Abidin ELDEROĞLU

ZeyNoO

V.I.P
V.I.P
Türk ressamı (Denizli, 1901-Ankara 1974). İlk ve orta öğrenimini Denizli'de tamamladıktan sonra, İstanbul Öğretmen Okulu'nu bitiren (1926) Abidin Elderoğlu, 1930'da resim öğrenimi için Paris'e giderek, Julian Akademisi'nde Albert Laurens'ın yanında çalıştı; Andre Lhote'tan ders aldı. 1932'de Türkiye'ye dönerek uzun yıllar İzmir'de resim öğretmenliği yaptı ve çok sayıda öğrenci yetiştirdi. 1942'de düzenle*nen yurt gezisi programı çerçeve*sinde Muş'a gönderilip, bu yöreden resimler yaptı. İzmir Ressamlar Cemiyeti'nin etkin üyesi olarak, başta devlet sergileri, çeşitli karma sergi*lere katıldı. 1932'den başlayarak yurt içinde ve yurt dışında kişisel sergiler açtı, 1945'te İzmir'de Ege Ressamları Sergisi'nde birincilik, 1963 Sao Paolo İkiyıldabir Sergi*si'nde (Brezilya) onur ödülü, 1966 Tahran İkiyıldabir Sergisi'nde özel ödül kazandı. 1964'teki 25. Devlet Resim ve Heykel Sergisi'nde Başka Dünya adlı tablosuyla ikincilik ödülü aldı.

SANATI
Abidin Elderoğlu'nun 1932-1942 yıl*ları arasındaki dönemi, büyük bo*yutlu simgesel nitelikli tablolar ile klasik denebilecek peyzaj ve natür*mortları içerir. Doğaya bağlı renkçi bir anlayış, bu dönemini belirleyen özelliklerin başında gelir; desenin doğru anlamda renkle bütünleşen etkinliği, ciddi bir atölye anlayışın*dan kaynaklanır. Kübist yönelişleri fazla abartmadan dozunda kullan*dığı birkaç etüdü dışında, Fransa'da eğitim gördüğü Lhote estetiğini benimsemediği söylenebilir. 1950'lerden sonra çizgiyi, kaligrafik bir kompozisyon düzeni içinde uyumlu kavisler, dolu ve boş biçim*lerle uyguladığı bir dizi çalışmasın*da eski Türk yazısından esinlenen Abidin Elderoğlu, bu yönüyle çağ*daş Türk resmindeki soyut eğilimlerin içinde bulundu
 

Top