• Merhaba Ziyaretçi.
    "Yapay Zeka Objektif " Fotoğraf Yarışması başladı. İlgili konuya  BURADAN  ulaşabilirsiniz. Sizi de bu yarışmada görmek isteriz...

0-3 Yaş Etkinlikleri

MeRciMeK

V.I.P
V.I.P
Ritm Tutalım

Amaç : Ritm tutabilme becerisinin gelişimini destekleme

LJUgS.jpg


Materyal : Çocuk şarkıları kaseti, kasetçalar, davul, tef, zil vb.

Uygulama : Bir çocuk şarkısını çocuğunuzla birlikte öğrenin. Bunun için çocuk şarkıları kasetinden yararlanabilirsiniz. Bu şarkıya önce el çırparak ritm tutun. Sonra bu şarkıyı söylerken ritm tutabileceğiniz bir davul vb. müzik aletini elinize alın. Birlikte şarkıya ritm tutun. Başlangıçta bu tek düze biçimde sadece tek vuruşlardan oluşan bir ritm olabilir. Ritm duygusu oluşabilecek şekilde siz çocuğunuzu yönlendirin. Yapamıyorsa onu zorlamayın ve çocuğunuzdan yapabileceğinin üzerinde zor beceriler beklemeyin. Bu uyugulamayı çocuğunuzun çok sevdiği güncel müzikler ile de yapabilirsiniz.

 

MeRciMeK

V.I.P
V.I.P
Vücudumuzla Sesler Oluşturalım

Amaç : Vücudunu kullanarak değişik sesleroluşturabilmesini sağlama bedenini kullanarak oluşturabileceği sesleri tanımlayabilme, sesleri dinleme ve ayırt edebilme becerisinin gelişimini destekleme.
RxvlE.jpg


Uygulama : Çocuğunuza "vücudumuzu kullanarak nasıl sesler oluşturabiliriz? " diye sorun. Düşünmesi için zaman tanıyın. Bulduğu sesleri göstermesini isteyin (el çırpma ayakları yere vurma vb.) Sonra, "başka ne yapabilirsin, başka ne olabilir? " şeklinde sorular sorarak düşünmesine yardım edin. "Bacaklarınızı birbirine vurabiliriz, ellerimizle kollarımıza, bacaklarımıza, göğsümüze, sırtımıza vurduğumuz da başka sesler çıkar. Ayaklarımızı yere sürtebiliriz, vücudumuz ile duvara sürtünerek değişik sesler oluşturabiliriz. Parmak uçları ile yavaş yavşa yanaklarımıza vurabilir, ağzımız ile değişik sesler çıkarabiliriz, dizlerimizi birbirine hafifçe vurduğumuzda başka sesler çıkar." Birlikte bu sesleri oluşturabilir ve başka sesler çıkarmaya çalışabilirsiniz (ıslık çalma, koşarken çıkan sesler, parmak şıklatma vb.)

 

MeRciMeK

V.I.P
V.I.P
Su Sesleri Oluşturalım

ocaL6.jpg


Materyal: Değişik boy ve büyüklüklerde kaplar, kovalar, plastik şişeler, tas, su.

Uygulama: Bu çalışmayı balkonda, banyo da ya da bahçe de yapabilirsiniz. Çeşitli boylarda hazılradığınız kovalardan bazılarına su doldurun. Kovadaki suyu kullanarak hangi sesler kullanabileceğiniz hakkında sohbet edin. Ellerinizi kullanarak hangi sesler çıktığını deneyin. Sonra kovadan kovaya su boşaltın, hızlı veya yavaş yavaş ve farklı yüksekliklerden suyu boşaltmayı deneyin. Kapları kullanarak damla damla suyu yere veya kovaya dökünce nasıl sesler oluştuğunu deneyin. Çocuğunuza gerekli zamanlarda "bak dinle ne duyuyorsun" gibi sözel yönlerdirmelerde bulunun. Siz ve çocuğunuz, biriniz suyu hızlı diğeriniz yavaş boşaltırak, biriniz suyu elleri ile çırparken diğeriniz yavaş yavaş dökerek değişik sesler oluşturabilirsiniz. Çocuğunuzla hangi sesleri duyup hangi sesleri duymadığınız hakkında konuşun. Farklı kombinasyonlar oluşturarak daha farklı sesler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu çalışmayı bir grup ile de yapabilirsiniz. Çocukların her biri değişik bir materyal kullanarak su ile değişik sesler çıkarabilirler. Sonra hep birlikte su ile değişik sesler çıkarabilir, bu sesleri kaydedebilirsiniz. Daha sonra kaydettiğiniz sesleri dinleyebilirsiniz. Her çocuğun tek tek çıkardığı sesler de kaydedilip dinlenebilir.

 

MeRciMeK

V.I.P
V.I.P
Melodik Şişeler

Amaç : 1-10 arasındaki saı kavramını pekiştirme farklı ses tonları ile örüntüler oluşturabilme.
077eZ.jpg


Materyal : Aynı boyda cam soda veya gazoz şişeleri (8-10 m adet) su, huni, metal kaşık, tahta çubuk vb.

Uygulama : Şişelerin içlerine çocuğunuzun huni yardımıyla farklı ölçülerde su doldurmasını sağlayın. Çocuğunuzun bir su veya çay bardağı yardımıyla sayı saymak suretiyle ölçtüğü suyu şişelere doldurmasını sağlayarak onun matematikselbecerilerini de geliştirmiş olursunuz. Bunun için "birinci şişeye iki bardak su doldurulur, ikinci şişeye yarım bardak, üçüncü şişeye üç bardak su doldurulur" şekilinde yönergeler vererek çocuğunuzu yönlendirebilirsiniz. Şişelere su doldurma işlemi bittikten sonra şişeleri için de en az su dolu olandan başlayarak en fazla su dolu olana doğru yanyana dizip bir kaşık, metal ya da tahta çubuk yardımıyla şişelere hafifçe vurarak seslerini dinleyin ve çıkan farklı ses tonlarına çocuğunuzun dikkatini çekin. Ardından şişeleri karışık şekilde dizerek çocuğunuzun farklı seslerden oluşan bir müzik parçası oluşturması için destekleyin.


 

MeRciMeK

V.I.P
V.I.P
Kokulu Parmak Boyası İle Resim

Amaç: El göz kordinasyonunun ve parmak kaslarının gelişimini destekleme. Koku alma duyusunun gelişimini destekleme.

c6K31.jpg


Materyal: 1 ölçek su,nişasta, gıda boyası, gıda esansları.

Uygulama: Nişastayı suyun içinde eriterek ateşe koyun ve sürekli karıştırarak koyulaşıncaya kadar kaynatın. İçine gıda esanse ve boyası ekleyerek renkli ve hoş kokulu, kıvrımlı bir boya elde etmiş olursunuz. Yere eski bir örtü serin ve üzerine beyaz kağıtlar yerleştirin. İstediğiniz renklerde ve kokularda hazırladığınız parmak boyalarını, yoğurt kapları gibi çocuğunzun elinin içine rahatlıkla sokabileceği kaplara doldurun. Çocuğunuzun parmaklarını bu boyalara batırarak kağıt üzerinde şekiller oluşturmak suretiyle resim/ karalamalar yapmasını sağlayın. Çocuğunuzun kağıt üzerinde oluşturduğu şekillere boyaların renk ve kokularına dikkat etmesini sağlayın. Hazırladığınız bu boya çocuğunuza zarar verecek maddeler içermediği için güvenle kullanabilirsiniz.

 

MeRciMeK

V.I.P
V.I.P
Top Top Oyun

Amaç : Belirli bir hedefe odaklanabilme, farklı dokunma yüzeylerini tanıyabilme.

dMFuX.jpg


Materyal : 10 adet pinpon topu, boncuk, mercimek, nohut, pirinç vb. ses çıkaran malzemeler, yün, ip, pul, pamuk, alüminyum folyo.

Uygulama : Pinpon topları birleşim yerlerinden bölünerek her bir pinpon topunun parçalarının içlerine ses çıkaran mercimek, pirinç, boncuk, madeni para gibi malzemeler doldurulur. Topların diğer yarıları da doldurulmuş parçaların üzerine getirilerek tam ortadan tekrar yapıştırıcı ile yapıştırılır ve daha sağlam olması için bant ile sağlamlaştırılır. Tüm topların dış yüzeyleri farklı dokulardaki yün, folyo, kağıt vb. malzemelerle kaplanarak hareketli ve sesli oyuncaklar haline getirilir. Hazırlanan sesli topları belirli bir hedef belirleyip bu hedefe atarak oyun oynayabilirsiniz. Hedef, bir çamaşır sepeti olabilir ve bu sepet dik durumda kullanılarak bilirli bir mesafeden topları sepete atma veya sepet yan şekilde yatırılarak topları yuvarlayarak hedefe ulaştırma şeklinde oyun oynanabilir. Oyun sırasında topların yuvarlanma ya da fırlatma sırasında çıkardıklara seslere de dikkat çekilir ve seslerin farklılığına çocuğun dikkat etmesi sağlanır. Toplar banyo sırasında da kullanılabilir. Küveti veya bir leğeni doldurarak batma-yüzme deneyleri de yapılabilir. Çocuğun eline top verilerek hangi topun batıp hangisinin yüzeceğini tahmin etmesi sağlanabilir. Batan ve yüzen toplar birlikte incelenir. Bu şekilde de çocuğa banyo sırasında oynayabileceği ve aynı zamanda da bilgi edinebileceği bir etkinlik uygulayabilirsiniz.

 

MeRciMeK

V.I.P
V.I.P
Aile Bireylerini Tanıyalım

Amaç : Görsel algı ve görsel belleği geliştirme dikkat süresini uzatabilme sözel ve sözel olmayan iletişim becerilerini geliştirme.

wCG07.jpg

Materyal : Alie salbümü ve fotoğraflar

Uygulama : Çocuğunuzla birlikte aile albümünüze bakın. Çocuğun dikkatini albümlerde yer alan fotoğraflara çekin ve fotoğraflarla ilgili konuşun. Seçtiğiniz bir kaç fotoğrafı albümden çıkarın. Fotoğrafları düz bir zeminde sıralayın. (fotoğraf sayısı yaş büyüdükçe artabilir.) Çocuğunuzla birlikte fotoğrafları yeniden gözden geçirin. Gerekli durumlarda çocuğa yardımcı olun. Daha sonra fotoğraflardan birinin üzerini kapatıp hangisinin saklandığını çocuğunuza sorun. Gerekirse örtünün bir ucunu açık bırakarak çocuğunuza yardımcı olabilirsiniz.

 

MeRciMeK

V.I.P
V.I.P
Evdeki Ses Çıkaran Nesnelerle Oynayalım

Amaç :
Çocuğun işitsel belleğini ve ayırtetme becerisini geliştirebilme, sesnin kaynağını tanımlama, benzer ritmi oluşturabilme.
SaYuJ.jpg


Materyal : Kaşık, kalem, tef, zil, pencere kapakları

Uygulama : Çocuğunuzla birlikte evde bulunan çeşitli nesnelerle sesler üretin. Seslere ve ses farklılıklarına çocuğun dikkatini çekin. Daha sonra çocuğunuzla karşılıklı oturun. Sizin herhangi bir nesne ile çıkardığınız sesi çocuğunuzun tekrar etmesini isteyin. Yetişkin, çocuğun yaşı büyüdükçe arka arkaya 2,3,4 sesi çocuğa dinletebilir ve çocuğun bunu tekrar etmesini isteyebilir. Örneğin; kaşık-tef-tencere kapakları, kaşık tef gibi.
 
Top