• Merhaba Ziyaretçi.
    "Yapay Zeka Objektif " Fotoğraf Yarışması başladı. İlgili konuya  BURADAN  ulaşabilirsiniz. Sizi de bu yarışmada görmek isteriz...

Kalite nedir? Kalite Güvenliği Nedir? Kalite Kontrol Nedir?

Suskun

V.I.P
V.I.P
Kalite nedir?
Bir ürün ya da hizmetin kalitelilik tanımı, firmanın müşteri ihtiyacına ve isteğine cevap verme derecesine göre tanımlanabilir. Ancak insan ihtiyaçlarının sınırsız olduğu düşünülürse herkesin genel olarak ulaşabileceği tek bir kalite tanımı yapmak neredeyse olanaksızdır. Farklı kalite tanımlarının yapılmasının nedeni, kalite olgusunun kişiye göre farklılık göstermesidir.


· Kalite, kullanıma uygunluktur.
(J.M. JURAN, 1992)


Kalite, şartlara uygunluktur.
(P.B. CROBSY, 1979)


Kalite, eksiklerden kaçınmaktır.
(TAGUCHI, ROSS,)


Kalite, bir ürün veya hizmetin belirlenenen ya da olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır.
(ISO 8402 - TSE 9005)


Kalite, müşterinin şimdiki ve gelecekteki isteklerinin karşılanmasıdır.
(DEMİNG, 1992)


Kalite, bir mal veya hizmetin belirli gerekliliği karşılayabilme yeteneklerini ortaya koyan karakteristiklerin tümüdür. (ASQC - Amerikan Kalite Kontrol Derneği)


Kalite, ürünün sevkıyattan sonra toplumda neden olduğu en az zarardır.
(GENICHI, TAGUCHI)


D. Garvin’e göre kalitenin sekiz boyutu vardır .
Performans:
Üründe bulunan birincil özellikler,
Diğer Unsurlar: Ürünün çekiciliğini sağlayan ikincil unsurlar,
Uygunluk: Spesifikasyonlara, belgelere ve standartlara uygunluk,
Güvenilirlik: Ürünün kullanım ömrü içinde performans özelliklerinin sürekliliği,
Dayanıklılık: Ürünün kullanılabilirlik özelliği,
Hizmet Görürlük: Ürüne ilişkin sorun ve şikayetler
Estetik: Ürünün albenisi ve duyulara seslenebilme yeteneği,
İtibar: Ürünün yada diğer üretim kalemlerinin geçmiş performansıdır.



Kalite Güvenliği Nedir?
Kalite güvenliği bir ürün veya hizmetin müşterinin güvenle satın alabileceği ve uzun bir süre kullanabileceği şekilde firma tarafından sağlanabilmesi için gereken planlı ve sistematik faaliyetlerin bütünüdür. Firma, kalite güvencesini sağlayabilmek için öncelikle müşteri gerekliliklerini tam ve doğru anlamalı, etkililiğini sağlayabilmek için, üretim, montaj, ve muayene işlemlerini denetlemeli ve değerlendirmeli, kayıtlarla güven sağlama çalışmaları desteklenmelidir. Kalite güvencesi :
· Maliyetlerin azaltılmasına yardımcı olur.
· Verimliliğin iyileştirilmesine yardımcı olur.
· Bütün işlerin ilk seferinde ve her zaman doğru yapılmasına aracıdır.
· İyi bir yönetim aracıdır.
· Herkesin sorumluluğundadır.




Kalite Kontrol Nedir?

Kalitenin tarihçesi bölümünde kısaca değinilen kalite kontrol Frederick Taylor tarafından ilk kez ortaya atılmıştır. Taylor Kontrolü “planla - yap – gör” kelimeleri ile anlatır. Taylor’dan sonra Ishikawa kalite kontrolü geliştirmiş ve altı kategoride anlatmıştır :
Amaç ve hedefleri belirle
Hedeflere ulaşma yöntemlerini belirle
Eğitim ve yetiştirmeyle meşgul ol
İşi uygula
Uygulamanın sonuçlarını denetle
Yapılması gerekenleri yap

Kalite kontrol başlangıcı amaç ve hedeflerin üst yönetim tarafından politikalarla bilinmesi ve tam çalışanların politikaya sahip çıkması ile başlar. İkinci adım hedeflere ulaşma yöntemlerin belirlenmesidir. Bu işin standardize edilmesi anlamı taşır. Hedeflere ulaşabilmesi için yöntemin belirlenmesi ve buna firmanın teknoloji ve varlığını dahil ederek bir mevzuata dönüştürmesi ile neden – sonuç ilişkisinin oluşturulması sağlanmalıdır. Yöntemler standardize edilirken işyerini tanımayan ve bunları kullanmak durumunda olan işçilerin istekleri göz ardı edilmemeli ve aşırı düzenlemelerden kaçınılmalıdır. Elde edilen teknik standartların ve mevzuatların uygulanabilmesi için öncelikle amirlerin astlarını yetiştirmesi gerekmektedir. Eğitim tamamlandıktan sonra amaç ve hedeflere ulaşmak için belli standartlar ve mevzuatlara göre işin uygulanması gerekir
Uygulamanın ardından elde edilen sonuçları nedenleri ile denetleyip düzeltici faaliyetlerin harekete geçmesi ile kontrol çemberi tamamlanır. Ancak bu döngü kendini sürekli tekrarlaması ile firma içinde kalite kontrol sağlanmış olur.
Kaoru Ishikawa’ya göre kalite kontrol, en ekonomik, en kullanışlı ve tüketiciyi her zaman memnun eden kaliteli bir ürünü geliştirmek, tasarlamak, üretmek ve bakımını yapmaktır.
 
Top