Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
Öğrenci Salonu
Çıkmış KPSS Sorularıyla Desteklenmiş Ayrıntılı Konu Anlatımı
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="YoRuMSuZ" data-source="post: 882978" data-attributes="member: 1"><p><strong><span style="font-size: 18px">ÖLÇME TÜRLERİ NELERDİR?</span></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>1- DOĞRUDAN (TEMEL) ÖLÇME</strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Doğrudan ölçme, ölçme konusu olan özelliğin aynı bir ölçekle ölçülmesidir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Örneğin boy, kilo gibi özelliklerin ölçülmesini ele alalım.</li> <li data-xf-list-type="ul">Uzunluğu ve ağırlığı kendileriyle aynı türden bir araçla, birimle ölçüyoruz.</li> <li data-xf-list-type="ul">Gözleyebildiğimiz özellikleri de doğrudan ölçebiliriz.</li> <li data-xf-list-type="ul">UZUNLUK, AĞIRLIK VE RENK gibi özellikler doğrudan ölçülebilen özelliklerdir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Geçerliği ve güvenirliği yüksek bir ölçme elde edilir.</li> </ul><p></p><p><em><strong>Örnekler</strong></em></p><p>* Elif’in boyu 178cm dir.</p><p>* Eşit kollu teraziyle ağırlık ölçmek</p><p>* Cetvelle uzunluk ölçmek</p><p>* Ahmet’in 10 kardeşi var.</p><p>* Sınıfta 5 öğrenci bulunuyor.</p><p></p><p><em>KPSS-2006</em></p><p><strong>Aşağıdaki öğrenci özelliklerinden hangisi doğrudan ölçülebilir? </strong> </p><p>A) Zekâ puanı</p><p><strong>B) Boy uzunluğu</strong></p><p>C) Derse karşı tutum</p><p>D) Yetenek</p><p>E) Ders başarısı</p><p><em><strong>Cevap:</strong> B Ağırlık, uzunluk, gibi Somut objeler ve değerler doğrudan ölçülebilir. İlgi, tutum, başarı, zeka gibi değerlen dolaylı olarak ölçülürler.</em></p><p></p><p><em>KPSS-2001</em></p><p><strong>Aşağıdakilerden hangisinde doğrudan bir ölçme yapılmıştır?</strong></p><p>A) Müziğe karşı ilgi</p><p>B) Akademik başarı</p><p>C) Bireysel tutumlar</p><p><strong>D) Öğrencileri boy sırasına koymak</strong></p><p>E) Hava sıcaklığını ölçmek</p><p><em><strong>Cevap:</strong> İlgi, tutum, akademik başarı, sıcaklık dolaylı ölçülür. Öğrencinin boyu doğrudan ölçülebilir. Cevap D</em></p><p></p><p><strong>2- DOLAYLI (GÖSTERGEYLE) ÖLÇME</strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Doğrudan ölçülemeyen özelliklerin, onlarla ilgili olduğu bilinen ya da ilgili olduğu sanılan başka bir özellikle ölçülmesidir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Örneğin: sıcaklık, zeka, akademik başarı dolaylı olarak ölçülür.</li> <li data-xf-list-type="ul">Sıcaklık termometre denen araçla ölçülür. Aslında sıcaklık ölçerken, gözlenen, tüp içindeki cıvanın alçalıp yükselişidir. Biz sıcaklıkla, civanın yükselip düşüşü arasında kurulu bir ilişki bulmuşuz. Sıcaklık artıkça cıva yükselecek, sıcaklık düştükçe cıva sütunu da düşecektir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Zeka ve başarının ölçülmesi de aynı biçimdedir.Zeka ve başarıyı ölçmek için bireyin tepkide bulunabileceği birtakım durumlar ya da koşullar oluşturuyoruz. Birey, ne denli çok soruya doğru cevap verirse o denli zeki, ya da başarılı sayılıyor. Bir bakıma termometre içindeki civanın sıcaklığın ölçülmesinde oynadığı rolün aynısını, testteki sorular, zeka ya da başarının ölçülmesinde oynuyor.</li> </ul><p></p><p><em><strong>Örnekler</strong></em></p><p>* SICAKLIK</p><p>* AKADEMİK BAŞARI</p><p>* TUTUMLAR</p><p>* İLGİ</p><p>* KİŞİLİK</p><p>* ZEKA</p><p></p><p><em>KPSS - 2002</em></p><p><strong>Bir öğrencinin aşağıdaki özelliklerinden hangisi üzerinde yapılacak ölçme işlemi dolaylı ölçmeye örnektir?</strong></p><p><strong>A) Akademik basarisi</strong></p><p>B) Sahip olduğu kitap sayısı</p><p>C) Devam ettiği ders sayısı</p><p>D) Arkadaş sayısı</p><p>E) Boyunun uzunluğu</p><p></p><p><strong>Not</strong></p><p>* Eğitimde ölçme konusu olan özelliklerin çok azı doğrudan gözlenebilir.</p><p>* Sözgelimi, elle yapılan işler dışında, güzel okuyabilme, iyi konuşabilme gibi bazı özellikler doğrudan gözlenebilir.</p><p>* Bunlarda ölçme konusu olan davranışla, gözlenen davranış aynıdır.</p><p>* Fakat eğitimde genellikle ölçme konusu olan davranış değil de, onunla ilgili olduğu sanılan davranışlar gözlenip, gözlem sonucu asıl ölçme konusu olan davranışa atfedilir.</p><p></p><p><strong>Dolaylı Ölçmenin Yetersiz Yanı</strong></p><p>* Eğitimdeki ölçmelerin genellikle dolaylı olması, eğitimdeki ölçme sonuçlarına daha çok hata karışması olasılığını artırır.</p><p>* Çünkü dolaylı ölçmelerde, doğrudan ölçmeler için söz konusu olan hata kaynaklarından (ölçücü, ölçme aracı, ölçülen özellik) başka, asıl ölçme konusu davranış ile gerçekte gözlenen davranış arasında kurulan ilişki de bir hata kaynağı olabilir.</p><p>* Gerçek iş yada yaşam durumunda öyle davranmayabilir.</p><p>* Belli bir konudaki sorulara sözel olarak doğru cevap verme o konuda istenildiği gibi davranılacağının güvencesi olmayabilir.</p><p></p><p><strong>Dolaylı Ölçmede Hatalar Nasıl Azaltılabilir?</strong></p><p>* Eğitimde öğrencilerin aktif olduğu araştırma, problem çözme, sosyal beceri kazandırma gibi etkinliklere ağırlık verilmektedir.</p><p>* Bu etkinliklerin özelliği öğrencinin aktif katılımıdır.</p><p>* Bu tür etkinlikleri değerlendirirken yine öğrencilerin aktif olarak katıldığı</p><p>* Performans testleriyle ölçme ve değerlendirmelere ağırlık verilmelidir.</p><p>* Bu durum dolaylı ölçmelerin ortaya çıkaracağı hataları da azaltacaktır.</p><p></p><p><em>KPSS - 2002</em></p><p><strong>Birden fazla ölçüm sonucuna dayalı değerlendirmede, alınacak kararın doğruluğunu artırıcı önlem aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p>A ) Ağırlıklandırmada, araçların geçerliğinin dikkate alınması</p><p>B ) Karar vermede kullanılacak ölçütün eldeki ölçme sonuçları cinsinden ifade edilmesi</p><p>C ) Ağırlıklandırmada, araçların güvenirliğinin dikkate alınması</p><p><strong>D ) Niceliksel gözlem sonuçlarına daha fazla ağırlık verilmesi</strong></p><p>E ) Amaca uygun nitelikli bir ölçütten yararlanılması</p><p></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="font-size: 18px">ÖLÇME</span></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>1. Doğrudan Ölçme</strong></p><p style="margin-left: 20px">* Uzunluk</p> <p style="margin-left: 20px">* Ağırlık</p> <p style="margin-left: 20px">* Cinsiyet</p> <p style="margin-left: 20px">* Ten rengi</p> <p style="margin-left: 20px">* Cisimlerin sayısı</p> <p style="margin-left: 20px"></p><p><strong>2. Dolaylı Ölçme</strong></p><p style="margin-left: 20px">* Sıcaklık</p> <p style="margin-left: 20px">* Tutumlar</p> <p style="margin-left: 20px">* Akademik başarı</p> <p style="margin-left: 20px">* Zeka düzeyi</p> <p style="margin-left: 20px">* Yaylı kantar</p> <p style="margin-left: 20px">* Baskül</p> <p style="margin-left: 20px">* Yetenekler</p> <p style="margin-left: 20px">* İlgiler</p> <p style="margin-left: 20px">* Öğrenciye uygulanan sınavlar</p> <p style="margin-left: 20px"></p><p><strong>3. Türetilmiş Ölçme</strong></p><p style="margin-left: 20px">* Dolaylı ölçmenin bir başka şeklidir.</p> <p style="margin-left: 20px">* İki ve ya daha fazla değişken arasında yapılan ilişkilendirme (matematiksel bir işlem) sonucu elde edilen ölçmedir.</p> <p style="margin-left: 20px">* <em><strong>Örnek</strong></em>: hız,havuz, yaş, denklem problemlerinde bu ölçmeden yararlanılır.</p><p></p><p><em>KPSS - 2005</em></p><p>Eşit kollu terazinin bir kefesine nesneyi, diğer kefesine de gramları koyarak nesnenin kütlesi ölçülebilir. Bu işlem doğrudan ölçmeye örnektir.</p><p>Bireylerin bilgi, zeka, kaygı, tutum gibi özellikleri ise onlara sorulan sorulara verdikleri tepkiler gözlenerek ölçülür. Bu işlem de dolaylı ölçmeye bir örnektir.</p><p><strong>Buna göre, bu iki ölçmeyi birbirinden ayıran özellik aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p>A) Uygun olmayan koşullarda ölçme yapılması</p><p>B) Özelliklerin ayrıntılarına önem verilmesi</p><p>C) Basit ölçme araçlarından yararlanılması</p><p><strong>D) Doğrudan karşılaştırma imkanı olmaması</strong></p><p>E) Ölçmenin belirli aralıklarla yapılabilmesi</p><p></p><p></p><p><strong>Ölçmede Birim</strong></p><p>* Bir ölçme aracını oluşturan en küçük parçacığa “birim” denir.</p><p>* cm, mm, km,kilo, gram vb. gibi</p><p><strong>Not </strong>: birim ölçmede işlemin objektif olmasını ve ölçmenin standart olmasını sağlar</p><p>* Ölçme sonuçlarının anlaşılır olması için bir birimde şu 3 özelliğe sahip olması gerekir</p><p></p><p><strong>Ölçüt Nedir?</strong></p><p>* Ölçme sonuçlarıyla karşılaştırılan ve değerlendirmeye dayanak olan değere ölçüt denir.</p><p>* Diğer ifade ile Ölçme sonuçlarını karşılaştırdığımız yada kıyasladığımız sabit değere ölçüt (kriter) denir.</p><p>* Manken olmak için 172 cm boy gereklidir.</p><p>* Öğretmen olmak için KPSS’den enaz 75 puan almak şart gibi</p><p></p><p></p><p><strong>Ölçütler 2 ayrılır</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Mutlak Ölçüt</strong></p><p style="margin-left: 20px">Ölçme işleminin yapılacağı grup için kesin, net ve standart olarak belirlenmiş olan kritere “<strong>mutlak ölçüt</strong>” denir.</p> <p style="margin-left: 20px">* Tarih dersinden geçmek için 60 ve üzerinde puan almak gerekir.</p> <p style="margin-left: 20px">* Şehir içi hız 50 km/h’dır.</p> <p style="margin-left: 20px">* 18 yaşından küçükler giremez.</p> <p style="margin-left: 20px">* Emeklilik yaşı 65 yaş olması</p><p></p><p><strong>Bağıl Ölçüt</strong></p><p style="margin-left: 20px">Ölçme sonuçlarına ve ölçme işleminin yapıldığı gruba bağlı olarak elde edilen ölçüte “<strong>bağıl ölçüt</strong>” denir.</p> <p style="margin-left: 20px">* Sınıf ortalamasının üzerinde puan alan öğrenciler dersten geçer.</p> <p style="margin-left: 20px">* İlk 3 girenlere altın madalya verilecek</p> <p style="margin-left: 20px">* Aritmetik ortalaması en yüksek 2 öğrenciye burs verilecek</p><p></p><p><em>KPSS - 2006</em></p><p>I. Matematik sorularının %75’ini, fizik sorularının da %60’ını doğru cevaplayan öğrenciler bu dersleri başarmış sayılır.</p><p>II. İlk iki sorudan alınabilecek en yüksek puan 25’tir.</p><p>III. Sınavda 65’in altında puan alan öğrenciler dersi tekrar ederler.</p><p>IV. Türkçe ve matematik derslerinden başarısız olan öğrenciler bir sonraki döneme devam edemezler.</p><p><strong>Yukarıdakilerden hangileri birer değerlendirme ölçütünü ifade etmektedir?</strong></p><p>A) Yalnız I</p><p>B) Yalnız II</p><p>C) II ve III</p><p>D) III ve IV</p><p><strong>E) I, III ve IV</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="YoRuMSuZ, post: 882978, member: 1"] [B][SIZE=5]ÖLÇME TÜRLERİ NELERDİR?[/SIZE] 1- DOĞRUDAN (TEMEL) ÖLÇME[/B] [LIST] [*]Doğrudan ölçme, ölçme konusu olan özelliğin aynı bir ölçekle ölçülmesidir. [*]Örneğin boy, kilo gibi özelliklerin ölçülmesini ele alalım. [*]Uzunluğu ve ağırlığı kendileriyle aynı türden bir araçla, birimle ölçüyoruz. [*]Gözleyebildiğimiz özellikleri de doğrudan ölçebiliriz. [*]UZUNLUK, AĞIRLIK VE RENK gibi özellikler doğrudan ölçülebilen özelliklerdir. [*]Geçerliği ve güvenirliği yüksek bir ölçme elde edilir. [/LIST] [I][B]Örnekler[/B][/I] * Elif’in boyu 178cm dir. * Eşit kollu teraziyle ağırlık ölçmek * Cetvelle uzunluk ölçmek * Ahmet’in 10 kardeşi var. * Sınıfta 5 öğrenci bulunuyor. [I]KPSS-2006[/I] [B]Aşağıdaki öğrenci özelliklerinden hangisi doğrudan ölçülebilir? [/B] A) Zekâ puanı [B]B) Boy uzunluğu[/B] C) Derse karşı tutum D) Yetenek E) Ders başarısı [I][B]Cevap:[/B] B Ağırlık, uzunluk, gibi Somut objeler ve değerler doğrudan ölçülebilir. İlgi, tutum, başarı, zeka gibi değerlen dolaylı olarak ölçülürler.[/I] [I]KPSS-2001[/I] [B]Aşağıdakilerden hangisinde doğrudan bir ölçme yapılmıştır?[/B] A) Müziğe karşı ilgi B) Akademik başarı C) Bireysel tutumlar [B]D) Öğrencileri boy sırasına koymak[/B] E) Hava sıcaklığını ölçmek [I][B]Cevap:[/B] İlgi, tutum, akademik başarı, sıcaklık dolaylı ölçülür. Öğrencinin boyu doğrudan ölçülebilir. Cevap D[/I] [B]2- DOLAYLI (GÖSTERGEYLE) ÖLÇME[/B] [LIST] [*]Doğrudan ölçülemeyen özelliklerin, onlarla ilgili olduğu bilinen ya da ilgili olduğu sanılan başka bir özellikle ölçülmesidir. [*]Örneğin: sıcaklık, zeka, akademik başarı dolaylı olarak ölçülür. [*]Sıcaklık termometre denen araçla ölçülür. Aslında sıcaklık ölçerken, gözlenen, tüp içindeki cıvanın alçalıp yükselişidir. Biz sıcaklıkla, civanın yükselip düşüşü arasında kurulu bir ilişki bulmuşuz. Sıcaklık artıkça cıva yükselecek, sıcaklık düştükçe cıva sütunu da düşecektir. [*]Zeka ve başarının ölçülmesi de aynı biçimdedir.Zeka ve başarıyı ölçmek için bireyin tepkide bulunabileceği birtakım durumlar ya da koşullar oluşturuyoruz. Birey, ne denli çok soruya doğru cevap verirse o denli zeki, ya da başarılı sayılıyor. Bir bakıma termometre içindeki civanın sıcaklığın ölçülmesinde oynadığı rolün aynısını, testteki sorular, zeka ya da başarının ölçülmesinde oynuyor. [/LIST] [I][B]Örnekler[/B][/I] * SICAKLIK * AKADEMİK BAŞARI * TUTUMLAR * İLGİ * KİŞİLİK * ZEKA [I]KPSS - 2002[/I] [B]Bir öğrencinin aşağıdaki özelliklerinden hangisi üzerinde yapılacak ölçme işlemi dolaylı ölçmeye örnektir? A) Akademik basarisi[/B] B) Sahip olduğu kitap sayısı C) Devam ettiği ders sayısı D) Arkadaş sayısı E) Boyunun uzunluğu [B]Not[/B] * Eğitimde ölçme konusu olan özelliklerin çok azı doğrudan gözlenebilir. * Sözgelimi, elle yapılan işler dışında, güzel okuyabilme, iyi konuşabilme gibi bazı özellikler doğrudan gözlenebilir. * Bunlarda ölçme konusu olan davranışla, gözlenen davranış aynıdır. * Fakat eğitimde genellikle ölçme konusu olan davranış değil de, onunla ilgili olduğu sanılan davranışlar gözlenip, gözlem sonucu asıl ölçme konusu olan davranışa atfedilir. [B]Dolaylı Ölçmenin Yetersiz Yanı[/B] * Eğitimdeki ölçmelerin genellikle dolaylı olması, eğitimdeki ölçme sonuçlarına daha çok hata karışması olasılığını artırır. * Çünkü dolaylı ölçmelerde, doğrudan ölçmeler için söz konusu olan hata kaynaklarından (ölçücü, ölçme aracı, ölçülen özellik) başka, asıl ölçme konusu davranış ile gerçekte gözlenen davranış arasında kurulan ilişki de bir hata kaynağı olabilir. * Gerçek iş yada yaşam durumunda öyle davranmayabilir. * Belli bir konudaki sorulara sözel olarak doğru cevap verme o konuda istenildiği gibi davranılacağının güvencesi olmayabilir. [B]Dolaylı Ölçmede Hatalar Nasıl Azaltılabilir?[/B] * Eğitimde öğrencilerin aktif olduğu araştırma, problem çözme, sosyal beceri kazandırma gibi etkinliklere ağırlık verilmektedir. * Bu etkinliklerin özelliği öğrencinin aktif katılımıdır. * Bu tür etkinlikleri değerlendirirken yine öğrencilerin aktif olarak katıldığı * Performans testleriyle ölçme ve değerlendirmelere ağırlık verilmelidir. * Bu durum dolaylı ölçmelerin ortaya çıkaracağı hataları da azaltacaktır. [I]KPSS - 2002[/I] [B]Birden fazla ölçüm sonucuna dayalı değerlendirmede, alınacak kararın doğruluğunu artırıcı önlem aşağıdakilerden hangisidir?[/B] A ) Ağırlıklandırmada, araçların geçerliğinin dikkate alınması B ) Karar vermede kullanılacak ölçütün eldeki ölçme sonuçları cinsinden ifade edilmesi C ) Ağırlıklandırmada, araçların güvenirliğinin dikkate alınması [B]D ) Niceliksel gözlem sonuçlarına daha fazla ağırlık verilmesi[/B] E ) Amaca uygun nitelikli bir ölçütten yararlanılması [B] [SIZE=5]ÖLÇME[/SIZE] 1. Doğrudan Ölçme[/B] [INDENT]* Uzunluk * Ağırlık * Cinsiyet * Ten rengi * Cisimlerin sayısı [/INDENT] [B]2. Dolaylı Ölçme[/B] [INDENT]* Sıcaklık * Tutumlar * Akademik başarı * Zeka düzeyi * Yaylı kantar * Baskül * Yetenekler * İlgiler * Öğrenciye uygulanan sınavlar [/INDENT] [B]3. Türetilmiş Ölçme[/B] [INDENT]* Dolaylı ölçmenin bir başka şeklidir. * İki ve ya daha fazla değişken arasında yapılan ilişkilendirme (matematiksel bir işlem) sonucu elde edilen ölçmedir. * [I][B]Örnek[/B][/I]: hız,havuz, yaş, denklem problemlerinde bu ölçmeden yararlanılır.[/INDENT] [I]KPSS - 2005[/I] Eşit kollu terazinin bir kefesine nesneyi, diğer kefesine de gramları koyarak nesnenin kütlesi ölçülebilir. Bu işlem doğrudan ölçmeye örnektir. Bireylerin bilgi, zeka, kaygı, tutum gibi özellikleri ise onlara sorulan sorulara verdikleri tepkiler gözlenerek ölçülür. Bu işlem de dolaylı ölçmeye bir örnektir. [B]Buna göre, bu iki ölçmeyi birbirinden ayıran özellik aşağıdakilerden hangisidir?[/B] A) Uygun olmayan koşullarda ölçme yapılması B) Özelliklerin ayrıntılarına önem verilmesi C) Basit ölçme araçlarından yararlanılması [B]D) Doğrudan karşılaştırma imkanı olmaması[/B] E) Ölçmenin belirli aralıklarla yapılabilmesi [B]Ölçmede Birim[/B] * Bir ölçme aracını oluşturan en küçük parçacığa “birim” denir. * cm, mm, km,kilo, gram vb. gibi [B]Not [/B]: birim ölçmede işlemin objektif olmasını ve ölçmenin standart olmasını sağlar * Ölçme sonuçlarının anlaşılır olması için bir birimde şu 3 özelliğe sahip olması gerekir [B]Ölçüt Nedir?[/B] * Ölçme sonuçlarıyla karşılaştırılan ve değerlendirmeye dayanak olan değere ölçüt denir. * Diğer ifade ile Ölçme sonuçlarını karşılaştırdığımız yada kıyasladığımız sabit değere ölçüt (kriter) denir. * Manken olmak için 172 cm boy gereklidir. * Öğretmen olmak için KPSS’den enaz 75 puan almak şart gibi [B]Ölçütler 2 ayrılır Mutlak Ölçüt[/B] [INDENT]Ölçme işleminin yapılacağı grup için kesin, net ve standart olarak belirlenmiş olan kritere “[B]mutlak ölçüt[/B]” denir. * Tarih dersinden geçmek için 60 ve üzerinde puan almak gerekir. * Şehir içi hız 50 km/h’dır. * 18 yaşından küçükler giremez. * Emeklilik yaşı 65 yaş olması[/INDENT] [B]Bağıl Ölçüt[/B] [INDENT]Ölçme sonuçlarına ve ölçme işleminin yapıldığı gruba bağlı olarak elde edilen ölçüte “[B]bağıl ölçüt[/B]” denir. * Sınıf ortalamasının üzerinde puan alan öğrenciler dersten geçer. * İlk 3 girenlere altın madalya verilecek * Aritmetik ortalaması en yüksek 2 öğrenciye burs verilecek[/INDENT] [I]KPSS - 2006[/I] I. Matematik sorularının %75’ini, fizik sorularının da %60’ını doğru cevaplayan öğrenciler bu dersleri başarmış sayılır. II. İlk iki sorudan alınabilecek en yüksek puan 25’tir. III. Sınavda 65’in altında puan alan öğrenciler dersi tekrar ederler. IV. Türkçe ve matematik derslerinden başarısız olan öğrenciler bir sonraki döneme devam edemezler. [B]Yukarıdakilerden hangileri birer değerlendirme ölçütünü ifade etmektedir?[/B] A) Yalnız I B) Yalnız II C) II ve III D) III ve IV [B]E) I, III ve IV[/B] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Atatürk'ün doğduğu şehir?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
Öğrenci Salonu
Çıkmış KPSS Sorularıyla Desteklenmiş Ayrıntılı Konu Anlatımı
Top