• Kazandığınız her 1000 ÇTL birikiminizi 5 TL ile değiştirip ödeme alabilirsiniz...

Adsense Raporları - Kısatmalar ve Anlamları

YoRuMSuZ

Biz işimize bakalım...
Adsense raporlar sayfası başlıklarındaki kısaltmaların ne anlama geldiğine bakalım.

BGBG : Bin gösterim başına gelir


Bin gösterim başına gelir (BGBG), aldığınız her 1000 gösterimden elde edeceğiniz tahmini kazançları temsil eder. BGBG gerçekte ne kadar gelir elde ettiğinizi değil, tahmini kazancınızın aldığınız sayfa görüntüleme, gösterim veya sorgu sayısına bölünüp 1000 ile çarpılmasıyla ortaya çıkan değeri gösterir.

Formül:
BGBG = (Tahmini kazanç / Sayfa görüntüleme sayısı) * 1000

Örneğin:
  • Örneğin, 25 sayfa görüntülemeden 0,15 dolar tutarında bir tahmini kazanç elde ettiyseniz, sayfa BGBG'niz (0,15 dolar / 25) * 1000, yani 6,00 dolar olur.
  • 45.000 reklam gösteriminden 180 dolar tutarında bir tahmini kazanç elde ettiyseniz, reklam BGBG'niz (180 dolar / 45.000) * 1000, yani 4,00 dolar olur.
BGBG, reklamcılık programlarında yaygın olarak kullanılan bir sayıdır. Farklı kanallardan elde ettiğiniz gelirleri karşılaştırırken bu sayıdan yararlanabilirsiniz.


BGBM : 1000 gösterim başına maliyet

Bin gösterim başına gelir (BGBG), bin gösterim için elde edilen ortalama kazançtır.

Gösterim BGBG'si = (Tahmini kazançlar / Gösterim sayısı) * 1000

BGBM, "1000 gösterim başına maliyet" anlamına gelir. BGBM reklam kampanyaları yürüten reklamverenler istedikleri ücreti yayınlanan 1000 reklam başına ayarlar, reklamlarının gösterileceği reklam yerleşimlerini seçer ve reklamları her gösterildiğinde ücret öder.

BGBM reklamları, metin veya resim reklamları olabilir ve daima yerleşim hedeflidirler. BGBM metin reklamları, tüm reklam birimini kaplayacak şekilde genişletilir. Bu genişletilmiş metin reklamları, Reklam Biçimleri sayfamızda görüntülenebilir.


EG : Aktif Görüntüleme Görüntülenebilirliği BETA

Tüm ölçülebilir gösterimler içinde görüntülenebilen gösterimlerin yüzdesi. Bu metrik yalnızca normal İçerik için AdSense, Video için AdSense ve Oyunlar için AdSense reklam birimlerindeki gösterimleri içerir. Bağlantı birimlerine ilişkin verileri veya DFP Small Business'taki dinamik ayırma verilerini içermez.


To : Sayfa tıklama oranı

Reklam tıklama sayısının sayfa görüntüleme sayısına bölünmesiyle elde edilir.

Sayfa TO'su = Tıklama sayısı / Sayfa görüntüleme sayısı

Örneğin, 250 sayfa görüntüleme için 2 tıklama aldıysanız, reklam biriminizin TO'su %0,8 olur. (2/250=%0,8)
 
Top