matematik sorunu aktif matematik kitabı

Mehmet Koç
Matematik Kaygısı, Matematik Nasıl Öğrenilir

Eğitim sistemimizde çözümü bulunamayan en büyük sorunlardan birisi de matematik öğretimi ve eğitimidir. Hemen hepimiz şu cümleleri çok duymuşuzdur: ‘Matematikten hiçbir şey anlamıyorum. Ah şu sınavda biraz daha matematik yapabilseydim! Matematik korkulu rüyam…’Tabi ki bu sorunlar öğretmenden de öğrenciden de kaynaklanabilir. Sorunun iki taraflı olmak üzere farklı nedenleri olabilir. Ancak matematik eğitiminin önündeki en büyük engel bu derse karşı olan önyargılardır. Bu önyargıların oluşmasının ise birçok nedeni bulunmaktadır. Bu bazen kişinin geçmişindeki sinirli bir öğretmen, başarısız geçen sınavlar ya da derse ve sayılara karşı olan isteksizlik.

Matematik öğreniminde devamlılık, ön bilgiler ve yapabileceğine inanma zorunludur. Öğrenim hayatı içerisinde bir dönem sorunlar yaşandığında ders ile öğrenci arasında bağ kopmakta, öğrenci sonraki dönemlerde dersi yapmak istese, anlamaya gayret etse bile kopukluk olduğu için başarısı düşmektedir. Bunun sonucunda ise öğrencide özgüven eksikliği ve önyargılar oluşmaktadır. Ama şu her zaman bilinmelidir ki matematik her yaşta ve her yetenekte kişinin öğrenebileceği bir derstir yeter ki önyargılar olmasın.
Ön yargılarımızı yıkmak için önce bir ön tespit yapmalıyız: Acaba nerede sorun yaşıyoruz?

Matematik eğitiminde yaşanan sorunları üç temel başlıkta sıralayabiliriz:
• Temel işlem yeteneği eksiklikleri
• Soru çözme yöntem ve mantığı ile ilgili eksiklikler
• Soru çözümünde işlem hatası yapma

Temel işlem yeteneği matematiğin A, B, C’ si gibidir. İşlem yeteneği başlığı altında alabileceğimiz dört işlem, rasyonel sayılarda işlem, harfi ifadelerle işlem ve denklem çözme, soruları çözebilmenin ön koşuludur. Ayrıca bu alanda kendini geliştirme soru pratiğini de artırır ve diğer sorunların oluşmasını da büyük oranda engeller. Bu nedenle önce bu alandaki sorunlarımızı çözerek işe başlamalıyız.

İkinci temel sorun soru çözme mantığı geliştirmektir. Bu durum okuduğunu anlama ve matematiksel olarak ifade etmeyi gerektirir. Bunda ise sadece matematik bilgisi değil kişinin diğer alanlardaki algılama kapasitesi de devreye girer. Örneğin kişi denklem çözmeyi çok iyi yapmaktadır. Ancak bir yaş probleminde soruyu sayısal ifadelere yani denkleme dönüştüremezse denklem bilgisi hiçbir şey ifade etmez. Bunu ise bol soru çözerek ve matematik dilinin mantığını kavrayarak halledebilir.

Üçüncü temel sorun ise işlem hatasıdır ki bu da dikkatle ve bol soru çözümüyle aşılabilir.

Bu üç temel noktadan hangisinde sıkıntı yaşadığımızı tespit ettikten sonra, azim ve kararlılıkla yılmadan başaracağımıza inanarak çalışmamız gerekir. Başarı Yayıncılık tarafından kişinin ön öğrenimleri ve tutumları ne olursa olsun herkes matematik öğrenebilir sloganıyla temel eksiklikler göz önünde bulundurarak “0’dan Başlayanlara Aktif Matematik” isimli temel matematik kitabı hazırlanmıştır.
Bu yıl yapılacak olan tüm sınavında herkese başarılar dilerim.

Mehmet KOÇ
Başarı Yayıncılık Matematik
Bölümü Zümre Başkanı
0'dan başlayanlara aktif matematik kitabı
 
Z

zeki gün

Ziyaretçi
çok başarılı bir kitap 0 dan başladım baya mesafe kat ettim tavsiye ederim
 
Top