Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Sağlık
Genel Sağlık Bilgileri
Anne - Çocuk Sağlığı
Artikülasyon Bozukluğu ve Eğitimi
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="Çağlayağmur" data-source="post: 825821" data-attributes="member: 62850"><p>Konuşma dilindeki sesler, nefesin ses bantlarını titreştirerek yada titreştirmeden gırtlaktan geçtikten sonra ağız ve burun boşluğunda şekillenmiş halidir.</p><p>Konuşma seslerini çıkarma işlemine söyleyiş <strong>(artikülasyon)</strong> denir. Dinleyici konuşma seslerini atlanmış, yer değiştirmiş, eklemeler ve çarpıtmalar yapılmış gibi algılıyorsa söyleyiş (artikülasyon) bozukluğundan bahsedilebilir.</p><p></p><p><strong>NEDENLER:</strong></p><p></p><p><strong>Yapısal Nedenler:</strong></p><p></p><p>· Ağız içi, dudak, dil gibi konuşma organlarının bozukluğu, (Dudakların yarıklığı veya dudağın olağan dışı gergin olması)</p><p></p><p>· Dil kaslarının normal işleyişten yoksun olması,</p><p></p><p>· Dil bağı denilen bağlantının dil ucuna yakın oluşması,</p><p></p><p>· Damağın çok yüksek veya düz olması, damak yarıklığı ve burunda et olması,</p><p></p><p>· Çene kas ve sinirlerinin bozukluğu,</p><p></p><p>· İşitme kaybı,</p><p></p><p>· Zihinsel gerilik,</p><p></p><p>Görevsel Nedenler:</p><p></p><p>· Konuşma organları tam ve sağlıklı olduğu halde, konuşmada üstlendiği görevi tam ve sağlıklı olarak yerine getiremediği durumlardır. Bu durumlar çoğunlukla öğrenme ve alışkanlıkla ilgilidir.</p><p></p><p>· Evde yabancı bir dil konuşulması veya konuşulan dilin yetersiz olması,</p><p></p><p>· Konuşmayı kazanma ve pekiştirme döneminde çocukla ilgilenecek bir yetişkinin olmaması,</p><p></p><p>· Çocuğa konuşmayı öğretmek için izlenilen yolun yanlış olması (baskıcı, eleştirici tutumlar gibi).</p><p></p><p><strong>Psikolojik Nedenler:</strong></p><p></p><p>· Çocuğun zihin düzeyinin konuşmayı zamanında ve doğru kazanabilmesini engellemesi,</p><p></p><p>· Çocuğun duygusal bir çatışma içinde olması,</p><p></p><p>· Anababa arasında geçimsizlik, maddi sorunlar, göç gibi sorunlar,</p><p></p><p>· Çekingen ve utangaç kişilik,</p><p></p><p>· Konuşmanın kazanılması için gereken algıya sahip olmamanın yol açtığı ses belleği ve ses ayırım gücünde zayıflık,</p><p></p><p>· Konuşmasında sonradan gerileme oluşan çocuklarda yapısal ve görevsel bulgular normal olursa konuşma özrünün nedenini psikolojik nedenlerde aramak gerekir.</p><p></p><p><strong>BELİRTİLER:</strong></p><p></p><p>· Çocuk ana dilinin bağımsız veya bileşik sesleri doğru ve anlaşılır şekilde çıkaramıyorsa ve çıkardığı sesler aynı yaş grubundaki çocukların çıkarması gereken seslerden farklılık gösteriyorsa,</p><p></p><p>· Eğer artikulasyon bozukluğu çocuğun konuşmasını anlaşılmaz hale sokuyorsa ve konuşma etrafın dikkatini yoğun olarak çekiyorsa,</p><p></p><p>· Belirti olarak ta değerlendirilebilecek dört şekilde görülebilir:</p><p></p><p><strong>Atlamalar:</strong> Atlama yanlışlarında sözcüklerin yalnız bir kısmı söylenir,</p><p></p><p><strong>Örnek : </strong>hayvan -ayvan ,rehberlik -reberlik ,saat -sat ,araba -arba</p><p></p><p><strong>Yerine Koyma:</strong>Sözcüğün başı ,ortası veya sonundaki bir sesin yerine başka bir ses kullanılır.</p><p></p><p><strong>Örnek :</strong> Arı -ayı ,kitap-kipat , davul-dayul</p><p></p><p><strong>Eklemeler:</strong>.sözcüklerdeki fazla sesleri içerir.</p><p></p><p>Örnek : Aşağı-aşşağı ,atmış-altmış ,eşek -eşşek, pencere -penicere ,saat- sahat ,</p><p></p><p><strong>Çarpıtmalar:</strong>Sesler tam doğrru olmamakla birlikte gerçeğine yakındır. Ses, konuşma dilinde olmayan yeni bir ses olarak çıkarılır.</p><p></p><p><strong>Örnek :</strong> karagöz -kaxgöz ,ekmek -emme</p><p></p><p>Alıntı</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Çağlayağmur, post: 825821, member: 62850"] Konuşma dilindeki sesler, nefesin ses bantlarını titreştirerek yada titreştirmeden gırtlaktan geçtikten sonra ağız ve burun boşluğunda şekillenmiş halidir. Konuşma seslerini çıkarma işlemine söyleyiş [B](artikülasyon)[/B] denir. Dinleyici konuşma seslerini atlanmış, yer değiştirmiş, eklemeler ve çarpıtmalar yapılmış gibi algılıyorsa söyleyiş (artikülasyon) bozukluğundan bahsedilebilir. [B]NEDENLER:[/B] [B]Yapısal Nedenler:[/B] · Ağız içi, dudak, dil gibi konuşma organlarının bozukluğu, (Dudakların yarıklığı veya dudağın olağan dışı gergin olması) · Dil kaslarının normal işleyişten yoksun olması, · Dil bağı denilen bağlantının dil ucuna yakın oluşması, · Damağın çok yüksek veya düz olması, damak yarıklığı ve burunda et olması, · Çene kas ve sinirlerinin bozukluğu, · İşitme kaybı, · Zihinsel gerilik, Görevsel Nedenler: · Konuşma organları tam ve sağlıklı olduğu halde, konuşmada üstlendiği görevi tam ve sağlıklı olarak yerine getiremediği durumlardır. Bu durumlar çoğunlukla öğrenme ve alışkanlıkla ilgilidir. · Evde yabancı bir dil konuşulması veya konuşulan dilin yetersiz olması, · Konuşmayı kazanma ve pekiştirme döneminde çocukla ilgilenecek bir yetişkinin olmaması, · Çocuğa konuşmayı öğretmek için izlenilen yolun yanlış olması (baskıcı, eleştirici tutumlar gibi). [B]Psikolojik Nedenler:[/B] · Çocuğun zihin düzeyinin konuşmayı zamanında ve doğru kazanabilmesini engellemesi, · Çocuğun duygusal bir çatışma içinde olması, · Anababa arasında geçimsizlik, maddi sorunlar, göç gibi sorunlar, · Çekingen ve utangaç kişilik, · Konuşmanın kazanılması için gereken algıya sahip olmamanın yol açtığı ses belleği ve ses ayırım gücünde zayıflık, · Konuşmasında sonradan gerileme oluşan çocuklarda yapısal ve görevsel bulgular normal olursa konuşma özrünün nedenini psikolojik nedenlerde aramak gerekir. [B]BELİRTİLER:[/B] · Çocuk ana dilinin bağımsız veya bileşik sesleri doğru ve anlaşılır şekilde çıkaramıyorsa ve çıkardığı sesler aynı yaş grubundaki çocukların çıkarması gereken seslerden farklılık gösteriyorsa, · Eğer artikulasyon bozukluğu çocuğun konuşmasını anlaşılmaz hale sokuyorsa ve konuşma etrafın dikkatini yoğun olarak çekiyorsa, · Belirti olarak ta değerlendirilebilecek dört şekilde görülebilir: [B]Atlamalar:[/B] Atlama yanlışlarında sözcüklerin yalnız bir kısmı söylenir, [B]Örnek : [/B]hayvan -ayvan ,rehberlik -reberlik ,saat -sat ,araba -arba [B]Yerine Koyma:[/B]Sözcüğün başı ,ortası veya sonundaki bir sesin yerine başka bir ses kullanılır. [B]Örnek :[/B] Arı -ayı ,kitap-kipat , davul-dayul [B]Eklemeler:[/B].sözcüklerdeki fazla sesleri içerir. Örnek : Aşağı-aşşağı ,atmış-altmış ,eşek -eşşek, pencere -penicere ,saat- sahat , [B]Çarpıtmalar:[/B]Sesler tam doğrru olmamakla birlikte gerçeğine yakındır. Ses, konuşma dilinde olmayan yeni bir ses olarak çıkarılır. [B]Örnek :[/B] karagöz -kaxgöz ,ekmek -emme Alıntı [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Turizmin başkenti olarak bilinen güneydeki ilimiz?
Cevapla
Forumlar
Sağlık
Genel Sağlık Bilgileri
Anne - Çocuk Sağlığı
Artikülasyon Bozukluğu ve Eğitimi
Top