Chia Tohumu Nedir? Faydaları ve Yan Etkileri Nelerdir?

GüLüCüKツ

Gözleri aşka gülen taze söğüt dalısın 🥰
Süper Moderatör
Chia Tohumu Faydaları Nelerdir?
  • Esansiyel yağ asitleri bakımından zengin olan chia tohumları yüksek tansiyonu düşürür ve kalp-damar sağlığı için en iyisidir.
  • Şeker hastaları için Chia tohumları sağlık açısından yararlıdır, kan şekeri seviyelerini stabilize eden bir yeteneği vardır.
  • Chia tohumları anti-enflamatuar özellikleri romatizmalı hastalar için yararlıdır. Bu durum ile bağlantılı ağrı ve enflamasyon, azaltmada etkili olduğu tespit edilmiştir.
  • Chia tohumları metabolizmayı artırır ve aynı zamanda yağsız kas kütlesini artırır. Zengin besinli gıdalardan biridir, ama kalorisi düşüktür. Yani, chia tohumu kilo kaybı ve kilo bakım programları için kullanılır.
  • En önemli chia tohumları sağlık faydalarından biri de beynin işlevini iyileştirmede yardımcı olmasıdır. Esansiyel yağ asitleri, verimli sinir iletimini destekler.
  • Chia tohumları vücutta enerji üretimini arttırdığı bilinir.
  • Fiziksel olarak aktif bir yaşam tarzı ile insanların bu tohumlardan istifade edilebilir.
  • Chia tohumları omega-3 yağ asitleri ayrıca vücudun yanı sıra kalp için iyi olan omega-3 yağ asitleri gibi kalbinizin sağlığını korumaya yardımcıdır. Ayrıca, omega-3 yağ asitleri, en yüksek bitkisel kaynağının bir tanesidir.
  • Omega-3 yağ asitleri, vitamin A, vitamin d, E vitamini ve K vitamini, hem yağda çözünen vitaminlerin, daha iyi emilimi için de gereklidir.
  • Mineraller ve vitaminler ile birlikte antioksidanlar genç tutmak ve daha genç görünmesini sağlar, saç ve cilt bakımı için kullanılabilir.
  • Sindirim sisteminde toksinlerden kurtulmaya yardımcı olur.
  • Chia tohum tüketen bir diğer avantajı da fiber içeriği kolayca sindirilebilir olmasıdır ve pürüzsüz bir sindirim sistemi korumaya yardımcı olur.
  • Chia tohumları gibi kolayca orijinal tatlara zarar vermeden çeşitli tariflerde kullanılabilir, çok güçlü bir tadı yok.
  • Kısacası, chia tohumları yüksek multi-besin dolu sağlıklı gıdalar listesinde önemli yerdedir.
Chia Tohumunun Yan Etkileri Nelerdir?
Chia Tohumu Yan Etkisi – Şişkinlik: Chia tohumunun en yaygın yan etkilerinden biri gaz problemidir. Chia tüketimini sınırlamak bu problemi önleyecektir.

Chia Tohumu Yan Etkisi – Gebelik Sorunları: Hamile bayanlar chia tüketimini durdurmalıdır. Bazı araştırmalar hamile kadınların chia tüketimini zararsız görse de bebek sağlığı için hamilelik ve emzirme sürecinde chia tohumu tüketmemeye özen gösterilmelidir.

Chia Tohumu Yan Etkisi – Yüksek Trigliserit: Chia tohumları yüksek trigliserit sorununu şiddetlendirebilir. Eğer trigliserit ile ilgili sorunlarınız var ise chia tohumunu tüketmemeye özen göstermelisiniz.

Chia Tohumu Yan Etkisi – Prostat Kanseri: Chia tohumu araştırmalara göre prostat kanserine neden olabilmektedir. Yüksek miktarda alfa-linolenik asitleri içermekte olduğu için prostat kanseri riskini taşır.

Chia Tohumu Yan Etkisi – Alerjik Reaksiyonlar: Chia tohumları bazı hastalarda alerjik reaksiyonlara neden olabilmektedir. Eğer hardal ve hardal tohumuna karşı alerjiniz var ise, muhtemelen chia tohumuna da alerjiniz vardır. Bu durumda chia tohumunu tüketmemek en iyisidir. Alerjik reaksiyon belirtileri olarak gözlerde sulanma, bulantı, kusma, deri döküntüleri, ürtiker, nefes darlığı, ağız şişmesi, boğaz şişmesi sıralanabilir. Reaksiyon şiddetli ise anaflaktik çarpmasına neden olabilir. Eğer hızlıca tedavi edilmezse ölüme de yol açabilir.

Chia Tohumu Yan Etkisi – Bağımlılık Riski: Chia tohumları bağımlılık haline gelebilir. Küçük miktarlarda ve tüketmelisiniz. Bağımlılık halinde büyük miktarlarda tüketimi zarar verebilir.

Chia Tohumu Yan Etkisi – İlaç Etkileşimleri: Chia tohumu bazı ilaçlar ile etkileşime girebilir. Örneğin kan basıncı, kan incelmesi ve insülin direnci üzerindeki etkileri kötüdür. Eğer tansiyon ve diyabet tedavisinde ilaçlar alıyorsanız chia tohumunu tüketmemelisiniz. Aldığınız ilaçların tersine kanın çok incelmesine, kan basıncının düşmesine neden olabilir.



Chia Tohumunun İçerdiği Besinler ve Miktarları:
Toplam kalori: 137 kcal
Karbonhidrattan Kalori: 50 kcal
Yağ Kalori: 72.1 kcal
Proteinden Kalori: 15.2 kcal
Toplam karbonhidratlar: 12.3 g
Protein: 4,4 g
Diyet lifi: 10.6 gr
Toplam yağ: 8,6 g
Doymuş yağ: 0,9 g
Tekli doymamış yağ: 0,6 g
Çoklu doymamış yağ: 6.5 g
Omega 3 yağ asitleri: 4915 mg
Omega 6 yağ asitleri: 1620 mg
Kalsiyum: 177 mg
Fosfor: 265 mg
Potasyum: 44.8 mg
Sodyum: 5.3 mg
Çinko: 1,0 mg
Bakır: 0.1 mg
Manganez: 10.6 gr
Kolesterol: 0.0 mg
Sular: 1,4 g
Kül: 1,4 g

m4myXP.jpg

 

dderya

kOkOşŞ
V.I.P
Magro'da vardı chia tohumlu puding gerçekten çok güzel. Omletin içine de konuluyormuş ama ben denemedim hiç
 
Top