Bermuda Şeytan Üçgeni

wien06

V.I.P
V.I.P
Bermuda Şeytan Üçgeni, Atlantik Okyanusunda çok sayıda uçak ve geminin kaybolduğu, bazı paranormal olayların yaşandığı bölgenin adıdır. Bu bölge Amerikan sahil koruma örgütünün 7 nolu bölge müdürlüğünün 5720 sayılı sirküler yazısında şöyle tarif edilmektedir: "Bermuda üçgeni ya da şeytan üçgeni diye anılan hayal ürünü yer, Atlantik'te, ABD'nin güneydoğu kıyılarında, açıklanamayan gemi, tekne ve uçak kayıplarının çok yüksek oranda yer aldığı bir alandır. Bu üçgenin köşelerinde Bermuda, Florida'daki Miami, ve Puerto Rico'daki San Juan olduğu kabul edilmektedir.

Bermuda-Triangle-652734.jpg

Kimsenin açıklama getiremediği bu esrarengiz fenomen, içinde bilim adamlarının da bulunduğu pek çok insan tarafından "doğaüstü bir takım güçlerin yaptırımı" olarak algılandı ve öyle lanse edildi. Bu açıklamalar arasında kayıp kıta Atlantis'in orada bulunup (bu düşünceyle paralel olarak Atlas Okyanusu ismini almıştır.) Kayıp Kıta'nın hiçbir zaman anlaşılamayan teknolojik ve manyetik kayıp aygıtlarından birinin etkisinden veya o bölgenin defalarca Dünya dışı varlıklarınKristof Kolomb'un bile tuttuğu günlüklerde, o bölgede gökyüzünde uçan tanımlanamaz cisimlerden bahsedildiği iddia edilmiştir. Bu esrarengiz üçgen ile ilgili olarak yapılan son iddia ise uzun yıllardır devam eden araştırmaların birkaç yıl önce bir sonuç verdiğinin iddia edilmesi ile ortaya çıktı . Bu son iddia ya göre tüm bu gizemli olaylar aslında basit bir doğal gaz cilvesi idi. Ziyaretlerinde orada yarattıkları manyetik alanın bir etkisi olduğu, hatta yer altından fışkıran doğal gazlar, sadece yüksek kara parçalarından değil, deniz ve okyanus tabanlarından da çıkarlar. Çünkü deniz tabanları da üstü suyla kaplanmış alçak kara parcalarıdır. Ancak, okyanusların derinliklerindeki bölgelerden çıkmak isteyen doğal gazlar, oradaki çok düşük ısının da etkisiyle katı hâle dönüşürler ve "hidrat" denilen beyaz ve tebeşirimsi bir madde hâline gelirler.

bermuda-seytan-ucgeni880-1.jpg

Çok derinlere dalabilen robot kameralarının bu bölgedeki karbeyaz okyanus tabanını ve bazı gemi enkazlarinı resimlemesinden sonra konuya şu bilimsel açıklama getirilmiştir: Bu bölge, Gulf Stream denilen sıcak su akıntısının da geçtiği yerdir. Tabanın bazen ısınması yüzünden, bu "tebeşir gazlar" erir ve sudan hafif oldukları için yüzeye doğru yükselirler. O anda, tabandan yüzeye kadar suyun yoğunluğu azalır . O sırada oradan geçen ne varsa, derin bir kuyuya düşer gibi hızla okyanusun dibini boylar. Çünkü, yoğunluğu düşen su, gemileri taşıyacak kaldırma kuvvetini oluşturamaz. Gazın yükselmesi sona erince yoğunluk tekrar eski haline döner ve geride hiçbir iz kalmadan kocaman gemiler kilometrelerce derine gömülmüş olurlar.

Bermuda-Triangle-UFO-Theory.jpg

Uçakların düşerek kaybolması ise yine aynı sebeptendir. Yüzeye çıkan doğal gazlar, havadan da hafif oldukları için yükselmeye devam ederler. Bu kez yoğunluk azalması, bölgenin üzerindeki atmosferde oluşur. Oradan tesadüfen geçen bir uçak hemen irtifa kaybeder ve motorları durur. Çünkü, motorlardaki benzinin yanması için oksijene ihtiyaç vardır ve düşük yoğunluklu havanın içindeki oksijen miktarı motorların çalışması için yeterli değildir. Böylece uçak da , hızla okyanus tabanına doğru inişe geçer.pembe panterlerde burada yaşar.


Bermuda Şeytan Üçgeninde Kaybolan

KAYIP GEMİLER

  • Distant Horizons,Disappearances long ago
  • Marine Sulphur Queen,A 504-foot T-2 Tanker
  • s.s. Poet,A 520-foot cargo ship
  • Silvia L. Ossa,A 590-foot ore carrier
  • Samkey,A 416-foot Liberty Ship
  • For Whom the Bell Tolls,Freighters posted missing
    Ride the Savage Sea
    A Fleet of Yachts:
  • Witchcraft,December 22, 1967
  • Polymer III,A 43-foot power yacht, 1980
  • Kalia III,A 38-foot sailing yacht, 1980
  • Saba Bank,A 54-foot yacht, 1974

KAYIP UÇAKLAR

  • Piper Aztec N1435P,December 21, 1979
  • Beech 58 Baron N9027Q,February 11, 1980
  • Piper Turbo Arrow N505HP,July 5, 1982
  • Beech H35 Bonanza N5999,September 28, 1982
  • Piper Navajo N777AA,October 20, 1982
  • Beech Queen Air 65-B80 ,November 5, 1982
  • Cessna T-210-J N2284R,October 4, 1983
  • Cessna 340A N85JK,November 20, 1983
  • Cessna 402B N44NC,March 31, 1984
  • Cessna 337 N505CX,January 14, 1985
  • Cessna 210k Centurion N9465M,May 8, 1985
  • Piper Cherokee Lance N8341L,July 12, 1985
  • Piper Navajo N3527E,March 26, 1986
  • Twin Otter charter,August 3, 1986
  • Cessna 402C N2652B,May 27, 1987
  • Cessna 401 N7896F,June 7, 1987
  • Cessna 152 N757EQ,December 21, 1987
  • Beech Queen Air N884G,February 7, 1988
  • Cessna 152 N4802B,January 24, 1990
  • Piper Cherokee N7202F,June 5, 1990
  • Piper Comanche N8938P,April 24, 1991
  • Grumman Cougar N24WJ,October 31, 1991
  • Cessna 152 N93261,September 30, 1993
  • Piper Cherokee Six N69118,August 28, 1994
  • Piper Aztec N6844Y,September 19, 1994
  • Piper Cherokee II N5916V,December 25, 1994
  • Aero Commander 500-B N50GV,May 2, 1996
  • Piper Cherokee Archer N25626,August 19, 1998
  • Aero Commander 500 N6138X,May 12, 1999


Konunun icerigi internetten alinti yapilarak derlenmistir.
 

LoSt_LoVe

Forum Onuru
Entersan ama olabilirliği yüksek bir durum.Neden olmasınki.Ne enteresan şeyler yaşıyoruz.Güzel paylaşım Saol Wien
 
Top