Formatif) Değerlendirme Türleri:</p><p style="margin-left: 20px">* İzleme testleri</p> <p style="margin-left: 20px">* Formatif testler</p> <p style="margin-left: 20px">* Ünite testleri gibi</p><p></p><p><strong>3. Değer Biçmeye- DÜZEY BELİRLEMEYE Yönelik (Summatif) Değerlendirme:</strong></p><p>* Genellikle öğretim devresi sonunda, bazen öğretim devresi içinde; programın öngördüğü hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığına bakılarak, öğrenci öğretmen ve programa ilişkin yargılama işidir.</p><p>* Öğrenciye verilen not önemlidir. (Başarı testleri gibi)</p><p>* DURUM MUHASEBESİNE ,</p><p>* ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ</p><p>* GEÇTİ-KALDI</p><p>* BAŞARILI-BAŞARISIZ</p><p>* BAŞARI NOTU VERMEK</p><p></p><p>Değer Biçmeye- DÜZEY BELİRLEMEYE Yönelik (Summatif) Değerlendirme Türleri</p><p style="margin-left: 20px">* Düzey belirleme testleri</p> <p style="margin-left: 20px">* Summatif testler</p> <p style="margin-left: 20px">* Final (bitirme testi) sınavları</p> <p style="margin-left: 20px">* Vize sınavları</p> <p style="margin-left: 20px">* Ara sınavlar</p> <p style="margin-left: 20px">* Erişi testleri</p> <p style="margin-left: 20px">* Başarı testleri</p> <p style="margin-left: 20px">* Uzmanlık testi</p><p></p><p><strong>4. Eğitim Programının Değerlendirilmesi</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>5. Öğretimin Değerlendirilmesi</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>6. Rehberlik (Öğrencileri Yöneltme) Amacıyla Yapılan Değerlendirme</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>7. Hazır Bulunuşluk Düzeyinin Değerlendirilmesi</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="YoRuMSuZ, post: 882979, member: 1"] [B][SIZE=5]ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME[/SIZE] DEĞERLENDİRME NEDİR ?[/B] * Ölçme bir betimle işidir. * Değerlendirme ise bir yargılama işidir ve iki şeyin karşılaştırılmasına dayanır. * Değerlendirme, ölçümlerden bir anlam çıkarmak ve ölçülen nesneler hakkında bir değer yargısına ulaşmaktır. * Yani ölçme sonuçlarını bir ölçütle kıyaslayarak nesne hakkında karar vermeye, yargıda bulunmaya denir. Değerlendirme Süreci * Değerlendirme yapılabilmesi için kesinlikle 3 unsurun bulunması gerekir. * Mutlaka bir ölçme sonucu * Mutlaka bir ölçüt * Karşılaştırma ve yargıya varma işi bulunması gerekir. * Örneğin; Bir öğrenci sınavdan 85 alsın. Öğrencinin 85 aldığının belirlenmesi bir ölçme işlemidir.Sınıf geçme notu 70 olsun. Buradaki 70 bizim ölçütümüzdür.Öğrencinin aldığı puanı ölçütle kıyaslayarak öğrenci hakkında karar verirsek, geçme notu 70 iken 80 alan öğrenci sınıfı geçmiştir, dersek bir değerlendirme yapmış oluruz. * Değerlendirme için mutlaka ölçüt olmalı * Değerlendirme kesin olarak bir ölçme sonucu ile bir ölçüt gerektirir. * Ölçütsüz değerlendirme olmaz. * Ölçüt, ya önceden belirlenmiş bir standarttır ya da gruba bağlı çıkarılmış bir puandır. * Matematik dersinden geçmek için 50 almak gerekmektedir. * Takıma alınmak için boy uzunluğunun 1.90 m olmalıdır. * Sınava girenlerin %20 si başarılı sayılacaktır * İlk 20 kişi işe alınacaktır. * Grubun ortalama başarısı gibi [B]Değerlendirmede (Not Vermede ) Kullanılan Ölçütler[/B] * Programın hedef – davranışları * Öğrencinin programa girişteki başarısı * Öğrencinin yeteneği * Ülke çapındaki normlar * Sınıftaki diğer öğrencilerin başarısı * Öğretmenin kanısı [I]KPSS-2007[/I] Değerlendirme yapılırken, ölçüt ile ölçme sonuçlarının aynı birimle ifade edilmesi gerekir. [B]Bunun en önemli amacı aşağıdakilerden hangisidir?[/B] A) Ölçme aracının geçerliğini artırmak [B]B) Karşılaştırmada doğru karar verilmesini sağlamak[/B] C) Ölçme aracının güvenirliğini artırmak D) Sonuçların anlaşılmasını kolaylaştırmak E) Ölçütün uygun olmasını sağlamak [B][SIZE=5]Ölçme İle Değerlendirme Arasındaki Farklar[/SIZE] Ölçme[/B] * Ölçmede gözlem yapılır * Ölçme işlemi nicelik belirlemeyi ifade eder. * Her zaman objektif olmalı * Ölçme değerlendirmenin temelidir. * Ölçme bir betimleme işidir. [B]Değerlendirme[/B] * Değerlendirmede yorum ve yargıya varılır * Değerlendirme nitelik belirlemedir * Sübjektiftir. * Ölçme işlemini de kapsayan bir süreçtir * Bütün değerlendirmeler ölçme sonuçlarına dayanmalıdır. [B]Ölçmede Araçların Rolü Nedir?[/B] [INDENT]1-Ölçme sonuçlarının duyarlığını ve güvenirliğini dolayısıyla kesinliğini artırır. Ölçme sonuçlarına karışan hata miktarının azalmasını sağlar. 2-Duyu organlarımızla ölçme yapamadığımız durumları gözlememizi kolaylaştırır. Böylece duyu organlarını kullanamadığımız durumlarda da ölçme yapma imkanı buluruz. 3-Herkesin kabul ettiği, üzerinde anlaştığı standart ölçme sonuçları elde etmemize olanak sağlar.[/INDENT] [B]Bazı Tanımlar Ölçek[/B]: Ölçme aracı, ölçme birimi veya ölçme sonuçlarının formel nitelikleri olarak tanımlanmaktadır. [B]Ölçekleme[/B]: Eğitim ve psikolojide ölçek veya ölçme aracı geliştirme olarak tanımlanabilir. [B]Ölçüm[/B]: Özelliklerle ilgili değerlerin her birine, tek tek gözlem sonuçlarına ölçüm denir. [B]Ölçmenin Özel Anlamı[/B]: Bireyler hakkında bilgi toplamaktır. [I]Öğrencinin özelliklerini değerlendirme yaklaşımları[/I] [SIZE=5][/SIZE] [B][SIZE=5]DEĞERLENDİRME TÜRLERİ[/SIZE] AMACA GÖRE DEĞERLENDİRME[/B] [B]1. Tanıma-Yerleştirmeye Yönelik (Diagnostik) Değerlendirme:[/B] * Bu değerlendirme öğretimin başında yapılır ve şu amaçlar güdülür. * Öğrencilerin belli kurs, ders ya da ünitenin ön koşul niteliğindeki giriş davranışlarına sahip olma derecesini belirleme, * İlgili kursun geliştirmeyi düşündüğü davranışlardan öğrencilerce önceden edinilenler olup olmadığını belirlemek, * Bu belirleme sonunda, öğretimin başlangıç noktasını saptamak, * Öğrenciyi ilgili programa yerleştirmek ve öğretimi öğrencinin düzeyine göre ayarlamak mümkün olur. * ÖĞRENCİLERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARINI BELİRLEMEK İÇİN NOT VERME AMACI TAŞIMAZ. * Bu değerlendirmede verilen sayısal değerler pek anlam taşımaz. Tanıma-Yerleştirmeye Yönelik (Diagnostik) Değerlendirme Türleri [INDENT]* Hazır bulunuşluk testleri * Muafiyet sınavları * Seviye tespit sınavları * Özel ve genel yetenek testleri * Seçme testleri * Tanıma testleri * Yerleştirme testleri[/INDENT] [B]2. Biçimlendirme-Yetiştirmeye-İzlemeye Yönelik (Formatif) Değerlendirme:[/B] * Bu değerlendirme bir ünite veya dönemin ortasında yapılır. * Bu değerlendirmenin amacı, öğretime devam ederken her bir ünitedeki öğrenme eksikliklerini ve güçlüklerini belirlemek, bu eksik ve güçlüklerin giderilmesi için her öğrenciye ayrı ayrı önerilerde bulunmaktır. * Bu tür değerlendirmelerde amaçlardan biri de öğrencilerden geribildirim almaktır. * Öğrenciye verilen notların amacı öğrencinin durumunu ortaya koymak içindir. * İlgili ünitenin önemli tüm öğelerini kapsamalıdır. * NOT VERMEK İÇİN DEĞİL Biçimlendirme-Yetiştirmeye-İzlemeye Yönelik (Formatif) Değerlendirme Türleri: [INDENT]* İzleme testleri * Formatif testler * Ünite testleri gibi[/INDENT] [B]3. Değer Biçmeye- DÜZEY BELİRLEMEYE Yönelik (Summatif) Değerlendirme:[/B] * Genellikle öğretim devresi sonunda, bazen öğretim devresi içinde; programın öngördüğü hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığına bakılarak, öğrenci öğretmen ve programa ilişkin yargılama işidir. * Öğrenciye verilen not önemlidir. (Başarı testleri gibi) * DURUM MUHASEBESİNE , * ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ * GEÇTİ-KALDI * BAŞARILI-BAŞARISIZ * BAŞARI NOTU VERMEK Değer Biçmeye- DÜZEY BELİRLEMEYE Yönelik (Summatif) Değerlendirme Türleri [INDENT]* Düzey belirleme testleri * Summatif testler * Final (bitirme testi) sınavları * Vize sınavları * Ara sınavlar * Erişi testleri * Başarı testleri * Uzmanlık testi[/INDENT] [B]4. Eğitim Programının Değerlendirilmesi 5. Öğretimin Değerlendirilmesi 6. Rehberlik (Öğrencileri Yöneltme) Amacıyla Yapılan Değerlendirme 7. Hazır Bulunuşluk Düzeyinin Değerlendirilmesi[/B] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Turizmin başkenti olarak bilinen güneydeki ilimiz?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
Öğrenci Salonu
Çıkmış KPSS Sorularıyla Desteklenmiş Ayrıntılı Konu Anlatımı
Top