Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Güncel
İlginç Bilgiler
15 Saniyede Zeka Küpünü Tamamlıyor - Zeka Küpü Nasıl Çözülür
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="KaRaMBoL" data-source="post: 243963" data-attributes="member: 35096"><p><span style="font-size: 18px">O, İngiltere'nin en hızlı zeka küpü çözen insanı. Tam 15 saniyede tüm renkleri bir araya getirip bu işi ustalıkla yerine getiriyor.</span></p><p></p><p>Gazeteport'un haberine göre diğer rakipleri gibi o bir matematik dahisi değil. Zamanının çoğunu İngiliz edebiyatı öğrenimi için kitap okuyarak geçiriyor.</p><p></p><p>Charlotte Cooper çok mu zeki bilinmez ancak zeka küpünün üstesinden geldiği çok açık. Ütelik 15 saniyede. İngiltere'nin en hızlı Rubik küpü çözücüsü genç kız, iki yıl önce küpün nasıl 'tamamlanacağını' öğrenmiş.</p><p></p><p>Diğer rakipleri gibi o bir matematik dahisi değil. Zamanının çoğunu İngiliz edebiyatı öğrenimi için kitap okuyarak geçiriyor. Resmi olarak bir yarışmada küpü çözdüğü süre 17 dakika 59 saniye olarak belirlenmiş. Ancak evde 15 saniyenin altına bile düştüğü oluyormuş.</p><p></p><p>İşin tekniğini çoktan çözmüş, küpe bakmadan bile yapıyor.</p><p></p><p><strong>ZEKA KÜPÜ NASIL ÇÖZÜLÜR?</strong></p><p></p><p>3×3×3 lük Rubik Küpü çözüm kitapçıklarının çoğu David Singmaster tarafından geliştirilen gösterim sistemini kullanarak hareket algoritmalarını tanımlar. Bu sisteme genel olarak "Küp gösterimi" ya da "Singmaster gösterimi" denir. Göreceli olan tanımlama nedeniyle herhangi bir küp için kullanılabilir. </p><p> </p><p> * F (Front-Ön): Size bakan yüz</p><p> * B (Back-Arka): Ön yüzün arkasında kalan yüz</p><p> * U (Up-Üst): Ön yüzün üstünde kalan yüz</p><p> * D (Down-Alt): Üst yüzün karşısında ya da ön yüzün altında kalan yüz</p><p> * L (Left-Sol): Ön yüzün solundaki yüz</p><p> * R (Right-Sağ): Ön yüzün sağındaki yüz</p><p></p><p>Bir harfin arkasından kesme işareti geldiğinde o yüzün saat yönünün tersine çeyrek tur döndürüleceği anlamına gelir. Kesme işareti olmadan kullanılan harf ise saat yönünde çeyrek tur döndürülmesi için kullanılır. Bir harfin arkasından 2 kullanıldığında (genelde üst simge olarak yazılır) o yüzün yarım tur döndürülmesi anlamına gelir ve döndürme yönünün bir önemi yoktur.</p><p>Az kullanılan hareketlerin arasında küpün üçte ikisini ya da tamamını döndürmek için kullanılan gösterim yer alır. x, y, ve z harfleri, küpün gösterilen eksenlerinden biri etrafında tamamen döndürülmesi için kullanılır. X ekseni sol ve sağ yüzleri dik olarak kesen çizgidir. Y ekseni üst ve alt yüzlerden, Z ekseni de ön ve arka yüzlerden geçen çizgidir. f, b, u, d, l, ve r olarak kullanılan küçük harfler sözü edilen yüzün ilk iki seviyesini hareket ettirmek için kullanılır. Ayrıca M, E, ve S içeride kalan kısmın hareketi için kullanılır. M harfi, L ve R arasında kalan kısmın aşağı hareketi için, E harfi U ve D arasında kalan kısmın sağa hareketi için ve S harfi de F ve B arasında kalan kısmın saat yönünde döndürülmesi için kullanılır. Örnek olarak üst kısımdaki üç köşe küpçüğü diğer parçaların yerine değiştirmeden hareket ettirmek için kullanılan F2U'R'LF2RL'U'F2 algoritması şöyle okunur: </p><p></p><p> 1. Ön yüzü 180 derece çevir</p><p> 2. Üst yüzü saat yönünün aksine 90 derece çevir</p><p> 3. Sağ yüzü saat yönünün aksine 90 derece çevir</p><p> 4. Sol yüzü saat yönünde 90 derece çevir</p><p> 5. Ön yüzü 180 derece çevir</p><p> 6. Sağ yüzü saat yönünde 90 derece çevir</p><p> 7. Sol yüzü saat yönünün aksine 90 derece çevir</p><p> 8. Üst yüzü saat yönünün aksine 90 derece çevir</p><p> 9. Son olarak ön yüzü 180 derece çevir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaRaMBoL, post: 243963, member: 35096"] [SIZE=5]O, İngiltere'nin en hızlı zeka küpü çözen insanı. Tam 15 saniyede tüm renkleri bir araya getirip bu işi ustalıkla yerine getiriyor.[/SIZE] Gazeteport'un haberine göre diğer rakipleri gibi o bir matematik dahisi değil. Zamanının çoğunu İngiliz edebiyatı öğrenimi için kitap okuyarak geçiriyor. Charlotte Cooper çok mu zeki bilinmez ancak zeka küpünün üstesinden geldiği çok açık. Ütelik 15 saniyede. İngiltere'nin en hızlı Rubik küpü çözücüsü genç kız, iki yıl önce küpün nasıl 'tamamlanacağını' öğrenmiş. Diğer rakipleri gibi o bir matematik dahisi değil. Zamanının çoğunu İngiliz edebiyatı öğrenimi için kitap okuyarak geçiriyor. Resmi olarak bir yarışmada küpü çözdüğü süre 17 dakika 59 saniye olarak belirlenmiş. Ancak evde 15 saniyenin altına bile düştüğü oluyormuş. İşin tekniğini çoktan çözmüş, küpe bakmadan bile yapıyor. [B]ZEKA KÜPÜ NASIL ÇÖZÜLÜR?[/B] 3×3×3 lük Rubik Küpü çözüm kitapçıklarının çoğu David Singmaster tarafından geliştirilen gösterim sistemini kullanarak hareket algoritmalarını tanımlar. Bu sisteme genel olarak "Küp gösterimi" ya da "Singmaster gösterimi" denir. Göreceli olan tanımlama nedeniyle herhangi bir küp için kullanılabilir. * F (Front-Ön): Size bakan yüz * B (Back-Arka): Ön yüzün arkasında kalan yüz * U (Up-Üst): Ön yüzün üstünde kalan yüz * D (Down-Alt): Üst yüzün karşısında ya da ön yüzün altında kalan yüz * L (Left-Sol): Ön yüzün solundaki yüz * R (Right-Sağ): Ön yüzün sağındaki yüz Bir harfin arkasından kesme işareti geldiğinde o yüzün saat yönünün tersine çeyrek tur döndürüleceği anlamına gelir. Kesme işareti olmadan kullanılan harf ise saat yönünde çeyrek tur döndürülmesi için kullanılır. Bir harfin arkasından 2 kullanıldığında (genelde üst simge olarak yazılır) o yüzün yarım tur döndürülmesi anlamına gelir ve döndürme yönünün bir önemi yoktur. Az kullanılan hareketlerin arasında küpün üçte ikisini ya da tamamını döndürmek için kullanılan gösterim yer alır. x, y, ve z harfleri, küpün gösterilen eksenlerinden biri etrafında tamamen döndürülmesi için kullanılır. X ekseni sol ve sağ yüzleri dik olarak kesen çizgidir. Y ekseni üst ve alt yüzlerden, Z ekseni de ön ve arka yüzlerden geçen çizgidir. f, b, u, d, l, ve r olarak kullanılan küçük harfler sözü edilen yüzün ilk iki seviyesini hareket ettirmek için kullanılır. Ayrıca M, E, ve S içeride kalan kısmın hareketi için kullanılır. M harfi, L ve R arasında kalan kısmın aşağı hareketi için, E harfi U ve D arasında kalan kısmın sağa hareketi için ve S harfi de F ve B arasında kalan kısmın saat yönünde döndürülmesi için kullanılır. Örnek olarak üst kısımdaki üç köşe küpçüğü diğer parçaların yerine değiştirmeden hareket ettirmek için kullanılan F2U'R'LF2RL'U'F2 algoritması şöyle okunur: 1. Ön yüzü 180 derece çevir 2. Üst yüzü saat yönünün aksine 90 derece çevir 3. Sağ yüzü saat yönünün aksine 90 derece çevir 4. Sol yüzü saat yönünde 90 derece çevir 5. Ön yüzü 180 derece çevir 6. Sağ yüzü saat yönünde 90 derece çevir 7. Sol yüzü saat yönünün aksine 90 derece çevir 8. Üst yüzü saat yönünün aksine 90 derece çevir 9. Son olarak ön yüzü 180 derece çevir. [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Sarı kırmızı renkleri ile ünlü futbol takımımız?
Cevapla
Forumlar
Güncel
İlginç Bilgiler
15 Saniyede Zeka Küpünü Tamamlıyor - Zeka Küpü Nasıl Çözülür
Top