Dünyadaki Deniz altı tünelleri

Suskun

V.I.P
V.I.P
Ahmed Hamdi Tüneli

Süveyş Kanalı'nın altından geçen bir otomobil tünelidir. Her iki yöne doğru birer şeride sahiptir. Asya kıtasında bulunan Sina yarımadasını ve Afrika kıtasında bulunan Süveyş şehirlerini birbirine bağlar.

1983 yılında Birleşik Krallık Hükümeti tarafından yapılmıştır. Uzunluğu 1630 metre olan tünelin dış çapı ise 11,6 metredir.
 

Suskun

V.I.P
V.I.P
cdef2448-05fd-4146-93e5-c25b9fe7a3d8.jpg


Avrasya tüneli
Asya ve Avrupa kıtalarını İstanbul Boğazı'nın altından karayolu ile birleştirecek İstanbul Boğazı Karayolu Geçiş Projesinin tüp geçit tüneli.

Tünelin temeli 26 Şubat 2011'de atıldı. Cankurtaran sahili ile Haydarpaşa arasında inşa edilecek 'İstanbul Boğazı Karayolu Geçiş Projesi'nin tamamlanmasıyla Kazlıçeşme ile Göztepe arasında halen 100 dakikaya varan seyahat süresinin 15 dakikaya kadar indirilmesi hedefleniyor. İstanbul Boğazı'nda alternatif ve hızlı bir karayolu geçişi sağlamak amacıyla, halen yapım aşamasında bulunan Marmaray projesinin 1,8 kilometre kadar güneyinde inşa edilecek proje mevcut iki köprünün trafik yüklerini paylaşarak İstanbul'a daha dengeli ve hızlı bir şehir içi ulaşımı kazandıracak.


Avrasya Tüneli Projesi, İstanbul Boğazı'nın deniz tabanının altında, İstanbul'un Avrupa ile Asya yakasındaki sahilleri arasında kalan 5,4 kilometre uzunluğunda karayolu tüneli ile toplam 9,2 kilometre uzunluğundaki mevcut yolların tünele girişlerini sağlamak üzere genişletilmesinden oluşacak. Yol güzergahı toplam 14,6 kilometre olacak.

Projenin Avrupa yakası yaklaşım yolu başlıklı birinci bölümü, Kazlıçeşme'den Cankurtaran sahiline, Kennedy Caddesi boyunca 5,4 kilometre uzunluğunda 6 şeritten 8 şeride yol genişletme ve bağlantı yollarının iyileştirmesi çalışmalarını kapsıyor. Deniz tabanının en yakın noktada 27 metre altından geçecek toplam 5,4 kilometrelik bölümde ise Tünel Açma Makinesi (TBM) teknolojisinden yararlanılacak. TBM ile geçilecek uzunluk 3,4 kilometre ve TBM kazı çapı 13,7 metre olacak. Projenin Asya yakası yaklaşım yolu başlıklı bölümü ise D-100 karayolu, mevcut Eyüp Aksoy Köprülü Kavşağı'ndan Göztepe Kavşağı'na kadar olan 3,8 kilometrelik yolu kapsıyor. Burada yol 8 şeride çıkarılacak ve bağlantı yolları iyileştirilecek.

Projenin, yaklaşık 1,1 milyar dolarlık bir yatırımla 55 ayda tamamlanması öngörülüyor. Tünel trafiği otomobil ve minibüsler ile sınırlandırılacak.

Tünelde internet, telefon bağlantısı ve her türlü elektro mekanik sistem bulunacak. Yani tünelden geçerken telefonla iletişim kesilmeyecek. Tüm güvenlik önlemleriyle birlikte deprem güvenliği de ön planda tutulan ve richter ölçeğine göre 7.5 şiddetindeki sarsıntılara dayanıklı olarak tasarlanan tünel, olası tsunami dalgalarından etkilemeyecek.
 

Suskun

V.I.P
V.I.P
Bering Köprüsü
(Beringia ile karıştırılmaması gerek)
Amerika ile Asya kıtaları arasında bulunmuş olan ve bazı kesintileri olan bir kara bağlantısı. Bu bağlantı ve diğer bir bağlantı olmuş olan Beringia üzerinden ilk insanların Amerika kıtasına ulaştıkları kabul edilir.

Bering Köprüsü Aleut Adaları (ABD) ile Komandor Adaları (Rusya) arasında Bering Denizinin güneyinde ortaya çıkmıştı.

10.000 yıl önce, son buzul çağının sonunda deniz seviyesinin alçalması ile ortaya çıkan, bazı yerlerinde çok derin aralıkları olan (5.139 m) kara bağlantısı üzerinden ilk insanların Amerikaya ulaştıkları kabul edilir. Bering Denizinin kuzeyinde ortaya çıkmış olan Beringia'dan da insanların Amerika'ya göç etikkleri düşünülür.
 

Suskun

V.I.P
V.I.P
CBBT1.jpg
Chesapeake Körfezi Köprü-Tüneli

veya özgün adıyla Chesapeake Bay Bridge-Tunnel (CBBT olarak kısaltılan)

Amerika Birleşik Devletleri'nde, Maryland eyaleti ile Virjinya eyaletlerini Atlas Okyanusu kıyısında birbirine bağlayan 37 km (23 mil) uzunluğunda bir köprü. Atlas Okyanusu üzerinde iki orta nokta da deniz dibine dalan iki Tünel ile bağlantı sağlar. Hampton ve Norfolk kentlerini birleştiren bu köprü ve tünellerin trafiğe açılışı 15 Nisan 1964 tarihindedir. Bu köprüyü bağlayan iki adet tünel sayesinde, tünellerin üzerindeki denizden büyük gros/tonluk yük gemileri ve transatlantik yolcu gemileri deniz trafiğini aksatmadan yollarına devam edebilmektedirler.
 

Suskun

V.I.P
V.I.P
Manş Tüneli
İngiltere ile Fransa'yı denizden birbirine bağlayan tünel. Manş Denizi'nin tebeşir kayalarından meydana gelen tabanında kolayca tünel açılabilceğini düşünen bir Fransız mühendis, 1802'de Dover Boğazı'nda iki kıyıyı birleştiren bir tünelin yapılmasını teklif etti. Napolyon tarafından beğenilen teklif savaş yüzünden askıya alındı. Bu tür teklifler 19. yüzyılda defalarca gündeme geldi. 1880'li yılların başlarında bazı özel kuruluşlar iki kıyı arasında bir demiryolu tüneli yapmak için kazılara başladılar. Tünel 1800 m'ye ulaştığında basının, İngiltere'nin güvenliği açısından projenin tehlikeli olduğu hakkındaki kampanyaları yüzünden yapım durduruldu.

Fransa ve İngiltere hükümetleri 1960'lı yılların ortalarında tünelin yapılması için tekrar anlaştılarsa da daha sonra yüksek maliyetleri gerekçe gösteren İngiltere, 1970'li yıllarda yapımı durdurdu. Bu süre içinde tünelin her iki taraftan 2,4 km'lik kısmı kazılmıştı. Manş Tüneli 1986'da tekrar gündeme geldi. Proje Fransız ve İngiliz firmalarından meydana gelen bir konsorsiyum tarafından çok sayıda bankadan borç alınarak ve hisse senedi çıkarılarak finanse edildi. Dover ile Calais'yi birbirine bağlayan tünel 50.5 kilometre (31.4 mil) uzunlukta olup, 6 Mayıs 1994'te tünel açılışı yapıldı.

14.000 işçinin görev aldığı bu projede, milyonlarca metrik tonluk taş, toprak ve çamurun atılması için kazı makineleri kullanılmıştır. Bunlardan iki kazıcı ile kanalın iki ucundan kazmaya başlamıştır. Her biri bir lazer ışını yardımıyla yönlendirilmiştir.Tünel, Fransa ve İngiltere ortak yapımıdır.


Tünelin su altındaki bölümünün uzunluğu 38 kilometredir.
 

Suskun

V.I.P
V.I.P

Marmaray

Marmaray, temelleri 2004 yılında atılan ve yapımı devam eden, Avrupa ve Asya yakasını İstanbul Boğazı'nın altından birleştirecek banliyö hattı iyileştirme projesidir.Üsküdar ile Yenikapı arasında çalışacaktır. Adının ilham kaynağı olan Ankaray ve Bursaray'dan tamamen farklıdır. Zira Ankaray ve Bursaray birer metrodur. Marmaray ise Manş Denizi'ndeki Eurotunnel benzeri bir demiryolu projesidir. Bununla beraber İstanbul metrosuna bağlantıları vardır.

İnşaat tamamlandığında Marmaray'a bağlı hat 16 km boğaz geçişi ve Avrupa yakasında Halkalı-Yenikapı, Anadolu yakasında Gebze-Harem arasındaki kısımlar olmak üzere yaklaşık olarak 76 km uzunluğunda olması planlanmaktadır. Farklı kıtalardaki demiryolları İstanbul Boğazı'nın altından batırma tüp tüneller ile birleştirilecektir. Marmaray Projesi 60 metre ile dünyanın en derin batırma tüneline sahip olacaktır.
 

Suskun

V.I.P
V.I.P
Oresund.ASTER.20040410.jpg


Öresund Köprüsü

(Danca: Øresundsbroen,
İsveççe: Öresundsbron)

İsveç ile Danimarka arasında yer alan Öresund Boğazı'nda iki şeritli demiryoluna ve dört şeritli karayoluna sahip olan birleşik bir köprüdür. Köprü Avrupa'da hem demiryolu hem karayolu taşımacılığının yapıldığı en büyük birleşik köprüdür ve Öresund Bölgesi'nin iki metropolitan alanı olan Danimarka'nın başkenti Kopenhag ve İsveç'in önemli şehirlerinden Malmö'yü birbirine bağlar. Avrupa Birliği'nin uluslararası E20 yolu burada, Oresund Demiryolu gibi denizin ortasında iki şeritli bir otoyolla tünele bağlanır. Öresund dünyadaki en büyük sınırötesi köprü ve aynı zamanda özel teşebbüsle yapılıp işletilen en büyük köprüdür
 
Top