Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
Eğitim İçerikli Makaleler
Anasınıfı Öğretmenliği ile ilgili yazı
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="Paradoks" data-source="post: 524850" data-attributes="member: 75409"><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>Okulöncesi öğretmeni; çocuklara bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden sağlıklı bir şekilde gelişmeleri için, gerekli eğitimi veren kişidir.</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>Görevleri nelerdir?</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>Okulöncesi eğitimle ilgili olarak hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>Okulöncesi öğretmeni, bu program çerçevesinde,</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>*Çocukların zihinsel yönden gelişmelerini sağlayacak konuları, çocukların anlayacağı şekilde, günlük yaşantılarından örneklerle anlatır (Örneğin, oyun, müzik, hikâye anlatan tartışma, şarkı söyleme ve söyletme, çeşitli yarışma faaliyetleri, çeşitli çizim, resim ve model yapma gibi faaliyetlerle el becerileri geliştirme ve oyuncaklardan yararlanma).</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>*Kalem tutma, oyuncaklarını kullanmayı öğrenme ve el becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>*Çocukların ilgi ve yönelişlerini anlamaya ve geliştirmeye çalışır, kendilerine güvenmelerini, cesaretli olmalarını ve kendi başlarına hareket edebilmelerini sağlar.</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>*Ortak sosyal davranışlarla, çocukların fiziksel gelişmelerini artırmak üzere faaliyetler organize eder.</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>*Masal, hikâye, bilmece, şarkı, şiir yoluyla dil gelişimlerini sağlar.</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>*Çocuklar için gözlem dosyaları tutar ve velilerine çocuğun dönem içindeki gelişimi hakkında bilgi verir.</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>*Çocukların günlük ihtiyaçlarını kendi başlarına karşılamaları için gerekli becerileri kazandırır.</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>*Çocuklara okuma yazmaya hazırlık çalışmaları yaptırır.</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>*Çocukların davranış özelliklerini, gelişmelerini izler ve kanaatlerini gözlem dosyasına işler.</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>Okulöncesi öğretmeni olmak için ne tür özellikler gereklidir?</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>Okulöncesi eğitiminde küçük yaş çocuklarla çalışıldığı için sabırlı olmak oldukça önemlidir. Okulöncesi öğretmeni olmak isteyenlerin;</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>*Gelişim psikolojisine ilgili ve bu alanda başarılı;</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>*Çocukları seven, onlarla beraber olmaktan sıkılmayan;</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>*Çocukların duygularını anlayabilen, öğrenciler üzerinde gerekli disiplini sağlayabilen;</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>*Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen;</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>*İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren;</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>*İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, sevecen, hoşgörülü, kendini geliştirmeye istekli, coşkulu;</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>*Girişimci, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>Nasıl bir iş ortamında çalışırlar?</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>Okulöncesi öğretmeni, oyun odası, bahçe gibi ortamlarda çalışır, görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı gürültülü ve biraz tozludur. Çocukların velileri ve diğer öğretmenlerle sürekli iletişim içinde olmak gerekir.</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>Çalışma alanları ve iş bulma olanakları.</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Anadolu kız meslek ve kız meslek liseleri, ilköğretim okulları ile resmi ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu, anasınıfı, çocuk kulübü gibi okulöncesi eğitim kurumlarında çalışabilirler. Olanakları elverenler kendi işlerini kurabilmektedirler.</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>Meslekte ilerleme</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>Üniversitelerde lisans üstü eğitimden sonra araştırma görevlisi, doçent ve profesör unvanını alabilirler. Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan müfettişlik sınavlarında başarılı oldukları takdirde bu alanlarında müfettişlik yapabilirler..</em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em></em></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><em>Alıntıdır</em></strong></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Paradoks, post: 524850, member: 75409"] [FONT=Georgia][B][I]Okulöncesi öğretmeni; çocuklara bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden sağlıklı bir şekilde gelişmeleri için, gerekli eğitimi veren kişidir. Görevleri nelerdir? Okulöncesi eğitimle ilgili olarak hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir. Okulöncesi öğretmeni, bu program çerçevesinde, *Çocukların zihinsel yönden gelişmelerini sağlayacak konuları, çocukların anlayacağı şekilde, günlük yaşantılarından örneklerle anlatır (Örneğin, oyun, müzik, hikâye anlatan tartışma, şarkı söyleme ve söyletme, çeşitli yarışma faaliyetleri, çeşitli çizim, resim ve model yapma gibi faaliyetlerle el becerileri geliştirme ve oyuncaklardan yararlanma). *Kalem tutma, oyuncaklarını kullanmayı öğrenme ve el becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. *Çocukların ilgi ve yönelişlerini anlamaya ve geliştirmeye çalışır, kendilerine güvenmelerini, cesaretli olmalarını ve kendi başlarına hareket edebilmelerini sağlar. *Ortak sosyal davranışlarla, çocukların fiziksel gelişmelerini artırmak üzere faaliyetler organize eder. *Masal, hikâye, bilmece, şarkı, şiir yoluyla dil gelişimlerini sağlar. *Çocuklar için gözlem dosyaları tutar ve velilerine çocuğun dönem içindeki gelişimi hakkında bilgi verir. *Çocukların günlük ihtiyaçlarını kendi başlarına karşılamaları için gerekli becerileri kazandırır. *Çocuklara okuma yazmaya hazırlık çalışmaları yaptırır. *Çocukların davranış özelliklerini, gelişmelerini izler ve kanaatlerini gözlem dosyasına işler. Okulöncesi öğretmeni olmak için ne tür özellikler gereklidir? Okulöncesi eğitiminde küçük yaş çocuklarla çalışıldığı için sabırlı olmak oldukça önemlidir. Okulöncesi öğretmeni olmak isteyenlerin; *Gelişim psikolojisine ilgili ve bu alanda başarılı; *Çocukları seven, onlarla beraber olmaktan sıkılmayan; *Çocukların duygularını anlayabilen, öğrenciler üzerinde gerekli disiplini sağlayabilen; *Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen; *İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren; *İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, sevecen, hoşgörülü, kendini geliştirmeye istekli, coşkulu; *Girişimci, yaratıcı kimseler olmaları gerekir. Nasıl bir iş ortamında çalışırlar? Okulöncesi öğretmeni, oyun odası, bahçe gibi ortamlarda çalışır, görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı gürültülü ve biraz tozludur. Çocukların velileri ve diğer öğretmenlerle sürekli iletişim içinde olmak gerekir. Çalışma alanları ve iş bulma olanakları. Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Anadolu kız meslek ve kız meslek liseleri, ilköğretim okulları ile resmi ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu, anasınıfı, çocuk kulübü gibi okulöncesi eğitim kurumlarında çalışabilirler. Olanakları elverenler kendi işlerini kurabilmektedirler. Meslekte ilerleme Üniversitelerde lisans üstü eğitimden sonra araştırma görevlisi, doçent ve profesör unvanını alabilirler. Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan müfettişlik sınavlarında başarılı oldukları takdirde bu alanlarında müfettişlik yapabilirler.. Alıntıdır[/I][/B][/FONT] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
En iyi yönetim şekli?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
Eğitim İçerikli Makaleler
Anasınıfı Öğretmenliği ile ilgili yazı
Top