Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Tarih
Dünya Tarihi
Ülkeler Tarihi
Kore gelenekleri
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="Suskun" data-source="post: 263096" data-attributes="member: 21093"><p><strong>Geleneksel Müzik</strong></p><p></p><p>Kore’nin geleneksel müziğine ‘Gugak’ denir. Uzun bir tarihe sahip Kore halkı, eskiden beri dansı ve şarkıyı sevmiştir. Buna mukabil müziğin tarihi de çok eskiye dayanır. Geleneksel müzik ilk başlarda kalabalık insanların toplanarak yaptıkları gökyüzüne tapınma törenleriyle başlamıştır. Ondan sonra Üç Krallık Döneminde girildiğinde dış ülkelerle yapılan kültürel değişimin artması sonucu geleneksel müzik daha da gelişmiştir. Ondan sonra çeşitli dönemleri aşarak 1951 yılında Ulusal Müzik Enstitüsünün açılmasından itibaren profesyonel klasik müzik insanları yetiştirme gibi klasik Kore müziğini koruyup yücelten faaliyetler gerçekleşmeye başladı. Günümüzde Kore kültürü koruyup seven halkın içten ve derin düşünceleriyle Kore kültürünün yenilenmesi, korunması, geliştirilmesi için birçok faaliyetler gerçekleştirilmektedir.</p><p></p><p><strong>Pansori</strong></p><p>Kore operası diyebileceğimiz Pansori halk kültürünün gelişmesiyle birlikte Coson hanedanlığının son dönemlerinde geniş alana yayılan bir sanattır. 19.yy’ın son yarısında Şin Cehyo tarafından Pansori düzenlenmiştir. Ondan sonra Pansori 12 bölümden 5 bölümü yaygın bir şekilde söylenmeye başlanmış, birçok insanın rollerini paylaşarak gerçekleştirdiği bir sahne oyunu haline gelmiştir.</p><p></p><p>Pansori bir ses sanatçısı davulcunun davul sesi ritmine uyarak uzun bir hikayeyi şarkıyla seslendirdiği tek kişilik operadır. Ses sanatçısı elinde yelpazeyle şarkı söyler ve kadın erkek herkes Hanbok giyer.</p><p></p><p>Pansorinin içeriği genelde halkın yaşadığı gerçek olayları temel alır. Halkın büyük çoğunluğu ana karakterler olarak sahneye çıkıp, onların duygu ve zengin insanlığı tüm gerçekliğiyle sergilenir.</p><p></p><p>Pansori 12 oyundan oluşmaytaydı. Ancak bunlardan sadece Çunhyang Ga•Şimçong Ga•Hıngbo Ga•Sugung Ga•Cokbyok Ga isimli 5 oyun günümüze kadar ulaşabilmiş geniş kitleler tarafından sevilmiştir.</p><p></p><p></p><p><strong>Halk Şarkıları</strong></p><p>Minyo, Kore halkının duygularıyla geleneğini, nefesini içinde barındıran şarkılardır. Bu şarkılar, tüm halkın içinden çıkıp geniş kitlelere yayılan, halkın özgün sesi diye adlandırılabilir. Ne zaman, kimin tarafından yazıldığı bilinmeyen, ağızdan ağıza iletilerek ortaya çıkan anonim Minyolar kişiye göre serbest biçimlerde söylenir. Minyolar, suyun akışı gibi yumuşakça akıp giden melodi ve neşeli ritmin birbiriyle uyuşmasıyla her söylenişinde daha derin ve güzel bir ses şeklinde yeniden yaşatılır. Minyolar Kore halkının ruhuyla dolu olan muhteşem ses ve melodi akışıdır. En tipik minyo Arirang’dır.</p><p></p><p>Pungmul OyunuPungmul, Korelilerin karakterini en iyi ifade eden bir dans olarak Kore dansları içinde en köklü bir geçmişe sahiptir. Pungmul, iş yaparken hissedilen zorlukları insanın üzeriden alarak işin verimliliğinin artırır. Çiftçilerin tek yürek olmalarını sağlar ve bir yıl boyunca tarımın verimli olması için tanrılara dua edilen bir şenlik olarak ortaya çıkmıştır. Kore halkı eskiden beri tarımı bu dünyadaki en önemli iş olarak kabul etmiş, bu sebeple de her bölgede kendine özgü Pungmul danslarını geliştirmiştir.</p><p></p><p>Pungmul dansı kişinin coşmasını sağlama ve insanları uyumlu bir şekilde bir araya getirme gücüne sahiptir. Çiftçilerin bir oyun olarak zevk aldıkları Pungmul dansı zaman akıp geçtikçe yavaş yavaş bir sanat halinde dönüşmüş ve Kore halk danslarının temel unsuru olmuştur.</p><p></p><p>1978 yılında Kim Doksu’nun kurduğu Samullori Grubu, Pungmul dansını Gwanegari, Cangu, Jing, Buk adlı 4 çalgıdan oluşan yeni bir gösteri haline getirmiş ve bu gösteri Samullori olarak tanınmaya başlamıştır. Pungmul gösterisi normalde ayakta sergilenirken Samullori oturarak yapılan dört çalgılı bir gösteridir. Bu dört çalgının her biri doğa ile özdeşleşmektedir. Gwengari şimşek çakması, Jing rüzgâr, Cangu yağmur ve Buk da bulutun sesidir.</p><p></p><p><strong>Maske Dansı</strong></p><p>Şilla döneminde başlayan Maske dansı, maske kullanılarak hem dans hem sohbet hem de şarkı içeren bir çeşit tiyatro oyunudur. Maske dansı ilk başlarda maskenin kendisinden çok gösteri yapanın hitabet yeteneği temeline dayanmaktaydı. Daha sonra bir oyun haline dönüşmüştür. Maske danslarından en bilinenleri, kötü kaderi kovup iyi kader dileğini içeren ‘Byoksa Maske Dansı’, tüm köylülülerin beraber yaptıkları ‘Köy Maske Dansı’ ve gezginlerin ustalıkla yaptıkları maske dansıdır.</p><p></p><p>Maske dansı halkın bastırılmış duygularını ortaya çıkarmak için yapılan bir danstır. Genelde ay takviminin ilk 15. günü(Deborım), Buda Günü, 5. ayın 5. günü(Dano), 8. aydaki hasat bayramı gibi özel günlerde bayram dansı olarak yapılmış, bunun dışındaki ulusal festivaller de de bu danslar sergilenmiştir.</p><p></p><p>Gangnıng Gvanno Maske Oyunu, Bukçong Aslan Oyunu, Hahö Byolşin Şaman Töreni, Songpa Sande Oyunu, Bongsan Maske Dansı, Tongyong Ogvangde, Gangnyong Maske Dansı, Inyul Maske Dansı gibi günümüzde de sergilenen bir çok maske dansı vardır.</p><p></p><p><strong>Geleneksel Sanatlar</strong></p><p>Kore resim sanatının kökeni bronz çağında çizildiği tahmin edilen kaya resimlerine dayanmaktadır. Ancak asıl anlamındaki resim sanatının gelişmesi Üç Krallık döneminden sonradır.</p><p></p><p>Üç Krallık dönemine ait Goguryo halkının güçlü karakterini, yaşam görüntülerini bizlere tanıtan Goguryo’nun kral mezarlarında bulunan duvar resimlerinden Suryom resmi, Pungsok resmi, Muyong resimi, Saşin resmi gibileri vardır. Bekce Hanedanlığında zarif ve estetik güzelliği oldukça fazla bir resim sanatı gelişmiştir. Ayrıca Şilla’nın kral mezarlarından Çonmaçong’daki Çonma resmi Şilla resim sanatının güzelliğini gözler önüne sermektedir. Bunun gibi Goguryo, Bekce, Şilla hanedanlıklarından oluşan Üç Krallık Dönemi sanatı, karşılıklı ahenk oluşturarak Kore kültürünün gelişmesinin temeli olmuşlardır.</p><p></p><p>Goryo döneminde Çin’in etkisiyle doğa resimlerinin yanında Budist tapınaklarında duvar resimleri gibi Budist resimler çok çizilmiştir. Coson döneminde birçok türde çeşitli resimler çizilmiştir.</p><p></p><p>Geleneksel resimi yağlı boya ile çizilen batı tarzı resimlerden farklı olarak, kâğıda ya da ipek kumaşlara yapılan, renkleri bütün doğallığıyla yaşatan sulu boya resimlerdir. Boyama yöntemine göre sınıflandıracak olursak siyah mürekkeple çizgilerle boşlukları yaşatan Sumukhva, bunun üzerinin incecik boyanmış hali olan Sumuk Damçehva ve siyah çizgilerin üzerinin koyuca boyandığı Çesekhva olmak üzere üç çeşit yöntemden söz edilebilir. Geleneksel resmin türleri aşağıdaki gibidir.</p><p></p><p>- Doğa resimleri Dağ, nehir, vadi, kayalıklar gibi tabiatı konu alan resimler</p><p>- İnsan resimleri : Portre, güzel kadınlar gibi insanları konu alan resimler</p><p>- Kayıt resimleri: Tarihi olayları ya da özel insanları gerçekçi bir şekilde konu alan resimler</p><p>- Çiçek ve kuş resimleri: Çiçeklerle kuşları konu alan resimler</p><p>- Bilgin resimleri: bilim adamlarının ya da soylu insanların eğitim ya da hobi amaçlı çizdikleri resimler</p><p>- Deniz canlıları resimleri: Balıklar, denizkızları, karides gibi deniz canlılarını konu alan resimler</p><p>- Gelenek resimleri: Halkın yaşayışını görüntüleyen resimler</p><p>- Halk resimleri Toplumun yaşam tarzını olduğu gibi yansıtan, sanat dersi almamış halktan ressamların çizdiği gerçekçi ve mütevazı resimler</p><p></p><p><strong>Çömlekler</strong></p><p>Toprağa bir şekil verip ateşte pişirilmesi sanatına çanak-çömlek(Doca) sanatı denir. Kore halkı 7-8 bin yıl önce toprak kapları kullanmaya başlamış, Şilla döneminin sonlarında gerçekleşen Çin’le ticaret vasıtasıyla yeşil porselen tekniği kabul edilmiştir. Yeşil porselen Goryo döneminde girerek Kore’ye özgü bir yeşil renkle gelişmiş, onun bu muhteşemliği dünyada tanınmış ancak Goryo’nun sonuna doğru giderek yok olmuştur.</p><p></p><p>Coson’un ilk dönemlerinde Bunçong Sagi denilen sade bir güzellik taşıyan porselenler yapılmış, bundan sonra da sade beyaz renkli Bekca ve Çonghva Bekca porselenleri ünlenmiştir. Kore seramiği iyi toprakla yapılır, kaliteli ve berraktır. Kendine özgü ve sağlam bir güzellik taşıması en büyük özelliğidir.</p><p></p><p>Kore çömlek sanatında toprak, yeşil porselen, Bunçong Sagi, Bekca, Onggi vs. vardır.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Suskun, post: 263096, member: 21093"] [B]Geleneksel Müzik[/B] Kore’nin geleneksel müziğine ‘Gugak’ denir. Uzun bir tarihe sahip Kore halkı, eskiden beri dansı ve şarkıyı sevmiştir. Buna mukabil müziğin tarihi de çok eskiye dayanır. Geleneksel müzik ilk başlarda kalabalık insanların toplanarak yaptıkları gökyüzüne tapınma törenleriyle başlamıştır. Ondan sonra Üç Krallık Döneminde girildiğinde dış ülkelerle yapılan kültürel değişimin artması sonucu geleneksel müzik daha da gelişmiştir. Ondan sonra çeşitli dönemleri aşarak 1951 yılında Ulusal Müzik Enstitüsünün açılmasından itibaren profesyonel klasik müzik insanları yetiştirme gibi klasik Kore müziğini koruyup yücelten faaliyetler gerçekleşmeye başladı. Günümüzde Kore kültürü koruyup seven halkın içten ve derin düşünceleriyle Kore kültürünün yenilenmesi, korunması, geliştirilmesi için birçok faaliyetler gerçekleştirilmektedir. [B]Pansori[/B] Kore operası diyebileceğimiz Pansori halk kültürünün gelişmesiyle birlikte Coson hanedanlığının son dönemlerinde geniş alana yayılan bir sanattır. 19.yy’ın son yarısında Şin Cehyo tarafından Pansori düzenlenmiştir. Ondan sonra Pansori 12 bölümden 5 bölümü yaygın bir şekilde söylenmeye başlanmış, birçok insanın rollerini paylaşarak gerçekleştirdiği bir sahne oyunu haline gelmiştir. Pansori bir ses sanatçısı davulcunun davul sesi ritmine uyarak uzun bir hikayeyi şarkıyla seslendirdiği tek kişilik operadır. Ses sanatçısı elinde yelpazeyle şarkı söyler ve kadın erkek herkes Hanbok giyer. Pansorinin içeriği genelde halkın yaşadığı gerçek olayları temel alır. Halkın büyük çoğunluğu ana karakterler olarak sahneye çıkıp, onların duygu ve zengin insanlığı tüm gerçekliğiyle sergilenir. Pansori 12 oyundan oluşmaytaydı. Ancak bunlardan sadece Çunhyang Ga•Şimçong Ga•Hıngbo Ga•Sugung Ga•Cokbyok Ga isimli 5 oyun günümüze kadar ulaşabilmiş geniş kitleler tarafından sevilmiştir. [B]Halk Şarkıları[/B] Minyo, Kore halkının duygularıyla geleneğini, nefesini içinde barındıran şarkılardır. Bu şarkılar, tüm halkın içinden çıkıp geniş kitlelere yayılan, halkın özgün sesi diye adlandırılabilir. Ne zaman, kimin tarafından yazıldığı bilinmeyen, ağızdan ağıza iletilerek ortaya çıkan anonim Minyolar kişiye göre serbest biçimlerde söylenir. Minyolar, suyun akışı gibi yumuşakça akıp giden melodi ve neşeli ritmin birbiriyle uyuşmasıyla her söylenişinde daha derin ve güzel bir ses şeklinde yeniden yaşatılır. Minyolar Kore halkının ruhuyla dolu olan muhteşem ses ve melodi akışıdır. En tipik minyo Arirang’dır. Pungmul OyunuPungmul, Korelilerin karakterini en iyi ifade eden bir dans olarak Kore dansları içinde en köklü bir geçmişe sahiptir. Pungmul, iş yaparken hissedilen zorlukları insanın üzeriden alarak işin verimliliğinin artırır. Çiftçilerin tek yürek olmalarını sağlar ve bir yıl boyunca tarımın verimli olması için tanrılara dua edilen bir şenlik olarak ortaya çıkmıştır. Kore halkı eskiden beri tarımı bu dünyadaki en önemli iş olarak kabul etmiş, bu sebeple de her bölgede kendine özgü Pungmul danslarını geliştirmiştir. Pungmul dansı kişinin coşmasını sağlama ve insanları uyumlu bir şekilde bir araya getirme gücüne sahiptir. Çiftçilerin bir oyun olarak zevk aldıkları Pungmul dansı zaman akıp geçtikçe yavaş yavaş bir sanat halinde dönüşmüş ve Kore halk danslarının temel unsuru olmuştur. 1978 yılında Kim Doksu’nun kurduğu Samullori Grubu, Pungmul dansını Gwanegari, Cangu, Jing, Buk adlı 4 çalgıdan oluşan yeni bir gösteri haline getirmiş ve bu gösteri Samullori olarak tanınmaya başlamıştır. Pungmul gösterisi normalde ayakta sergilenirken Samullori oturarak yapılan dört çalgılı bir gösteridir. Bu dört çalgının her biri doğa ile özdeşleşmektedir. Gwengari şimşek çakması, Jing rüzgâr, Cangu yağmur ve Buk da bulutun sesidir. [B]Maske Dansı[/B] Şilla döneminde başlayan Maske dansı, maske kullanılarak hem dans hem sohbet hem de şarkı içeren bir çeşit tiyatro oyunudur. Maske dansı ilk başlarda maskenin kendisinden çok gösteri yapanın hitabet yeteneği temeline dayanmaktaydı. Daha sonra bir oyun haline dönüşmüştür. Maske danslarından en bilinenleri, kötü kaderi kovup iyi kader dileğini içeren ‘Byoksa Maske Dansı’, tüm köylülülerin beraber yaptıkları ‘Köy Maske Dansı’ ve gezginlerin ustalıkla yaptıkları maske dansıdır. Maske dansı halkın bastırılmış duygularını ortaya çıkarmak için yapılan bir danstır. Genelde ay takviminin ilk 15. günü(Deborım), Buda Günü, 5. ayın 5. günü(Dano), 8. aydaki hasat bayramı gibi özel günlerde bayram dansı olarak yapılmış, bunun dışındaki ulusal festivaller de de bu danslar sergilenmiştir. Gangnıng Gvanno Maske Oyunu, Bukçong Aslan Oyunu, Hahö Byolşin Şaman Töreni, Songpa Sande Oyunu, Bongsan Maske Dansı, Tongyong Ogvangde, Gangnyong Maske Dansı, Inyul Maske Dansı gibi günümüzde de sergilenen bir çok maske dansı vardır. [B]Geleneksel Sanatlar[/B] Kore resim sanatının kökeni bronz çağında çizildiği tahmin edilen kaya resimlerine dayanmaktadır. Ancak asıl anlamındaki resim sanatının gelişmesi Üç Krallık döneminden sonradır. Üç Krallık dönemine ait Goguryo halkının güçlü karakterini, yaşam görüntülerini bizlere tanıtan Goguryo’nun kral mezarlarında bulunan duvar resimlerinden Suryom resmi, Pungsok resmi, Muyong resimi, Saşin resmi gibileri vardır. Bekce Hanedanlığında zarif ve estetik güzelliği oldukça fazla bir resim sanatı gelişmiştir. Ayrıca Şilla’nın kral mezarlarından Çonmaçong’daki Çonma resmi Şilla resim sanatının güzelliğini gözler önüne sermektedir. Bunun gibi Goguryo, Bekce, Şilla hanedanlıklarından oluşan Üç Krallık Dönemi sanatı, karşılıklı ahenk oluşturarak Kore kültürünün gelişmesinin temeli olmuşlardır. Goryo döneminde Çin’in etkisiyle doğa resimlerinin yanında Budist tapınaklarında duvar resimleri gibi Budist resimler çok çizilmiştir. Coson döneminde birçok türde çeşitli resimler çizilmiştir. Geleneksel resimi yağlı boya ile çizilen batı tarzı resimlerden farklı olarak, kâğıda ya da ipek kumaşlara yapılan, renkleri bütün doğallığıyla yaşatan sulu boya resimlerdir. Boyama yöntemine göre sınıflandıracak olursak siyah mürekkeple çizgilerle boşlukları yaşatan Sumukhva, bunun üzerinin incecik boyanmış hali olan Sumuk Damçehva ve siyah çizgilerin üzerinin koyuca boyandığı Çesekhva olmak üzere üç çeşit yöntemden söz edilebilir. Geleneksel resmin türleri aşağıdaki gibidir. - Doğa resimleri Dağ, nehir, vadi, kayalıklar gibi tabiatı konu alan resimler - İnsan resimleri : Portre, güzel kadınlar gibi insanları konu alan resimler - Kayıt resimleri: Tarihi olayları ya da özel insanları gerçekçi bir şekilde konu alan resimler - Çiçek ve kuş resimleri: Çiçeklerle kuşları konu alan resimler - Bilgin resimleri: bilim adamlarının ya da soylu insanların eğitim ya da hobi amaçlı çizdikleri resimler - Deniz canlıları resimleri: Balıklar, denizkızları, karides gibi deniz canlılarını konu alan resimler - Gelenek resimleri: Halkın yaşayışını görüntüleyen resimler - Halk resimleri Toplumun yaşam tarzını olduğu gibi yansıtan, sanat dersi almamış halktan ressamların çizdiği gerçekçi ve mütevazı resimler [B]Çömlekler[/B] Toprağa bir şekil verip ateşte pişirilmesi sanatına çanak-çömlek(Doca) sanatı denir. Kore halkı 7-8 bin yıl önce toprak kapları kullanmaya başlamış, Şilla döneminin sonlarında gerçekleşen Çin’le ticaret vasıtasıyla yeşil porselen tekniği kabul edilmiştir. Yeşil porselen Goryo döneminde girerek Kore’ye özgü bir yeşil renkle gelişmiş, onun bu muhteşemliği dünyada tanınmış ancak Goryo’nun sonuna doğru giderek yok olmuştur. Coson’un ilk dönemlerinde Bunçong Sagi denilen sade bir güzellik taşıyan porselenler yapılmış, bundan sonra da sade beyaz renkli Bekca ve Çonghva Bekca porselenleri ünlenmiştir. Kore seramiği iyi toprakla yapılır, kaliteli ve berraktır. Kendine özgü ve sağlam bir güzellik taşıması en büyük özelliğidir. Kore çömlek sanatında toprak, yeşil porselen, Bunçong Sagi, Bekca, Onggi vs. vardır. [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Sarı kırmızı renkleri ile ünlü futbol takımımız?
Cevapla
Forumlar
Tarih
Dünya Tarihi
Ülkeler Tarihi
Kore gelenekleri
Top