Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Spor
Genel Spor Konuları
En Hangi Takımın Taraftarı Var
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="LoSt_LoVe" data-source="post: 199319" data-attributes="member: 13856"><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>MediaCat Mayıs sayısında kapağına üç büyük kulübün başkanlarını rakip takım formalırı giydirilmiş şekilde taşıdı. Aylık iletişim ve pazarlama dergisi 'Taraftarın gerçek yüzü!' başlığıyla haberleştirdiği konuda bugüne kadar çok fazla tartışılan sorulara da cevap buldu.</strong></em></span></span></p><p> <span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong></strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>MediaCat dergisi Mayıs sayısında tüketici olarak taraftarın portresini çiziyor. Hem kulüplerin hem reklamverenlerin hem de medyanın uğruna ciddi yatırımlar yaptığı ‘taraftar’ı yeterince tanıyor muyuz? Örneğin en genç taraftar kitlesinin Galatasaraylılar olduğunu ya da en eğitimli taraftar kitlesine Fenerbahçe’nin sahip olduğunu biliyor muyuz? TGI verileriyle bu ve benzeri sorular ile belki de bu konudaki en can alıcı soruya cevap aradık: En çok taraftarı olan kulüp hangisi?</strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong></strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Aylık pazarlama iletişimi dergisi MediaCat, Mayıs 2009 sayısında TGI işbirliğiyle futbol taraftarlarının tüketici olarak profilini çıkardı. Taraftarın tüketim alışkanlıkları, spor etkinliklerine yaklaşımı ve hatta boş zamanlarındaki davranış biçimi, bu alana yatırım yapan reklamverenler ve reklamverenlerin mesajını bu kitleye iletmeye çalışan iletişimciler için çok önemli. Dolayısıyla mesleğine, yaşına, eğitimine, gelirine vs. bakmadan ‘bir’ olan bu kitleyi anlamak için taraftarı tanımak gerekiyor. TGI verileri tüm taraftarı özellikle de ‘Üç Büyükler’in taraftarını tanımak adına ilginç ve de bakış açınızı değiştirecek detaylar barındırıyor.</strong></em></span></span></p><p> <span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong></strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>EN GENÇ TARAFTAR GRUBU</strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>‘Üç Büyükler’in taraftarlarını yaş gruplarına göre incelediğimiz zaman en genç taraftar kitlesi olarak Galatasaraylılar karşımıza çıkıyor. Galatasaray’ı desteklediğini söyleyenlerin yüzde 22,20’si 15 � 20 yaş aralığında. Beşiktaş taraftarları arasında en kalabalık yaş grubu 25 � 34 iken, Fenerbahçelilerin yüzde 22,70’i 35-44 yaş aralığında.</strong></em></span></span></p><p> <span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong></strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Yaş Gruplarına Göre Takım Taraftarlığı </strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong> Galatasaray Fenerbahçe Beşiktaş </strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>15-17 11,30% 9,16% 9,38% </strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>18-20 10,90% 10,20% 10,30%</strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>21-24 12,60% 10,70% 11,30%</strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>25-34 23,50% 23,50% 24,50%</strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>35-44 17,70% 22,70% 16,00%</strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>45-54 14,80% 13,70% 15,80%</strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>55-64 7,20% 7,30% 8,97% </strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>65-74 1,24% 2,20% 2,96% </strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>75+ 0,76% 0,54% 0,90% </strong></em></span></span></p><p> <span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong></strong></em></span></span></p><p> <span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong></strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>EN EĞİTİMLİ TARAFTARLAR</strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>‘Üç Büyükler’in taraftarlarının eğitim durumlarına baktığımızda ise en eğitimli taraftar kitlesinin Fenerbahçe’de olduğunu görüyoruz. Fenerbahçelilerin yüzde 39,30’u lise ya da daha üst eğitim düzeyinde. Beşiktaşlılarda bu oran yüzde 37,50 iken Galatasaraylılarda 37,06. Beşiktaşlılar ayrıca ‘Üç Büyükler’ arasında resmi eğitimi bulunmayanların oranının en yüksek olduğu taraftar grubu. </strong></em></span></span></p><p> <span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong></strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Eğitim Durumuna Göre Takım Taraftarlığı </strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong> Galatasaray Fenerbahçe Beşiktaş </strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Üniversite mezunu 9,66% 11,00% 10,30%</strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Lise mezunu 27,40% 28,30% 27,20%</strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Ortaokul mezunu 24,30% 21,40% 22,10%</strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>İlkokul mezunu 36,60% 37,00% 35,70%</strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Resmi eğitimi yok 2,09% 2,35% 4,67% </strong></em></span></span></p><p> <span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong></strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>EN ÇOK TARAFTAR KİMDE?</strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Araştırmanın en can alıcı verisi takım taraftarları dağılımı ile ilgili. Ülkemizde de sık sık yaşanan “hangi kulübün taraftarı daha fazla?” tartışmalarını belki de tekrar ateşleyecek olan bu veride herhangi bir takım tuttuğunu söyleyen 15 yaş üstü kitlenin tuttuğu takımlara göre dağılımı belirtiliyor.</strong></em></span></span></p><p> <span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong></strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Aralık 2008 itibariyle en fazla taraftar Galatasaray’da. Bir takım taraftarı olduğunu söyleyenlerin yüzde 39,70’i Galatasaraylı. Galatasaraylıları yüzde 32,40’lık oranıyla Fenerbahçeliler takip ediyor. Beşiktaşlıların oranı yüzde 18 iken Trabzonspor taraftarı olduğunu söyleyenlerin oranı yüzde 3,9. Beşinci sırada ise yüzde 1,45’lik oranla Bursaspor taraftarları bulunuyor. ‘Diğer’ takım taraftarları ise kitlenin yüzde 4,55’ini oluşturuyor.</strong></em></span></span></p><p> <span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong></strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Takım Taraftarları Dağılımı </strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Toplam 100% </strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Galatasaray 39,70% </strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Fenerbahçe 32,40% </strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Beşiktaş 18,00% </strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Trabzonspor 3,90% </strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Bursaspor 1,45% </strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Diğer 4,55% </strong></em></span></span></p><p> <span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong></strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Kaynak: TGI Turkiye Araştırması, Aralık 2008 Raporu </strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Baz: Takım Tutanlar (15+ Yaş Türkiye Kent Nüfusu) </strong></em></span></span></p><p> <span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong></strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>Bu verilerin haricinde ‘Üç Büyükler’in taraftarlarının coğrafi bölgelere ve şehirlere göre dağılımını, çalışma durumunu, sosyo-ekonomik gruplara göre dağılımlarını, futbol taraftarlarının diğer sporlara olan ilgisini, futbolu hangi yollarla takip ettikleri ve hangi mecraları sıklıkla tükettikleri bilgisini MediaCat’in Mayıs sayısında bulabilirsiniz.</strong></em></span></span></p><p> <span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong></strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>TGI ARAŞTIRMASI NEDİR?</strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: DarkRed"><em><strong>TGI (Target Group Index) tek kaynaklı bir pazar ve medya araştırması. BMRB (British Market Researh Bureau) tarafından tasarlanmış ve ilk olarak 1968 yılında İngiltere’de uygulanmış. TGI, ürün ve hizmetlerle markalar, demografi, medya ve yaşam biçimleri bölümlerinden oluşan modüler bir yapıya sahip. TGI Araştırmaları bugün 66 ülkede ortak standartlarla ve sürekli olarak gerçekleştiriliyor. Tüm TGI araştırmaları geniş örneklemlerle, standart kapsam ve soru formülasyonu ile sürekli olarak uygulanıyor. TGI Araştırması Türkiye’de 2001 yılından bu yana BMRB-AGB Nielsen ortaklığı ile yapılıyor. Araştırma kapsamında 18 kategoride yaklaşık 200 ürün ve hizmetle ilgili marka detayında bilgi toplanıyor. </strong></em></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LoSt_LoVe, post: 199319, member: 13856"] [FONT="Arial"][COLOR="DarkRed"][I][B]MediaCat Mayıs sayısında kapağına üç büyük kulübün başkanlarını rakip takım formalırı giydirilmiş şekilde taşıdı. Aylık iletişim ve pazarlama dergisi 'Taraftarın gerçek yüzü!' başlığıyla haberleştirdiği konuda bugüne kadar çok fazla tartışılan sorulara da cevap buldu. MediaCat dergisi Mayıs sayısında tüketici olarak taraftarın portresini çiziyor. Hem kulüplerin hem reklamverenlerin hem de medyanın uğruna ciddi yatırımlar yaptığı ‘taraftar’ı yeterince tanıyor muyuz? Örneğin en genç taraftar kitlesinin Galatasaraylılar olduğunu ya da en eğitimli taraftar kitlesine Fenerbahçe’nin sahip olduğunu biliyor muyuz? TGI verileriyle bu ve benzeri sorular ile belki de bu konudaki en can alıcı soruya cevap aradık: En çok taraftarı olan kulüp hangisi? Aylık pazarlama iletişimi dergisi MediaCat, Mayıs 2009 sayısında TGI işbirliğiyle futbol taraftarlarının tüketici olarak profilini çıkardı. Taraftarın tüketim alışkanlıkları, spor etkinliklerine yaklaşımı ve hatta boş zamanlarındaki davranış biçimi, bu alana yatırım yapan reklamverenler ve reklamverenlerin mesajını bu kitleye iletmeye çalışan iletişimciler için çok önemli. Dolayısıyla mesleğine, yaşına, eğitimine, gelirine vs. bakmadan ‘bir’ olan bu kitleyi anlamak için taraftarı tanımak gerekiyor. TGI verileri tüm taraftarı özellikle de ‘Üç Büyükler’in taraftarını tanımak adına ilginç ve de bakış açınızı değiştirecek detaylar barındırıyor. EN GENÇ TARAFTAR GRUBU ‘Üç Büyükler’in taraftarlarını yaş gruplarına göre incelediğimiz zaman en genç taraftar kitlesi olarak Galatasaraylılar karşımıza çıkıyor. Galatasaray’ı desteklediğini söyleyenlerin yüzde 22,20’si 15 � 20 yaş aralığında. Beşiktaş taraftarları arasında en kalabalık yaş grubu 25 � 34 iken, Fenerbahçelilerin yüzde 22,70’i 35-44 yaş aralığında. Yaş Gruplarına Göre Takım Taraftarlığı Galatasaray Fenerbahçe Beşiktaş 15-17 11,30% 9,16% 9,38% 18-20 10,90% 10,20% 10,30% 21-24 12,60% 10,70% 11,30% 25-34 23,50% 23,50% 24,50% 35-44 17,70% 22,70% 16,00% 45-54 14,80% 13,70% 15,80% 55-64 7,20% 7,30% 8,97% 65-74 1,24% 2,20% 2,96% 75+ 0,76% 0,54% 0,90% EN EĞİTİMLİ TARAFTARLAR ‘Üç Büyükler’in taraftarlarının eğitim durumlarına baktığımızda ise en eğitimli taraftar kitlesinin Fenerbahçe’de olduğunu görüyoruz. Fenerbahçelilerin yüzde 39,30’u lise ya da daha üst eğitim düzeyinde. Beşiktaşlılarda bu oran yüzde 37,50 iken Galatasaraylılarda 37,06. Beşiktaşlılar ayrıca ‘Üç Büyükler’ arasında resmi eğitimi bulunmayanların oranının en yüksek olduğu taraftar grubu. Eğitim Durumuna Göre Takım Taraftarlığı Galatasaray Fenerbahçe Beşiktaş Üniversite mezunu 9,66% 11,00% 10,30% Lise mezunu 27,40% 28,30% 27,20% Ortaokul mezunu 24,30% 21,40% 22,10% İlkokul mezunu 36,60% 37,00% 35,70% Resmi eğitimi yok 2,09% 2,35% 4,67% EN ÇOK TARAFTAR KİMDE? Araştırmanın en can alıcı verisi takım taraftarları dağılımı ile ilgili. Ülkemizde de sık sık yaşanan “hangi kulübün taraftarı daha fazla?” tartışmalarını belki de tekrar ateşleyecek olan bu veride herhangi bir takım tuttuğunu söyleyen 15 yaş üstü kitlenin tuttuğu takımlara göre dağılımı belirtiliyor. Aralık 2008 itibariyle en fazla taraftar Galatasaray’da. Bir takım taraftarı olduğunu söyleyenlerin yüzde 39,70’i Galatasaraylı. Galatasaraylıları yüzde 32,40’lık oranıyla Fenerbahçeliler takip ediyor. Beşiktaşlıların oranı yüzde 18 iken Trabzonspor taraftarı olduğunu söyleyenlerin oranı yüzde 3,9. Beşinci sırada ise yüzde 1,45’lik oranla Bursaspor taraftarları bulunuyor. ‘Diğer’ takım taraftarları ise kitlenin yüzde 4,55’ini oluşturuyor. Takım Taraftarları Dağılımı Toplam 100% Galatasaray 39,70% Fenerbahçe 32,40% Beşiktaş 18,00% Trabzonspor 3,90% Bursaspor 1,45% Diğer 4,55% Kaynak: TGI Turkiye Araştırması, Aralık 2008 Raporu Baz: Takım Tutanlar (15+ Yaş Türkiye Kent Nüfusu) Bu verilerin haricinde ‘Üç Büyükler’in taraftarlarının coğrafi bölgelere ve şehirlere göre dağılımını, çalışma durumunu, sosyo-ekonomik gruplara göre dağılımlarını, futbol taraftarlarının diğer sporlara olan ilgisini, futbolu hangi yollarla takip ettikleri ve hangi mecraları sıklıkla tükettikleri bilgisini MediaCat’in Mayıs sayısında bulabilirsiniz. TGI ARAŞTIRMASI NEDİR? TGI (Target Group Index) tek kaynaklı bir pazar ve medya araştırması. BMRB (British Market Researh Bureau) tarafından tasarlanmış ve ilk olarak 1968 yılında İngiltere’de uygulanmış. TGI, ürün ve hizmetlerle markalar, demografi, medya ve yaşam biçimleri bölümlerinden oluşan modüler bir yapıya sahip. TGI Araştırmaları bugün 66 ülkede ortak standartlarla ve sürekli olarak gerçekleştiriliyor. Tüm TGI araştırmaları geniş örneklemlerle, standart kapsam ve soru formülasyonu ile sürekli olarak uygulanıyor. TGI Araştırması Türkiye’de 2001 yılından bu yana BMRB-AGB Nielsen ortaklığı ile yapılıyor. Araştırma kapsamında 18 kategoride yaklaşık 200 ürün ve hizmetle ilgili marka detayında bilgi toplanıyor. [/B][/I][/COLOR][/FONT] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Atatürk'ün doğduğu şehir?
Cevapla
Forumlar
Spor
Genel Spor Konuları
En Hangi Takımın Taraftarı Var
Top