WhatsApp bazen BlackBerry İşletim Sistemi (OS) tarafından kaynaklanan hatalar yüzünden düzgün olarak çalışamayabilir. Bu durumlarda, güvenlik temizlemesi yapmak veya OS'i tekrar yüklemek size yardımcı olabilir. Öncelikle güvenlik temizlemesi yapmanızı, bu sorununuzu çözmese OS'i tekrar yüklemenizi tavsiye ederiz.
Bu işlemlere başlamadan önce yedekleme yapmazsanız telefonunuzdaki bütün bilgileri kaybedebilirsiniz.
Telefonunuzu yedekleme
Bilgisayara erişiminiz varsa:
Bu işlem tüm uygulamalarınızı ve verilerinizi (kişiler, eposta, takvim, vb.) siler.
OS'yi yüklemek için bir PC'ye erişiminiz olmalıdır. Aşağıdaki bilgiler bu BlackBerry destek forumundan alınmıştır.
Bu işlem tüm uygulama ve verilerinizi silecektir. Bu sürecin tamamlanması yaklaşık olarak 30-40 dakika sürebilir.
Bu işlemlere başlamadan önce yedekleme yapmazsanız telefonunuzdaki bütün bilgileri kaybedebilirsiniz.
Telefonunuzu yedekleme
Bilgisayara erişiminiz varsa:
- BlackBerry® Masaüstü Yazılımını indirip kurun.
- BlackBerry cihazınızı bilgasayarınıza bağlayın.
- Masaüstü Yazılımı telefonunuzu tanımladığında Yedekle ve Tüm Verileri seçip Yedekleye tıklayın.
- Kaybetmek istemediğiniz bütün WhatsApp konuşmalarındaki sohbet geçmişinizi taşıyın.
- Cihazınızdaki önemli belge ve dosyaları kendinize eposta olarak yollayın.
- Telefonunuzdaki kişisel ayarları bir yere not edin.
- Kişilerinizi SD kartınıza kaydedin veya varsa operatörünüzün kişileri aktarma hizmetini kullanın.
- Medyanızın SD kartınızda kayıtlı olduğundan emin olun ve medyanızın silinmemesi için SD kartı telefonunuzdan çıkartın.
Bu işlem tüm uygulamalarınızı ve verilerinizi (kişiler, eposta, takvim, vb.) siler.
- Bilgilerinizi yedekleyin.
- BlackBerry Seçenekler > Güvenlik > Güvenlik Temizlemesi'ne gidin.
- Tüm kutuların seçili olduğundan emin olun.
- Onaylama kutusuna "blackberry" yazın.
- Temizleyi seçin.
- Verilerinizin silinip telefonunuzun yeniden başlatılması için bekleyin (10 dakika kadar sürebilir).
- WhatsApp'ı tekrar indirin.
OS'yi yüklemek için bir PC'ye erişiminiz olmalıdır. Aşağıdaki bilgiler bu BlackBerry destek forumundan alınmıştır.
Bu işlem tüm uygulama ve verilerinizi silecektir. Bu sürecin tamamlanması yaklaşık olarak 30-40 dakika sürebilir.
- Bu BlackBerry indirme sayfasındaki telefon operatörünüzün indirme sayfasından telefonunuzun işletim sistemini indirip yükleyin.
- Verilerinizi Yedekleyin.
- BlackBerry Masaüstü Yazılımı'nı kapatıp cihazınızın bağlantısını kesmeyin.
- Windows Explore'u açın ve C:\Program Files\Common Files\Research In Motion\AppLoader\ klasörünü bulup Loader.exe dosyasını açın.
- Vista 64-bit bilgisayarlarda, dosya C:\Program Files (x86)\Common Files\Research In Motion\AppLoader konumunda bulunabilir. Bilgisayarınızın ayarlarına göre gizlenmiş dosyaları göstermeniz gerekebilir (Windows XP'de Dosya > Seçenekler veya Windows Vista'da Düzenle > Dosya ve Seçenekler Ara).
- Cihazınızın yapılandırılması yeniden ayarlanınca, Cihaz Uygulama Seçenekleri sayfasına yönlendirilirsiniz. Tüm uygulamaların seçili olduğundan emin olmak için listeyi gözden geçirin. Alan kazanmak için kullanmadığınız uygulamaları seçmeyebilirsiniz. İleriye tıklayın.
- Sonraki sayfada Gelişmiş tuşuna basın. İki dosyanında (Tüm uygulama verilerini sil ve Tüm mevcut yüklenmiş uygulamaları sil) seçili olduğundan emin olun. İleriye tıklayın.
- OS yüklemesine devam edin. Bu işlem 10-30 dakika kadar sürebilir (genellikle ~10 dakika). Cihazınızın bağlantısını kesmeyin.
- İşlem tamamlanınca, BlackBerry Yazılım Yöneticisini tekrar açın.
- Yedekle ve Geri yükleyi seçip uygulamayı Geri yükleyi açın. Yeniden yüklemek istediğiniz dosyayı seçip (Yedek-(Yıl-Ay-Gün).ipd) ve Açı seçin. Cihazınızı yeniden yüklemek için adımları takip edin.
- Bağlantıları Yönet'ten Mobil Ağ Bağlantısı'nı açarak cihazınızın bağlantısını yeniden etkinleştirin. Kaybolan uygulamaları tekrar indirin.