Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
Sosyal Kulüpler
Çevre Koruma Kulübü
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="ZeyNoO" data-source="post: 519273" data-attributes="member: 10904"><p style="text-align: center"><span style="color: #FF0000"><span style="font-size: 15px"><strong>Çevre Koruma Kulübü</strong></span></span></p><p></p><p><span style="color: #000000"><strong>EYLÜL - EKİM – KASIM</strong></span></p><p> </p><ol> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Kulüp tüzüğünün hazırlanması.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Okul genelinde kulübe seçilen öğrencilerin belirlenmesi.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Genel kurul toplanma tarihinin belirlenmesi.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Belirlenen tarihte toplantının yapılması.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Yönetim kurulunun seçilmesi.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Denetleme kurulunun seçilmesi. </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Kulüp faaliyetlerinin belirlenmesi. </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Sosyal kulüp panosunun hazırlanması.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">“Çevre ve Çocuk” konulu yazı ve resimlerin kulüp panosunda sergilenmesi.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Çevre Koruma Bildirisinin kulüp panosunda sergilenmesi.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">“İnternet ve Çevre” konulu yazıların kulüp panosunda sergilenmesi.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Çevre ile ilgili olan internet site isimlerinin panoda duyurulması. </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Sosyal kulüple ilgili formların doldurulup değerlendirilmesi</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Belirli günler ve haftalarla ilgili çalışmaların yapılması.</span> </li> </ol><p><span style="color: #000000"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>ARALIK – OCAK</strong></span></p><p> </p><ol> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Yönetim kurulunun toplanması.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Yapılacak faaliyetlerin tartışılması.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Yapılacakların karara bağlanması.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Genel kurul faaliyetlerinin gözden geçirilmesi.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">“Sağlıklı Çevre” konulu yazıların kulüp panosunda sergilenmesi.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">“Çevre Kirliliği” konulu yazı ve resimlerin kulüp panosunda sergilenmesi. </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">İnternette çevreyle ilgili açıklamaların bulunup kulüp panosunda duyurulması.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Sosyal kulüple ilgili formların doldurulup değerlendirilmesi </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Belirli günler ve haftalarla ilgili çalışmaların yapılması.</span> </li> </ol><p><span style="color: #000000"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>ŞUBAT – MART</strong></span></p><p> </p><ol> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Genel kurulun toplanması.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Alınmış kararların gözden geçirilmesi.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Uygulanacak yöntem ve yapılacak çalışmaların karara bağlanması.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Alınan kararların uygulanması.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">“Kirli çevrenin çocuklar üzerine etkileri” ile ilgili yazıların kulüp panosunda sergilenmesi.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Okul ve çevresini güzelleştirici çalışmalara yer verilmesi.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Sosyal kulüple ilgili formların doldurulup değerlendirilmesi</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Belirli günler ve haftalarla ilgili çalışmaların yapılması.</span> </li> </ol><p><span style="color: #000000"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>NİSAN – MAYIS</strong></span></p><p> </p><ol> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">“Çocuklukta Çevre Bilincinin Kazandırılması”nın önemini belirten yazıların kulüp panosunda sergilenmesi.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Bilgilendirme sonuçlarının değerlendirilmesi.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Çevre kirliliğinin açtığı olumsuz sonuçların yazı ve resimlerle kulüp panosunda sergilenmesi.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Öğrenciler tarafından hazırlanan çocuklara yönelik çevre ile ilgili bilmece ve bulmaca örneklerinin kulüp panosunda sergilenmesi.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">“Ben Çevreciyim.” konulu yazıların kulüp panosunda sergilenmesi.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Çevreyle ilgili oyunların bulunması ve sınıflarda gösteri halinde oynanması.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Çevre Koruma Kulübü olarak 23 Nisan etkinliklerine döviz ve afişler hazırlanarak katılınması.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Ülkemizdeki Çevre Koruma durumunun öğrencilere aktarılması.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Sosyal kulüple ilgili formların doldurulup değerlendirilmesi</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Belirli günler ve haftalarla ilgili çalışmaların yapılması.</span> </li> </ol><p><span style="color: #000000"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>HAZİRAN</strong></span></p><p> </p><ol> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Genel kurulun toplanması.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">“Okul ve Çevre” konulu yazıların, resimlerin kulüp panosunda sergilenmesi. </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Sosyal kulüple ilgili formların doldurulup değerlendirilmesi.</span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Yıl içinde yapılan çalışmaların değerlendirilmesi.</span> </li> </ol><p></p><p> <span style="color: #0000ff"><strong>SOSYAL KULÜPLER YÖNETMELİĞİ</strong></span></p><p> <span style="color: #000000"> <strong>OKULUN ADI : .................. İLKÖĞRETİM OKULU</strong></span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>SOSYAL KULÜBÜN ADI : ÇEVRE KORUMA KULÜBÜ</strong></span></p><p> <span style="color: #000000"> <strong>AMAÇ:</strong></span></p><p> <span style="color: #000000"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>SOSYAL ETKİNLİKLERİN AMACI</strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>Madde 5</strong> — Sosyal etkinliklerin amacı, Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkelerine uygun olarak; öğrencilerin Atatürk İlke ve İnkılâplarına, Anayasanın başlangıcında ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı yurttaşlar olarak yetişmelerine, yeteneklerini geliştirerek gerekli donanımı kazanmalarına katkıda bulunmaktır. </span></p><p><span style="color: #000000">Bu amaçla öğrencilere;</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>a)</strong> İnsan haklarına ve demokrasi ilkelerine saygı duyabilme,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>b)</strong> Kendini tanıyabilme, bireysel hedeflerini belirleyebilme, yeteneklerini geliştirebilme, bunları kendisinin ve toplumun yararına kullanabilme,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>c)</strong> Çevreyi koruma bilinciyle hareket edebilme,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>d)</strong> Kendine ve çevresindekilere güven duyabilme,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>e)</strong> Planlı çalışma alışkanlığı edinebilme, serbest zamanlarını etkin ve verimli değerlendirebilme,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>f)</strong> Girişimci olabilme ve bunu başarı ile sürdürebilme, yeni durum ve ortamlara uyabilme,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>g)</strong> Savurganlığı önleme ve tutumlu olabilme,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>h)</strong> Bireysel farklılıklara saygılı olabilme; farklı görüş, düşünce, inanç, anlayış ve kültürel değerleri hoşgörü ile karşılayabilme,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>ı)</strong> Aldığı görevi istekle yapabilme, sorumluluk alabilme,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>j)</strong> Bireysel olarak veya başkalarıyla iş birliği içinde çevresindeki toplumsal sorunlarla ilgilenebilme ve bunların çözümüne katkı sağlayacak nitelikte projeler geliştirebilme ve uygulayabilme,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>k)</strong> Grupça yapılan görevleri tamamlamak için istekle çalışabilme ve gruba karşı sorumluluk duyabilme </span></p><p><span style="color: #000000">gibi tutum, davranış ve becerilerin kazandırılmasına çalışılır.</span></p><p></p><p><span style="color: #000000"><strong>İLKELER</strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>Madde 6</strong> — Öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarında katılımcılık, planlılık, süreklilik, üretkenlik, gönüllülük ve iş birliği temel ilkedir.</span></p><p><span style="color: #000000">Bu ilkeler doğrultusunda; </span></p><p><span style="color: #000000"><strong>a)</strong> İlköğretim ve orta öğretimde öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarının, öğrencilerin gelişim seviyesine göre belirlenmesine,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>b)</strong> Çevresine duyarlı ve liderlik özelliklerine sahip bireyler olarak yetişmelerine, ilgi ve istidatlarını geliştirmelerine, </span></p><p><span style="color: #000000"><strong>c)</strong> Demokratik yurttaşlık bilincini geliştirebilecek eğitim uygulamalarının, hayatın tüm alanlarına yayılarak yapılacak çalışmaların okul içi ve okul dışı etkinlikleri içermesine,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>d)</strong> Öğrencilerin toplumsal hayata, sorunların çözümüne, yerel düzeyde katılımına ve yöneltici projeler hazırlamaya özendirilmesine,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>e)</strong> Her bireyin topluma katkı sağlayabileceği göz önüne alınarak tüm etkinliklerde geniş katılımın sağlanmasına,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>f)</strong> Öğrencilerin yönlendirilmelerine ve kariyer gelişimlerinin desteklenmesine,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>g)</strong> Sosyal etkinlik çalışmalarının planlanması ve yürütülmesinde öğrencilerin ilgi, istek, yetenek ve ihtiyaçları ile çevrenin imkân ve şartlarının göz önünde tutulmasına,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>h)</strong> Etkinliklerde verimi sağlamak için okul ve halk eğitim merkezlerinde oluşturulan öğrenci kulüpleri arasında ortak çalışmalar yapılmasına ve bunların imkânlarından yararlanılmasına,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>ı)</strong> Çalışmaların daha çok ders dışı zamanları kapsayacak ve değerlendirecek şekilde planlanıp uygulanabilmesine,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>j)</strong> Ders programlarının göz önünde bulundurularak desteklenmesine,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>k)</strong> Yurt içinde veya yurt dışında bulunan okullardaki öğrenciler ile ortak çalışmalar yapmalarına,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>l)</strong> Engelli öğrencilerin öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarına ilgi ve istekleri doğrultusunda etkin olarak katılabilmeleri için gerekli ortam ve şartların sağlanmasına,</span></p><p><span style="color: #000000">m) Sosyal etkinlik çalışmalarının danışman öğretmenlerin gözetiminde kulüp üyesi öğrencilerle planlanıp yürütülmesine, </span></p><p><span style="color: #000000"><strong>n)</strong> Çalışmalarda resmî, özel sivil toplum kurum ve kuruluşlarıyla öğrenci ve veli iş birliğinin sağlanmasına,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>o)</strong> Sosyal etkinliklerle öğrencilerin estetik, etik ve duygusal yönden gelişmelerinin sağlanmasına</span></p><p><span style="color: #000000">özen gösterilir.</span></p><p></p><p><span style="color: #000000"><strong>ESASLAR </strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>Madde 7</strong> — Sosyal etkinlik çalışmaları aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde yapılır;</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>a)</strong> Danışman öğretmenler, ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda ders yılı başında yapılan öğretmenler kurulunda belirlenir. Gerektiğinde bir öğrenci kulübüne veya toplum hizmeti çalışmasına birden fazla öğretmen görevlendirilebileceği gibi bir öğretmene birden fazla öğrenci kulübü veya toplum hizmeti çalışmasında da görev verilebilir. Ders yılı içinde kurulması istenen öğrenci kulüplerine de danışman öğretmenler ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda okul müdürünce görevlendirilir.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>b)</strong> Sosyal etkinlikler, okul yönetimi ve velilerin iş birliği ile okul içi ve okul dışı imkânlardan yararlanılarak öğrenci kulüpleri ve toplum hizmeti kapsamında yürütülür.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>c)</strong> Proje önerileri, çevrede bulunan sivil toplum kuruluşları ile kişi veya diğer kurum ve kuruluşlara götürülerek katkıları istenebilir.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>d)</strong> Danışman öğretmen okul dışından sağlanacak desteklerle ilgili olarak sosyal etkinlikler kurulunu bilgilendirir ve okul müdürünün olurunu alır.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>e)</strong> Sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerinin yanında gönüllü veliler de sosyal etkinlikler çalışmalarına katılarak öğrencilere yardım ve rehberlikte bulunurlar.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>f)</strong> Sosyal etkinlikler kapsamında yapılan çalışmalarla ilgili giderler, okul–aile birliklerince veya projeye destek veren kurum/kuruluşlarca sağlanır.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>g)</strong> Öğrencilerin sosyal etkinlikler kapsamında yapacakları çalışmaları sonuçlandırıp sonuçlandırmadığı, karnelerde düzenlenecek Sosyal Etkinlik bölümüne TAMAMLANDI, TAMAMLANMADI şeklinde yazılarak gösterilir.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>h)</strong> Sosyal etkinlikler; öğrenci, sınıf öğretmeni, sınıf/şube rehber öğretmeni tarafından Sosyal Etkinlikler Öğrenci Değerlendirme Formu (EK–7) ve Sosyal Etkinlikler Danışman Öğretmen Değerlendirme Formu (EK–8) na göre değerlendirilir. Bu değerlendirmenin sonucu öğrenci dosyasındaki ilgili bölüme işlenir.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>ı)</strong> Çalışmalar için Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı (EK–3) veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formundan (EK–4) hangisinin düzenleneceğine bu çalışmalarda görev alan öğrencilerle danışman öğretmenler birlikte karar verir. Çalışmaların projelendirilmesi hâlinde Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunun yanı sıra, Sosyal Etkinlikler Proje Uygulama Takvimi (EK–6) hazırlanır ve çalışmaların sonunda Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporu (EK–5) düzenlenir. Tüm çalışmalar, sosyal etkinlikler kurulu ve okul müdürlüğünce onaylandıktan sonra uygulamaya konulur. </span></p><p></p><p><span style="color: #000000"><strong>SOSYAL ETKİNLİKLER KURULU</strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>Madde 8</strong> — Sosyal etkinlikler kurulu, müdürün görevlendireceği bir müdür yardımcısının başkanlığında danışman öğretmenlerin aralarından seçecekleri bir danışman öğretmen, kulüp temsilcilerinin aralarından seçecekleri üç öğrenci ile okul–aile birliğini temsilen iki veliden oluşur.</span></p><p><span style="color: #000000">Kurul, kulüp ve toplum hizmeti kapsamındaki etkinliklerin verimli bir şekilde yürütülmesi için danışman öğretmenler, öğrenciler, gönüllü veliler ve diğer öğretmenlerle iş birliği içinde çalışmaları koordine eder. Okul dışı etkinliklerde ilgili birimlerle iş birliği yaparak bu çalışmaların yürütülmesi için gerekli tedbirleri alır.</span></p><p></p><p><span style="color: #000000"><strong>GÖNÜLLÜ VELİLERİN BELİRLENMESİ</strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>Madde 9</strong> — Öğretim yılı başındaki okul–aile birliği toplantısında, gönüllü velilerin görev ve sorumluluklarının tanıtımından sonra, öğrencilerin sosyal etkinlik çalışmalarına yardımcı olacak gönüllü velilerin seçimi yapılır. Aynı toplantıda Gönüllü Veli Başvuru Formları (EK–10) dağıtılır ve bu formların doldurularak daha sonra kurulacak olan sosyal etkinlikler kuruluna teslim edilmesi istenir.</span></p><p><span style="color: #000000">Naklen gelen öğrencilerin velilerinin de Kurulca uygun görüldüğü takdirde sosyal etkinlik çalışmalarına katılması sağlanır. </span></p><p><span style="color: #000000">Veli olmadığı hâlde bu çalışmalara gönüllü olarak katılmak isteyenlerin de Gönüllü Veli Formunu doldurarak okula başvurusu istenir. Uygun görülmesi hâlinde gönüllü veli olarak çalışmaları sağlanır.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>TOPLUM HİZMETİ VE ÇALIŞMA ESASLARI</strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>TOPLUM HİZMETİ</strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>Madde 12</strong> — Öğrencilerin; ailesine, çevreye ve topluma duyarlı, gönüllü çalışma bilincine sahip, sorun çözen ve çözüm üreten, resmî, özel, sivil toplum kurum ve kuruluşları ile iş birliği içinde çalışma becerilerini geliştirmiş birer fert olarak yetişmeleri için toplum hizmeti çalışmalarına yer verilir.</span></p><p><span style="color: #000000">Toplum hizmeti çalışmaları, öğrencilerin yaş ve bilgi seviyelerine uygun öğrenci kulübü çalışmaları kapsamında, ayrı olarak veya bireysel olarak ya da grupla hazırlanacak çalışma planlarına ve projelere göre yaptırılır.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>Toplum hizmeti;</strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>a)</strong> Velilerin okulla iş birliğini artırmaya yönelik çalışmalar yapmak,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>b)</strong> Okulu ve çevresinin güzelleştirilmesi, bakım ve onarımının yaptırılması yönünde çalışmalar yapmak,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>c)</strong> Kendi okulunun veya imkânları yetersiz diğer okulların kitap, araç–gereç ve ihtiyaçlarını gidermek için kampanyalar düzenlemek, </span></p><p><span style="color: #000000"><strong>d)</strong> Alt ve diğer sınıflardaki öğrencilerin ders, ödev ve proje çalışmalarına yardımcı olmak,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>e)</strong> Toplumda Türkçeyi doğru, güzel, etkili kullanma bilincini geliştirme ve kitap okuma alışkanlığını kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>f)</strong> Çevreyi korumak, güzelleştirmek, parklar oluşturmak, tarihî ve kültürel değerlerimizi korumak ve yaşatmak için çalışmalarda bulunmak,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>g)</strong> Toplum kurallarına uyulması için öğrencileri ve halkı bilinçlendirme çalışmaları yapmak,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>h)</strong> Trafik kurallarına uyulması için öğrencileri ve halkı bilinçlendirme çalışmaları yapmak,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>ı)</strong> Okul bahçesini, çevreyi, boş arazi ve alanları ağaçlandırmak, erozyonla mücadele etmek, yok olmaya yüz tutmuş bitki türlerini korumak ve yetiştirmek için çalışmalar yapmak,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>j)</strong> İhtiyaç sahibi insanlara yardımcı olmak,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>k)</strong> Çevrelerindeki yaşlı ve bakıma muhtaç insanlara günlük işlerinde yardımcı olmak,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>l)</strong> Huzur evlerinde ve çocuk yuvalarındaki insanların hayatlarını kolaylaştırıcı, onların toplumla kaynaşmalarını sağlayıcı çalışmalar yapmak,</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>m)</strong> Kimsesiz, engelli ve sokakta yaşayan çocuklara yardımcı olmak, </span></p><p><span style="color: #000000"><strong>n)</strong> Sosyal hizmet amaçlı sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarına destek sağlamak </span></p><p><span style="color: #000000">gibi etkinlikleri kapsar. </span></p><p></p><p><span style="color: #000000"><strong>TOPLUM HİZMETİ ÇALIŞMA ESASLARI</strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>Madde 13</strong> — Toplum hizmeti çalışmalarında aşağıda belirtilen hususlar esas alınır.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>a)</strong> Öğrenciler, bireysel olarak veya grup hâlinde yapacakları toplum hizmeti çalışmalarına Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunu hazırlayıp danışman öğretmenlerine onaylattıktan sonra başlarlar. Projelerini tamamladıklarında Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporunu danışman öğretmene verirler. </span></p><p><span style="color: #000000"><strong>b)</strong> Öğrenci kulübü çalışmaları kapsamında yapılacak toplum hizmeti çalışmaları da kulüp çalışmaları kapsamında hazırlanacak Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunda belirtilir, gerekli onaylar alındıktan sonra uygulamaya konur. </span></p><p><span style="color: #000000"><strong>c)</strong> Öğrenciler, ilköğretim kurumlarının 1 inci, 2 nci ve 3 üncü sınıflarında yılda 15 saat, 4–8 inci sınıflarında 20 saat; orta öğretim kurumlarının tüm sınıflarında 25 saat olmak üzere toplum hizmeti çalışmalarına katılırlar.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>d)</strong> Öğrencinin seçtiği toplum hizmeti çalışmaları sonucunda velisinin izni alınır (EK–11).</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>e)</strong> Öğrenci kulübü kapsamında yapılacak toplum hizmeti çalışmalarında halk eğitim merkezleriyle diğer kurum ve kuruluşlar arasında iş birliği yapılarak bunların imkânlarından yararlanılır.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>SOSYAL ETKİNLİKLER İLE İLGİLİ GÖREVLER</strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>OKUL MÜDÜRÜN GÖREVLERİ</strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>Madde 14</strong> — Müdür, sosyal etkinliklerin mevzuata uygun ve verimli olarak yürütülmesinden sorumludur. Müdür, gerekli gördüğü durumlarda görevlendireceği müdür yardımcılarına veya öğretmenlere yazılı olarak yetki ve sorumluluk verebilir.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>Müdür;</strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>a)</strong> Velilere gerekli duyuruları yapar ve onları çalışmalara katılmaya teşvik eder.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>b)</strong> Okulun eğitim–öğretime açılışının 3 üncü haftasında öğrenci kulüp ve toplum hizmeti çalışmalarını başlatır.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>c)</strong> Danışman öğretmen ve gönüllü velilere rehberlik yapar, gerektiğinde yazışmaları koordine eder. </span></p><p><span style="color: #000000"><strong>d)</strong> Öğrenci kulübü çalışma planları ile proje önerilerini onaylar.</span></p><p></p><p><span style="color: #000000"><strong>DANIŞMAN ÖĞRETMENİN GÖREVLERİ</strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>Madde 15</strong> — Danışman öğretmen;</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>a)</strong> Kulübün öğrenci sayısını liste hâlinde sosyal etkinlikler kuruluna bildirir.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>b)</strong> Çalışmalarda öğrencileri, yaratıcı ve özgün fikirler üretmeye teşvik eder.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>c)</strong> Çalışmaların genel gözetim ve rehberliğini sağlar.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>d)</strong> Çalışmaların seyrini takip ederek sonucu, sosyal etkinlikler kuruluna bildirir.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>e)</strong> Kulüp çalışmaları ile ilgili yazışmaları koordine eder.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>f)</strong> Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı, Sosyal Etkinlikler Proje Uygulama Takvimi, Sosyal Etkinlikler Öğrenci Değerlendirme Formu, Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formu ve Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporunun hazırlanmasına rehberlik eder.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>g)</strong> Yapılacak tüm çalışmalarda öğrencilerin duygu ve düşüncelerini etkilemeksizin yazım kuralları ve benzeri konularda yardımcı olur.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>h)</strong> Kulüpteki öğrenciler ile toplanır, onları yönlendirir ve yapılan çalışmaları değerlendirir.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>ı)</strong> Okul müdürüne karşı sorumludur.</span></p><p></p><p><span style="color: #000000"><strong>SINIF ÖĞRETMENLERİ İLE SINIF/ŞUBE REHBER ÖĞRETMENLERİNİN GÖREVLERİ</strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>Madde 16</strong> — Sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerinin görevleri şunlardır;</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>a)</strong> Öğretmenler, kurulca belirlenen kulüplerin amaçları ve çalışmaları hakkında öğrencileri bilgilendirir.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>b)</strong> Öğrencilerin ilgi ve isteklerine göre belirlenen kulüplere göre üye olmalarını sağlar.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>c)</strong> Kulüplere öğrenci seçiminde danışman öğretmenle iş birliği yapar.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>d)</strong> Sınıflarda oluşturulan öğrenci listelerinin bir örneğini danışman öğretmene bir örneğini de okul yönetimine verir.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>e)</strong> Okulda ve çevrede yapabilecekleri toplum hizmetlerini öğrencilere tanıtır.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>f)</strong> Öğrencileri ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda toplum hizmeti çalışmalarına yönlendirir. Bu çalışmalarda öğrencilere rehberlik ve danışmanlık yapar.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>g)</strong> Kulüp çalışmaları ve toplum hizmetleri ile ilgili projenin hazırlanmasında ve uygulanmasında öğrencilere rehberlik yapar.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>h)</strong> Projenin uygulama aşamalarında öğrenci velisiyle iş birliği içinde bulunur.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>ı)</strong> Projenin uygulama aşamalarında çalışmaları izler, görülebilecek eksikliklerin giderilmesi için gerekli tedbirleri alır.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>j)</strong> Çalışmaların sonucunda projeyi değerlendirerek öğrenci değerlendirme formu ile sonucunu gizlilikle okul yönetimine bildirir.</span></p><p></p><p><span style="color: #000000"><strong>GÖNÜLLÜ VELİNİN GÖREVLERİ</strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>Madde 17</strong> — Gönüllü veli;</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>a)</strong> Proje önerilerinin hazırlanmasında ve proje uygulanması sırasında sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerine yardımcı olur. </span></p><p><span style="color: #000000"><strong>b)</strong> Etkinliklerin, bireysel veya gruplar hâlinde yapılmasına katkı sağlar.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>c)</strong> Okul dışı çalışmalarında öğrencilere yardımcı olur.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>d)</strong> Gerektiğinde çalışmalara maddî destek sağlar.</span></p><p><span style="color: #000000">Ayrıca, Gönüllü Veliler Hangi İşleri Yapabilirde belirtilen işleri de yapabilirler (EK–9).</span></p><p></p><p><span style="color: #000000"><strong>ÖĞRENCİ KULÜBÜ TEMSİLCİSİNİN GÖREVLERİ</strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>Madde 18</strong> — Temsilci;</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>a)</strong> Öğrencilerle birlikte yıllık çalışma planlarının hazırlanmasını sağlar ve onaylanması için danışman öğretmene verir.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>b)</strong> Yapılacak faaliyetlerle ilgili görev paylaşımını ve görev dağılımını danışman öğretmene bildirir.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>c)</strong> Yapılan çalışmalar hakkında danışman öğretmeni bilgilendirir.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>d)</strong> Kulüp üyelerinin belirli zamanlarda toplanmasını sağlar.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>e)</strong> Kulüp çalışmalarıyla ilgili yazışmaları yapar ve dosyalanmasını sağlar.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>f)</strong> Kulüp üyelerince yapılacak proje çalışmalarında koordineyi sağlar.</span></p><p></p><p><span style="color: #000000"><strong>ÖĞRENCİLERİN GÖREVLERİ</strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>Madde 19</strong> — Öğrenciler;</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>a)</strong> En az bir öğrenci kulübüne üye olur ve en az bir toplum hizmeti yapar.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>b)</strong> Toplantı ve çalışmalara düzenli olarak katılırlar.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>c)</strong> Toplum hizmeti çalışmalarını düzenli olarak kaydeder, çalışmalarında kendilerine rehberlik ve danışmanlık yapan öğretmene her hafta imzalatır.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>d)</strong> Proje çalışmalarında yapacakları değişiklikleri, sınıf öğretmeni ile sınıf/şube rehber öğretmenine bildirir.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>e)</strong> Kendisi ile ilgili doldurması gereken formları zamanında danışman öğretmene verir.</span></p><p><span style="color: #000000"><strong>f)</strong> Okul dışında yaptıkları etkinliklerde okulunu en iyi biçimde temsil etmeye çalışır.</span></p><p></p><p><span style="color: #000000"><strong>SOSYAL KÜLÜP BAŞKANININ GÖREVLERİ</strong></span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>1. </strong>Kulübün çalışmalarından, yıllık çalışma programının uygulanmasından birinci derece sorumludur.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>2. </strong>Sosyal kulüp başkanının görevleri şunlardır:</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>a. </strong>Kulüple ilgili bütün dilekleri alır, üyeleri kol toplantısına çağırır.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>b. </strong>Diğer eğitici Kulüplerle işbirliği yapar.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>c. </strong>Rehber öğretmenin gözetim, denetim ve yönlendirmelerini kol üyelerine iletir.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>d. </strong>Genel kurulda Kulüple ilgili eleştirileri cevaplandırır.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>e. </strong>Kulüple ilgili harcamaları saymanla tespit ederek Kulüpler yönetim kuruluna bildirir.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>f. </strong>Kulüple ilgili yönetim kurulu toplantılarına başkanlık eder.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>SOSYAL KULÜP BAŞKAN YARDIMCISININ GÖREVLERİ</strong></span></p><p> <span style="color: #000000">Sosyal kulüp başkan yardımcısının görevleri şunlardır:</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>a. </strong>Sosyal kulüp başkanının bulunmadığı hallerde başkanın görevlerini yerine getirir.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>b. </strong>Kulübün demirbaş eşyalarının kaydını tutar ve sorumlu olur.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>c. </strong>Başkanın Kulüple ilgili vereceği görevleri yerine getirir.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>SEKRETERİN GÖREVLERİ</strong></span></p><p> <span style="color: #000000">Sekreterin görevleri şunlardır:</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>a. </strong>Kararları karar defterine yazarak üyelere imzalatır.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>b. </strong>Kulüplerle ilgili yazışmaları yapar, takip eder.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>c. </strong>Kulüple ilgili belgeleri dosyalar, düzenler.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>SAYMANIN GÖREVLERİ</strong></span></p><p> <span style="color: #000000">Saymanın görevleri şunlardır:</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>a. </strong>Kulübün para işlerini yürütür.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>b</strong>. Kulübün giderleri ile ilgili belgelerin suretlerini çıkarıp asıllarını Sosyal Kulüp Yön. Kuruluna verir.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>c. </strong>Sosyal Kulübün yıllık gelir-giderleriyle ilgili yıllık tahmini bütçeyi başkanla birlikte hazırlar.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>ÇEVRE KORUMA KULÜBÜNÜN KURULUŞU</strong></span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>1. </strong>Sosyal Kulübün yönetmelik hükümlerine göre sınıf ve şubelerden seçilen (...................) öğrenciden oluşmuştur.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>2. </strong>Sosyal Kulübün Danışman öğretmeni .........’dır.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>3. </strong>Genel kurulca kulüp yönetimi için yönetim kuruluna seçilen üyeler kendi aralarında iş bölümü yaparak;</span></p><p> <span style="color: #000000">Başkanlığa (......................................................),</span></p><p> <span style="color: #000000">Başkan yardımcılığına (....................................),</span></p><p> <span style="color: #000000">Sekreterliğe (.....................................................),</span></p><p> <span style="color: #000000">Saymanlığa (.....................................................), ve</span></p><p> <span style="color: #000000">üyeliğe de (........................................................) seçilmişlerdir.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>4. </strong>Kulüp denetim kuruluna (.............................) seçilmişlerdir.</span></p><p></p><p> <span style="color: #000000"><strong>ÇEVRE KORUMA KULÜBÜNÜN ÇALIŞMA ALANI:</strong></span></p><p> <span style="color: #000000">Kulüp şu alanlarda faaliyetlerde bulunur:</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>a. </strong>Sosyal Kulüp, gerek kendi üyelerinin gerek okulun bütün öğrencilerinin görüş, seziş, buluş ufuklarını geliştirici çalışmalara yer verir.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>b. </strong>Çeşitli konularda yarışmalara yer vererek teşvik edici örneklemeler yapar.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>c. </strong>Bulunulan yöredeki çocuk sorunları ile ilgili bilgiler toplayıp bunların panolarda sergilenmesini sağlar.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>d.</strong> Sosyal Kulübün amacına uygun resim, sergi, film, slaytlar hazırlayıp gösterir.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>e. </strong>Sosyal kulüp saatlerinde eğitici konuşmalar hazırlar.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong>f. </strong>Çocuklara haklarını öğretici yazılar ve resimler hazırlar ve bunu kulüp panosunda sergiler, sınıflarda açıklayıcı konuşmalar yapar.</span></p><p> <span style="color: #000000"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>ÇEVRE KORUMA KULÜBÜNÜN TUTACAĞI DEFTER VE DOSYALAR:</strong></span></p><p> <span style="color: #000000">Sosyal Kulüp şu defter ve dosyaları tutar:</span></p><p> </p><ol> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Toplantı karar defteri. </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Gelir-gider defteri. </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Harcamalar dosyası. </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Evrak dosyası ve zimmet defteri. </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Demirbaş defteri. </span> </li> </ol><p><span style="color: #000000"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>ÇEVRE KORUMA KULÜBÜNÜN SORUMLU OLDUĞU KİŞİ VE KURULLAR:</strong></span></p><p> <span style="color: #000000">Sosyal Kulüp yönetim kurulu:</span></p><p> </p><ol> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Okul müdürüne, </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Görevli müdür yardımcısına, </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Sosyal kulüp danışman öğretmenine, </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Rehber öğretmenler kuruluna, </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Kulüp başkanlar kuruluna, </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Kulüp genel kuruluna, karşı sorumludur. </span> </li> </ol><p><span style="color: #000000"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>ÇEVRE KORUMA KULÜBÜNÜN İŞBİRLİĞİ YAPACAĞI DİĞER EĞİTİCİ KULÜPLER VE KURUMLAR:</strong></span></p><p> <span style="color: #000000">Çevre Koruma Kulübü şu sosyal kulüp ve kurumlarla işbirliği yapar. (Okulda Kurulu Olanlardan)</span></p><p></p><p> </p><ol> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Kültür ve Edebiyat Kulübü </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Yayın ve İletişim Kulübü </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Müzik Kulübü </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Resim Kulübü </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Folklor Kulübü </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Tiyatro Kulübü </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Kütüphanecilik Kulübü </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Çocuk Hakları Kulübü </span> </li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Gezi, Tanıtma ve Turizm K.</span></li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Çevre Koruma Kulübü</span></li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Satranç Kulübü</span></li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Hayvanları Koruma Kulübü</span></li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Sosyal Dayanışma ve Yar. K.</span></li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Yeşilay Kulübü</span></li> <li data-xf-list-type="ol"><span style="color: #000000">Sivil Savunma Kulübü</span> </li> </ol><p> </p><p> <span style="color: #000000"><strong>YÜRÜRLÜK:</strong></span></p><p> <span style="color: #000000"> Bu tüzük okul müdürünün onayı ile yürürlüğe girer</span>.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ZeyNoO, post: 519273, member: 10904"] [CENTER][COLOR=#FF0000][SIZE=4][B]Çevre Koruma Kulübü[/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER] [COLOR=#000000][B]EYLÜL - EKİM – KASIM[/B][/COLOR] [LIST=1] [*][COLOR=#000000]Kulüp tüzüğünün hazırlanması.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Okul genelinde kulübe seçilen öğrencilerin belirlenmesi.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Genel kurul toplanma tarihinin belirlenmesi.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Belirlenen tarihte toplantının yapılması.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Yönetim kurulunun seçilmesi.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Denetleme kurulunun seçilmesi. [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Kulüp faaliyetlerinin belirlenmesi. [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Sosyal kulüp panosunun hazırlanması.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]“Çevre ve Çocuk” konulu yazı ve resimlerin kulüp panosunda sergilenmesi.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Çevre Koruma Bildirisinin kulüp panosunda sergilenmesi.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]“İnternet ve Çevre” konulu yazıların kulüp panosunda sergilenmesi.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Çevre ile ilgili olan internet site isimlerinin panoda duyurulması. [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Sosyal kulüple ilgili formların doldurulup değerlendirilmesi[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Belirli günler ve haftalarla ilgili çalışmaların yapılması.[/COLOR] [/LIST] [COLOR=#000000][B] ARALIK – OCAK[/B][/COLOR] [LIST=1] [*][COLOR=#000000]Yönetim kurulunun toplanması.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Yapılacak faaliyetlerin tartışılması.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Yapılacakların karara bağlanması.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Genel kurul faaliyetlerinin gözden geçirilmesi.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]“Sağlıklı Çevre” konulu yazıların kulüp panosunda sergilenmesi.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]“Çevre Kirliliği” konulu yazı ve resimlerin kulüp panosunda sergilenmesi. [/COLOR] [*][COLOR=#000000]İnternette çevreyle ilgili açıklamaların bulunup kulüp panosunda duyurulması.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Sosyal kulüple ilgili formların doldurulup değerlendirilmesi [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Belirli günler ve haftalarla ilgili çalışmaların yapılması.[/COLOR] [/LIST] [COLOR=#000000][B] ŞUBAT – MART[/B][/COLOR] [LIST=1] [*][COLOR=#000000]Genel kurulun toplanması.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Alınmış kararların gözden geçirilmesi.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Uygulanacak yöntem ve yapılacak çalışmaların karara bağlanması.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Alınan kararların uygulanması.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]“Kirli çevrenin çocuklar üzerine etkileri” ile ilgili yazıların kulüp panosunda sergilenmesi.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Okul ve çevresini güzelleştirici çalışmalara yer verilmesi.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Sosyal kulüple ilgili formların doldurulup değerlendirilmesi[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Belirli günler ve haftalarla ilgili çalışmaların yapılması.[/COLOR] [/LIST] [COLOR=#000000][B] NİSAN – MAYIS[/B][/COLOR] [LIST=1] [*][COLOR=#000000]“Çocuklukta Çevre Bilincinin Kazandırılması”nın önemini belirten yazıların kulüp panosunda sergilenmesi.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Bilgilendirme sonuçlarının değerlendirilmesi.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Çevre kirliliğinin açtığı olumsuz sonuçların yazı ve resimlerle kulüp panosunda sergilenmesi.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Öğrenciler tarafından hazırlanan çocuklara yönelik çevre ile ilgili bilmece ve bulmaca örneklerinin kulüp panosunda sergilenmesi.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]“Ben Çevreciyim.” konulu yazıların kulüp panosunda sergilenmesi.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Çevreyle ilgili oyunların bulunması ve sınıflarda gösteri halinde oynanması.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Çevre Koruma Kulübü olarak 23 Nisan etkinliklerine döviz ve afişler hazırlanarak katılınması.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Ülkemizdeki Çevre Koruma durumunun öğrencilere aktarılması.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Sosyal kulüple ilgili formların doldurulup değerlendirilmesi[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Belirli günler ve haftalarla ilgili çalışmaların yapılması.[/COLOR] [/LIST] [COLOR=#000000][B] HAZİRAN[/B][/COLOR] [LIST=1] [*][COLOR=#000000]Genel kurulun toplanması.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]“Okul ve Çevre” konulu yazıların, resimlerin kulüp panosunda sergilenmesi. [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Sosyal kulüple ilgili formların doldurulup değerlendirilmesi.[/COLOR] [*][COLOR=#000000]Yıl içinde yapılan çalışmaların değerlendirilmesi.[/COLOR] [/LIST] [COLOR=#0000ff][B]SOSYAL KULÜPLER YÖNETMELİĞİ[/B][/COLOR] [COLOR=#000000] [B]OKULUN ADI : .................. İLKÖĞRETİM OKULU[/B][/COLOR] [COLOR=#000000][B]SOSYAL KULÜBÜN ADI : ÇEVRE KORUMA KULÜBÜ[/B][/COLOR] [COLOR=#000000] [B]AMAÇ:[/B][/COLOR] [COLOR=#000000][B] SOSYAL ETKİNLİKLERİN AMACI Madde 5[/B] — Sosyal etkinliklerin amacı, Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkelerine uygun olarak; öğrencilerin Atatürk İlke ve İnkılâplarına, Anayasanın başlangıcında ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı yurttaşlar olarak yetişmelerine, yeteneklerini geliştirerek gerekli donanımı kazanmalarına katkıda bulunmaktır. [/COLOR] [COLOR=#000000]Bu amaçla öğrencilere;[/COLOR] [COLOR=#000000][B]a)[/B] İnsan haklarına ve demokrasi ilkelerine saygı duyabilme,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]b)[/B] Kendini tanıyabilme, bireysel hedeflerini belirleyebilme, yeteneklerini geliştirebilme, bunları kendisinin ve toplumun yararına kullanabilme,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]c)[/B] Çevreyi koruma bilinciyle hareket edebilme,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]d)[/B] Kendine ve çevresindekilere güven duyabilme,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]e)[/B] Planlı çalışma alışkanlığı edinebilme, serbest zamanlarını etkin ve verimli değerlendirebilme,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]f)[/B] Girişimci olabilme ve bunu başarı ile sürdürebilme, yeni durum ve ortamlara uyabilme,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]g)[/B] Savurganlığı önleme ve tutumlu olabilme,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]h)[/B] Bireysel farklılıklara saygılı olabilme; farklı görüş, düşünce, inanç, anlayış ve kültürel değerleri hoşgörü ile karşılayabilme,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]ı)[/B] Aldığı görevi istekle yapabilme, sorumluluk alabilme,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]j)[/B] Bireysel olarak veya başkalarıyla iş birliği içinde çevresindeki toplumsal sorunlarla ilgilenebilme ve bunların çözümüne katkı sağlayacak nitelikte projeler geliştirebilme ve uygulayabilme,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]k)[/B] Grupça yapılan görevleri tamamlamak için istekle çalışabilme ve gruba karşı sorumluluk duyabilme [/COLOR] [COLOR=#000000]gibi tutum, davranış ve becerilerin kazandırılmasına çalışılır.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]İLKELER Madde 6[/B] — Öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarında katılımcılık, planlılık, süreklilik, üretkenlik, gönüllülük ve iş birliği temel ilkedir.[/COLOR] [COLOR=#000000]Bu ilkeler doğrultusunda; [/COLOR] [COLOR=#000000][B]a)[/B] İlköğretim ve orta öğretimde öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarının, öğrencilerin gelişim seviyesine göre belirlenmesine,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]b)[/B] Çevresine duyarlı ve liderlik özelliklerine sahip bireyler olarak yetişmelerine, ilgi ve istidatlarını geliştirmelerine, [/COLOR] [COLOR=#000000][B]c)[/B] Demokratik yurttaşlık bilincini geliştirebilecek eğitim uygulamalarının, hayatın tüm alanlarına yayılarak yapılacak çalışmaların okul içi ve okul dışı etkinlikleri içermesine,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]d)[/B] Öğrencilerin toplumsal hayata, sorunların çözümüne, yerel düzeyde katılımına ve yöneltici projeler hazırlamaya özendirilmesine,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]e)[/B] Her bireyin topluma katkı sağlayabileceği göz önüne alınarak tüm etkinliklerde geniş katılımın sağlanmasına,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]f)[/B] Öğrencilerin yönlendirilmelerine ve kariyer gelişimlerinin desteklenmesine,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]g)[/B] Sosyal etkinlik çalışmalarının planlanması ve yürütülmesinde öğrencilerin ilgi, istek, yetenek ve ihtiyaçları ile çevrenin imkân ve şartlarının göz önünde tutulmasına,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]h)[/B] Etkinliklerde verimi sağlamak için okul ve halk eğitim merkezlerinde oluşturulan öğrenci kulüpleri arasında ortak çalışmalar yapılmasına ve bunların imkânlarından yararlanılmasına,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]ı)[/B] Çalışmaların daha çok ders dışı zamanları kapsayacak ve değerlendirecek şekilde planlanıp uygulanabilmesine,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]j)[/B] Ders programlarının göz önünde bulundurularak desteklenmesine,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]k)[/B] Yurt içinde veya yurt dışında bulunan okullardaki öğrenciler ile ortak çalışmalar yapmalarına,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]l)[/B] Engelli öğrencilerin öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarına ilgi ve istekleri doğrultusunda etkin olarak katılabilmeleri için gerekli ortam ve şartların sağlanmasına,[/COLOR] [COLOR=#000000]m) Sosyal etkinlik çalışmalarının danışman öğretmenlerin gözetiminde kulüp üyesi öğrencilerle planlanıp yürütülmesine, [/COLOR] [COLOR=#000000][B]n)[/B] Çalışmalarda resmî, özel sivil toplum kurum ve kuruluşlarıyla öğrenci ve veli iş birliğinin sağlanmasına,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]o)[/B] Sosyal etkinliklerle öğrencilerin estetik, etik ve duygusal yönden gelişmelerinin sağlanmasına[/COLOR] [COLOR=#000000]özen gösterilir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]ESASLAR Madde 7[/B] — Sosyal etkinlik çalışmaları aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde yapılır;[/COLOR] [COLOR=#000000][B]a)[/B] Danışman öğretmenler, ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda ders yılı başında yapılan öğretmenler kurulunda belirlenir. Gerektiğinde bir öğrenci kulübüne veya toplum hizmeti çalışmasına birden fazla öğretmen görevlendirilebileceği gibi bir öğretmene birden fazla öğrenci kulübü veya toplum hizmeti çalışmasında da görev verilebilir. Ders yılı içinde kurulması istenen öğrenci kulüplerine de danışman öğretmenler ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda okul müdürünce görevlendirilir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]b)[/B] Sosyal etkinlikler, okul yönetimi ve velilerin iş birliği ile okul içi ve okul dışı imkânlardan yararlanılarak öğrenci kulüpleri ve toplum hizmeti kapsamında yürütülür.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]c)[/B] Proje önerileri, çevrede bulunan sivil toplum kuruluşları ile kişi veya diğer kurum ve kuruluşlara götürülerek katkıları istenebilir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]d)[/B] Danışman öğretmen okul dışından sağlanacak desteklerle ilgili olarak sosyal etkinlikler kurulunu bilgilendirir ve okul müdürünün olurunu alır.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]e)[/B] Sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerinin yanında gönüllü veliler de sosyal etkinlikler çalışmalarına katılarak öğrencilere yardım ve rehberlikte bulunurlar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]f)[/B] Sosyal etkinlikler kapsamında yapılan çalışmalarla ilgili giderler, okul–aile birliklerince veya projeye destek veren kurum/kuruluşlarca sağlanır.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]g)[/B] Öğrencilerin sosyal etkinlikler kapsamında yapacakları çalışmaları sonuçlandırıp sonuçlandırmadığı, karnelerde düzenlenecek Sosyal Etkinlik bölümüne TAMAMLANDI, TAMAMLANMADI şeklinde yazılarak gösterilir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]h)[/B] Sosyal etkinlikler; öğrenci, sınıf öğretmeni, sınıf/şube rehber öğretmeni tarafından Sosyal Etkinlikler Öğrenci Değerlendirme Formu (EK–7) ve Sosyal Etkinlikler Danışman Öğretmen Değerlendirme Formu (EK–8) na göre değerlendirilir. Bu değerlendirmenin sonucu öğrenci dosyasındaki ilgili bölüme işlenir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]ı)[/B] Çalışmalar için Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı (EK–3) veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formundan (EK–4) hangisinin düzenleneceğine bu çalışmalarda görev alan öğrencilerle danışman öğretmenler birlikte karar verir. Çalışmaların projelendirilmesi hâlinde Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunun yanı sıra, Sosyal Etkinlikler Proje Uygulama Takvimi (EK–6) hazırlanır ve çalışmaların sonunda Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporu (EK–5) düzenlenir. Tüm çalışmalar, sosyal etkinlikler kurulu ve okul müdürlüğünce onaylandıktan sonra uygulamaya konulur. [/COLOR] [COLOR=#000000][B]SOSYAL ETKİNLİKLER KURULU Madde 8[/B] — Sosyal etkinlikler kurulu, müdürün görevlendireceği bir müdür yardımcısının başkanlığında danışman öğretmenlerin aralarından seçecekleri bir danışman öğretmen, kulüp temsilcilerinin aralarından seçecekleri üç öğrenci ile okul–aile birliğini temsilen iki veliden oluşur.[/COLOR] [COLOR=#000000]Kurul, kulüp ve toplum hizmeti kapsamındaki etkinliklerin verimli bir şekilde yürütülmesi için danışman öğretmenler, öğrenciler, gönüllü veliler ve diğer öğretmenlerle iş birliği içinde çalışmaları koordine eder. Okul dışı etkinliklerde ilgili birimlerle iş birliği yaparak bu çalışmaların yürütülmesi için gerekli tedbirleri alır.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]GÖNÜLLÜ VELİLERİN BELİRLENMESİ Madde 9[/B] — Öğretim yılı başındaki okul–aile birliği toplantısında, gönüllü velilerin görev ve sorumluluklarının tanıtımından sonra, öğrencilerin sosyal etkinlik çalışmalarına yardımcı olacak gönüllü velilerin seçimi yapılır. Aynı toplantıda Gönüllü Veli Başvuru Formları (EK–10) dağıtılır ve bu formların doldurularak daha sonra kurulacak olan sosyal etkinlikler kuruluna teslim edilmesi istenir.[/COLOR] [COLOR=#000000]Naklen gelen öğrencilerin velilerinin de Kurulca uygun görüldüğü takdirde sosyal etkinlik çalışmalarına katılması sağlanır. [/COLOR] [COLOR=#000000]Veli olmadığı hâlde bu çalışmalara gönüllü olarak katılmak isteyenlerin de Gönüllü Veli Formunu doldurarak okula başvurusu istenir. Uygun görülmesi hâlinde gönüllü veli olarak çalışmaları sağlanır.[/COLOR] [COLOR=#000000][B] TOPLUM HİZMETİ VE ÇALIŞMA ESASLARI TOPLUM HİZMETİ Madde 12[/B] — Öğrencilerin; ailesine, çevreye ve topluma duyarlı, gönüllü çalışma bilincine sahip, sorun çözen ve çözüm üreten, resmî, özel, sivil toplum kurum ve kuruluşları ile iş birliği içinde çalışma becerilerini geliştirmiş birer fert olarak yetişmeleri için toplum hizmeti çalışmalarına yer verilir.[/COLOR] [COLOR=#000000]Toplum hizmeti çalışmaları, öğrencilerin yaş ve bilgi seviyelerine uygun öğrenci kulübü çalışmaları kapsamında, ayrı olarak veya bireysel olarak ya da grupla hazırlanacak çalışma planlarına ve projelere göre yaptırılır.[/COLOR] [COLOR=#000000][B] Toplum hizmeti; a)[/B] Velilerin okulla iş birliğini artırmaya yönelik çalışmalar yapmak,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]b)[/B] Okulu ve çevresinin güzelleştirilmesi, bakım ve onarımının yaptırılması yönünde çalışmalar yapmak,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]c)[/B] Kendi okulunun veya imkânları yetersiz diğer okulların kitap, araç–gereç ve ihtiyaçlarını gidermek için kampanyalar düzenlemek, [/COLOR] [COLOR=#000000][B]d)[/B] Alt ve diğer sınıflardaki öğrencilerin ders, ödev ve proje çalışmalarına yardımcı olmak,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]e)[/B] Toplumda Türkçeyi doğru, güzel, etkili kullanma bilincini geliştirme ve kitap okuma alışkanlığını kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]f)[/B] Çevreyi korumak, güzelleştirmek, parklar oluşturmak, tarihî ve kültürel değerlerimizi korumak ve yaşatmak için çalışmalarda bulunmak,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]g)[/B] Toplum kurallarına uyulması için öğrencileri ve halkı bilinçlendirme çalışmaları yapmak,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]h)[/B] Trafik kurallarına uyulması için öğrencileri ve halkı bilinçlendirme çalışmaları yapmak,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]ı)[/B] Okul bahçesini, çevreyi, boş arazi ve alanları ağaçlandırmak, erozyonla mücadele etmek, yok olmaya yüz tutmuş bitki türlerini korumak ve yetiştirmek için çalışmalar yapmak,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]j)[/B] İhtiyaç sahibi insanlara yardımcı olmak,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]k)[/B] Çevrelerindeki yaşlı ve bakıma muhtaç insanlara günlük işlerinde yardımcı olmak,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]l)[/B] Huzur evlerinde ve çocuk yuvalarındaki insanların hayatlarını kolaylaştırıcı, onların toplumla kaynaşmalarını sağlayıcı çalışmalar yapmak,[/COLOR] [COLOR=#000000][B]m)[/B] Kimsesiz, engelli ve sokakta yaşayan çocuklara yardımcı olmak, [/COLOR] [COLOR=#000000][B]n)[/B] Sosyal hizmet amaçlı sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarına destek sağlamak [/COLOR] [COLOR=#000000]gibi etkinlikleri kapsar. [/COLOR] [COLOR=#000000][B]TOPLUM HİZMETİ ÇALIŞMA ESASLARI Madde 13[/B] — Toplum hizmeti çalışmalarında aşağıda belirtilen hususlar esas alınır.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]a)[/B] Öğrenciler, bireysel olarak veya grup hâlinde yapacakları toplum hizmeti çalışmalarına Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunu hazırlayıp danışman öğretmenlerine onaylattıktan sonra başlarlar. Projelerini tamamladıklarında Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporunu danışman öğretmene verirler. [/COLOR] [COLOR=#000000][B]b)[/B] Öğrenci kulübü çalışmaları kapsamında yapılacak toplum hizmeti çalışmaları da kulüp çalışmaları kapsamında hazırlanacak Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunda belirtilir, gerekli onaylar alındıktan sonra uygulamaya konur. [/COLOR] [COLOR=#000000][B]c)[/B] Öğrenciler, ilköğretim kurumlarının 1 inci, 2 nci ve 3 üncü sınıflarında yılda 15 saat, 4–8 inci sınıflarında 20 saat; orta öğretim kurumlarının tüm sınıflarında 25 saat olmak üzere toplum hizmeti çalışmalarına katılırlar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]d)[/B] Öğrencinin seçtiği toplum hizmeti çalışmaları sonucunda velisinin izni alınır (EK–11).[/COLOR] [COLOR=#000000][B]e)[/B] Öğrenci kulübü kapsamında yapılacak toplum hizmeti çalışmalarında halk eğitim merkezleriyle diğer kurum ve kuruluşlar arasında iş birliği yapılarak bunların imkânlarından yararlanılır.[/COLOR] [COLOR=#000000][B] SOSYAL ETKİNLİKLER İLE İLGİLİ GÖREVLER OKUL MÜDÜRÜN GÖREVLERİ Madde 14[/B] — Müdür, sosyal etkinliklerin mevzuata uygun ve verimli olarak yürütülmesinden sorumludur. Müdür, gerekli gördüğü durumlarda görevlendireceği müdür yardımcılarına veya öğretmenlere yazılı olarak yetki ve sorumluluk verebilir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]Müdür; a)[/B] Velilere gerekli duyuruları yapar ve onları çalışmalara katılmaya teşvik eder.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]b)[/B] Okulun eğitim–öğretime açılışının 3 üncü haftasında öğrenci kulüp ve toplum hizmeti çalışmalarını başlatır.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]c)[/B] Danışman öğretmen ve gönüllü velilere rehberlik yapar, gerektiğinde yazışmaları koordine eder. [/COLOR] [COLOR=#000000][B]d)[/B] Öğrenci kulübü çalışma planları ile proje önerilerini onaylar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]DANIŞMAN ÖĞRETMENİN GÖREVLERİ Madde 15[/B] — Danışman öğretmen;[/COLOR] [COLOR=#000000][B]a)[/B] Kulübün öğrenci sayısını liste hâlinde sosyal etkinlikler kuruluna bildirir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]b)[/B] Çalışmalarda öğrencileri, yaratıcı ve özgün fikirler üretmeye teşvik eder.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]c)[/B] Çalışmaların genel gözetim ve rehberliğini sağlar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]d)[/B] Çalışmaların seyrini takip ederek sonucu, sosyal etkinlikler kuruluna bildirir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]e)[/B] Kulüp çalışmaları ile ilgili yazışmaları koordine eder.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]f)[/B] Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı, Sosyal Etkinlikler Proje Uygulama Takvimi, Sosyal Etkinlikler Öğrenci Değerlendirme Formu, Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formu ve Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporunun hazırlanmasına rehberlik eder.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]g)[/B] Yapılacak tüm çalışmalarda öğrencilerin duygu ve düşüncelerini etkilemeksizin yazım kuralları ve benzeri konularda yardımcı olur.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]h)[/B] Kulüpteki öğrenciler ile toplanır, onları yönlendirir ve yapılan çalışmaları değerlendirir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]ı)[/B] Okul müdürüne karşı sorumludur.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]SINIF ÖĞRETMENLERİ İLE SINIF/ŞUBE REHBER ÖĞRETMENLERİNİN GÖREVLERİ Madde 16[/B] — Sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerinin görevleri şunlardır;[/COLOR] [COLOR=#000000][B]a)[/B] Öğretmenler, kurulca belirlenen kulüplerin amaçları ve çalışmaları hakkında öğrencileri bilgilendirir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]b)[/B] Öğrencilerin ilgi ve isteklerine göre belirlenen kulüplere göre üye olmalarını sağlar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]c)[/B] Kulüplere öğrenci seçiminde danışman öğretmenle iş birliği yapar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]d)[/B] Sınıflarda oluşturulan öğrenci listelerinin bir örneğini danışman öğretmene bir örneğini de okul yönetimine verir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]e)[/B] Okulda ve çevrede yapabilecekleri toplum hizmetlerini öğrencilere tanıtır.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]f)[/B] Öğrencileri ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda toplum hizmeti çalışmalarına yönlendirir. Bu çalışmalarda öğrencilere rehberlik ve danışmanlık yapar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]g)[/B] Kulüp çalışmaları ve toplum hizmetleri ile ilgili projenin hazırlanmasında ve uygulanmasında öğrencilere rehberlik yapar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]h)[/B] Projenin uygulama aşamalarında öğrenci velisiyle iş birliği içinde bulunur.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]ı)[/B] Projenin uygulama aşamalarında çalışmaları izler, görülebilecek eksikliklerin giderilmesi için gerekli tedbirleri alır.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]j)[/B] Çalışmaların sonucunda projeyi değerlendirerek öğrenci değerlendirme formu ile sonucunu gizlilikle okul yönetimine bildirir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]GÖNÜLLÜ VELİNİN GÖREVLERİ Madde 17[/B] — Gönüllü veli;[/COLOR] [COLOR=#000000][B]a)[/B] Proje önerilerinin hazırlanmasında ve proje uygulanması sırasında sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerine yardımcı olur. [/COLOR] [COLOR=#000000][B]b)[/B] Etkinliklerin, bireysel veya gruplar hâlinde yapılmasına katkı sağlar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]c)[/B] Okul dışı çalışmalarında öğrencilere yardımcı olur.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]d)[/B] Gerektiğinde çalışmalara maddî destek sağlar.[/COLOR] [COLOR=#000000]Ayrıca, Gönüllü Veliler Hangi İşleri Yapabilirde belirtilen işleri de yapabilirler (EK–9).[/COLOR] [COLOR=#000000][B]ÖĞRENCİ KULÜBÜ TEMSİLCİSİNİN GÖREVLERİ Madde 18[/B] — Temsilci;[/COLOR] [COLOR=#000000][B]a)[/B] Öğrencilerle birlikte yıllık çalışma planlarının hazırlanmasını sağlar ve onaylanması için danışman öğretmene verir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]b)[/B] Yapılacak faaliyetlerle ilgili görev paylaşımını ve görev dağılımını danışman öğretmene bildirir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]c)[/B] Yapılan çalışmalar hakkında danışman öğretmeni bilgilendirir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]d)[/B] Kulüp üyelerinin belirli zamanlarda toplanmasını sağlar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]e)[/B] Kulüp çalışmalarıyla ilgili yazışmaları yapar ve dosyalanmasını sağlar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]f)[/B] Kulüp üyelerince yapılacak proje çalışmalarında koordineyi sağlar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]ÖĞRENCİLERİN GÖREVLERİ Madde 19[/B] — Öğrenciler;[/COLOR] [COLOR=#000000][B]a)[/B] En az bir öğrenci kulübüne üye olur ve en az bir toplum hizmeti yapar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]b)[/B] Toplantı ve çalışmalara düzenli olarak katılırlar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]c)[/B] Toplum hizmeti çalışmalarını düzenli olarak kaydeder, çalışmalarında kendilerine rehberlik ve danışmanlık yapan öğretmene her hafta imzalatır.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]d)[/B] Proje çalışmalarında yapacakları değişiklikleri, sınıf öğretmeni ile sınıf/şube rehber öğretmenine bildirir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]e)[/B] Kendisi ile ilgili doldurması gereken formları zamanında danışman öğretmene verir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]f)[/B] Okul dışında yaptıkları etkinliklerde okulunu en iyi biçimde temsil etmeye çalışır.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]SOSYAL KÜLÜP BAŞKANININ GÖREVLERİ[/B][/COLOR] [COLOR=#000000][B]1. [/B]Kulübün çalışmalarından, yıllık çalışma programının uygulanmasından birinci derece sorumludur.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]2. [/B]Sosyal kulüp başkanının görevleri şunlardır:[/COLOR] [COLOR=#000000][B]a. [/B]Kulüple ilgili bütün dilekleri alır, üyeleri kol toplantısına çağırır.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]b. [/B]Diğer eğitici Kulüplerle işbirliği yapar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]c. [/B]Rehber öğretmenin gözetim, denetim ve yönlendirmelerini kol üyelerine iletir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]d. [/B]Genel kurulda Kulüple ilgili eleştirileri cevaplandırır.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]e. [/B]Kulüple ilgili harcamaları saymanla tespit ederek Kulüpler yönetim kuruluna bildirir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]f. [/B]Kulüple ilgili yönetim kurulu toplantılarına başkanlık eder.[/COLOR] [COLOR=#000000][B] SOSYAL KULÜP BAŞKAN YARDIMCISININ GÖREVLERİ[/B][/COLOR] [COLOR=#000000]Sosyal kulüp başkan yardımcısının görevleri şunlardır:[/COLOR] [COLOR=#000000][B]a. [/B]Sosyal kulüp başkanının bulunmadığı hallerde başkanın görevlerini yerine getirir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]b. [/B]Kulübün demirbaş eşyalarının kaydını tutar ve sorumlu olur.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]c. [/B]Başkanın Kulüple ilgili vereceği görevleri yerine getirir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B] SEKRETERİN GÖREVLERİ[/B][/COLOR] [COLOR=#000000]Sekreterin görevleri şunlardır:[/COLOR] [COLOR=#000000][B]a. [/B]Kararları karar defterine yazarak üyelere imzalatır.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]b. [/B]Kulüplerle ilgili yazışmaları yapar, takip eder.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]c. [/B]Kulüple ilgili belgeleri dosyalar, düzenler.[/COLOR] [COLOR=#000000][B] SAYMANIN GÖREVLERİ[/B][/COLOR] [COLOR=#000000]Saymanın görevleri şunlardır:[/COLOR] [COLOR=#000000][B]a. [/B]Kulübün para işlerini yürütür.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]b[/B]. Kulübün giderleri ile ilgili belgelerin suretlerini çıkarıp asıllarını Sosyal Kulüp Yön. Kuruluna verir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]c. [/B]Sosyal Kulübün yıllık gelir-giderleriyle ilgili yıllık tahmini bütçeyi başkanla birlikte hazırlar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B] ÇEVRE KORUMA KULÜBÜNÜN KURULUŞU[/B][/COLOR] [COLOR=#000000][B]1. [/B]Sosyal Kulübün yönetmelik hükümlerine göre sınıf ve şubelerden seçilen (...................) öğrenciden oluşmuştur.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]2. [/B]Sosyal Kulübün Danışman öğretmeni .........’dır.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]3. [/B]Genel kurulca kulüp yönetimi için yönetim kuruluna seçilen üyeler kendi aralarında iş bölümü yaparak;[/COLOR] [COLOR=#000000]Başkanlığa (......................................................),[/COLOR] [COLOR=#000000]Başkan yardımcılığına (....................................),[/COLOR] [COLOR=#000000]Sekreterliğe (.....................................................),[/COLOR] [COLOR=#000000]Saymanlığa (.....................................................), ve[/COLOR] [COLOR=#000000]üyeliğe de (........................................................) seçilmişlerdir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]4. [/B]Kulüp denetim kuruluna (.............................) seçilmişlerdir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]ÇEVRE KORUMA KULÜBÜNÜN ÇALIŞMA ALANI:[/B][/COLOR] [COLOR=#000000]Kulüp şu alanlarda faaliyetlerde bulunur:[/COLOR] [COLOR=#000000][B]a. [/B]Sosyal Kulüp, gerek kendi üyelerinin gerek okulun bütün öğrencilerinin görüş, seziş, buluş ufuklarını geliştirici çalışmalara yer verir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]b. [/B]Çeşitli konularda yarışmalara yer vererek teşvik edici örneklemeler yapar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]c. [/B]Bulunulan yöredeki çocuk sorunları ile ilgili bilgiler toplayıp bunların panolarda sergilenmesini sağlar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]d.[/B] Sosyal Kulübün amacına uygun resim, sergi, film, slaytlar hazırlayıp gösterir.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]e. [/B]Sosyal kulüp saatlerinde eğitici konuşmalar hazırlar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B]f. [/B]Çocuklara haklarını öğretici yazılar ve resimler hazırlar ve bunu kulüp panosunda sergiler, sınıflarda açıklayıcı konuşmalar yapar.[/COLOR] [COLOR=#000000][B] ÇEVRE KORUMA KULÜBÜNÜN TUTACAĞI DEFTER VE DOSYALAR:[/B][/COLOR] [COLOR=#000000]Sosyal Kulüp şu defter ve dosyaları tutar:[/COLOR] [LIST=1] [*][COLOR=#000000]Toplantı karar defteri. [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Gelir-gider defteri. [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Harcamalar dosyası. [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Evrak dosyası ve zimmet defteri. [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Demirbaş defteri. [/COLOR] [/LIST] [COLOR=#000000][B] ÇEVRE KORUMA KULÜBÜNÜN SORUMLU OLDUĞU KİŞİ VE KURULLAR:[/B][/COLOR] [COLOR=#000000]Sosyal Kulüp yönetim kurulu:[/COLOR] [LIST=1] [*][COLOR=#000000]Okul müdürüne, [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Görevli müdür yardımcısına, [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Sosyal kulüp danışman öğretmenine, [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Rehber öğretmenler kuruluna, [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Kulüp başkanlar kuruluna, [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Kulüp genel kuruluna, karşı sorumludur. [/COLOR] [/LIST] [COLOR=#000000][B] ÇEVRE KORUMA KULÜBÜNÜN İŞBİRLİĞİ YAPACAĞI DİĞER EĞİTİCİ KULÜPLER VE KURUMLAR:[/B][/COLOR] [COLOR=#000000]Çevre Koruma Kulübü şu sosyal kulüp ve kurumlarla işbirliği yapar. (Okulda Kurulu Olanlardan)[/COLOR] [LIST=1] [*][COLOR=#000000]Kültür ve Edebiyat Kulübü [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Yayın ve İletişim Kulübü [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Müzik Kulübü [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Resim Kulübü [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Folklor Kulübü [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Tiyatro Kulübü [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Kütüphanecilik Kulübü [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Çocuk Hakları Kulübü [/COLOR] [*][COLOR=#000000]Gezi, Tanıtma ve Turizm K.[/COLOR][COLOR=#000000][/COLOR] [*][COLOR=#000000]Çevre Koruma Kulübü[/COLOR][COLOR=#000000][/COLOR] [*][COLOR=#000000]Satranç Kulübü[/COLOR][COLOR=#000000][/COLOR] [*][COLOR=#000000]Hayvanları Koruma Kulübü[/COLOR][COLOR=#000000][/COLOR] [*][COLOR=#000000]Sosyal Dayanışma ve Yar. K.[/COLOR][COLOR=#000000][/COLOR] [*][COLOR=#000000]Yeşilay Kulübü[/COLOR][COLOR=#000000][/COLOR] [*][COLOR=#000000]Sivil Savunma Kulübü[/COLOR] [/LIST] [COLOR=#000000][B]YÜRÜRLÜK:[/B][/COLOR] [COLOR=#000000] Bu tüzük okul müdürünün onayı ile yürürlüğe girer[/COLOR]. [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Turizmin başkenti olarak bilinen güneydeki ilimiz?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
Sosyal Kulüpler
Çevre Koruma Kulübü
Top