Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
KPSS - Ölçme Değerlendirme - Yüzlerce soru ve Cevap
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="YoRuMSuZ" data-source="post: 883273" data-attributes="member: 1"><p><strong>1-Hangisi ya da hangileri çoktan seçmeli testlerde kullanılan "ortak köklü" formun özelliklerindendir? </strong></p><p>I. Öteki sorunun birden fazla doğru cevabı vardır</p><p>II. Kökte önemli bir problem sorulur</p><p>III. Kökteki soruya en az iki takım çeldirici yazılır</p><p>IV. Birden fazla madde aynı ölçme durumuna dayanır</p><p>A-) Yalnızca I</p><p>B-) II-III</p><p>C-) III-IV</p><p>D-) I-III-IV</p><p>E-) Yukarıdakilerin hepsi</p><p></p><p><strong>2-Çoktan seçmeli testlerde anahtarlanmış cevabı birden fazla olan maddelerin kullanılması ne gibi bir sakınca yaratır? </strong></p><p>A-) Madde yazmak güçleşir</p><p>B-) Çeldirici yazmak güçleşir</p><p>C-) Puanlama ve madde analizi güçleşir</p><p>D-) Madde seçenek sayısı azalır</p><p>E-) Yukarıdakilerin hepsi</p><p></p><p><strong>3-Bir testte birkaç tane maddenin ortak kökü olarak yazılması nasıl bir fayda sağlar? </strong></p><p>A-) Test kısalır</p><p>B-) Maddeler birbirinden bağımsız hale gelir</p><p>C-) Maddelerin puanlaması kolaylaşır</p><p>D-) Maddelerin anahtarlanması kolaylaşır</p><p>E-) Yukarıdakilerin hepsi</p><p></p><p><strong>4-Bir testte birkaç maddenin "ortak seçenekli" olarak yazılması ne yarar sağlar? </strong></p><p>A-) O maddelerin anahtarlanması kolaylaşır</p><p>B-) O maddelerin puanlaması kolaylaşır</p><p>C-) Madde yazma kolaylaşır</p><p>D-) Test kısalır</p><p>E-) O maddeler birbirinden bağımsız hale gelir</p><p></p><p><strong>5-Hangisi ya da hangileri sözlü yoklama yapılması için geçerli bir sebep değildir? </strong></p><p>I. Soruların basılmamış olması</p><p>II. Öğrencilerin konuşma becerilerinin ölçülecek olması</p><p>III. Sınava girecek bireylerin az olması</p><p>IV. Uygulama için geniş bir zamanın bulunması</p><p>A-) Yalnızca I</p><p>B-) Yalnızca III</p><p>C-) I-II</p><p>D-) I-II-III</p><p>E-) II-III-IV</p><p></p><p><strong>6-Aşağıdakilerden hangisi sözlü sınavları diğer sınav türlerinden ayırt eden özelliktir? </strong></p><p>A-) Soruların sözlü sorulması</p><p>B-) Birden fazla puanlayıcı bulunması</p><p>C-) Cevapların sözlü verilmesi</p><p>D-) Cevapların kompozisyon gerektirmesi</p><p>E-) Birden fazla soru sorulması</p><p></p><p><strong>7-Aşağıdaki seçeneklerden hangisi, aritmetik ortalamalardan sapmaların, kareleri toplamım ortalamasının kareköküdür? </strong></p><p>A-) Ranj</p><p>B-) Standard sapma</p><p>C-) Çeyrek sapma</p><p>D-) Ortanca</p><p>E-) Hiçbiri</p><p></p><p><strong>8-Sözlü sınavlarda her öğrenciye ayrı soru sorulması sınav sonucu üzerinde ne gibi bir etki yaratır? </strong></p><p>A-) Puanlama yanlılığı azalır</p><p>B-) Sınav puanlan öğrenciler arası farklılıkları yansıtır</p><p>C-) Puanların güvenirliği yükselir</p><p>D-) Öğrencilerin puanları birbirleri ile net olarak karşılaştırılamaz</p><p>E-) Sınavın kapsam geçerliği yükselir</p><p></p><p><strong>9-Sözlü ifade becerilerini yoklamak amacı ile yapılan bir sözlü sınav puanlanırken adayın hangi niteliği dikkate.alınmaz? </strong></p><p>A-) Kullandığı kelimelerin konuya uygunluğu</p><p>B-) Konuşma tonunun konuya uygunluğu</p><p>C-) Sorulan sorudaki bilgisinin doğruluğu</p><p>D-) Konuşmasındaki yerel aksan</p><p>E-) İfade biçiminin konuya uygunluğu</p><p></p><p><strong>10-Sözlü sınavların kullanışlılığını olumsuz yönde etkileyen en önemli etken aşağıdakilerden hangisidir. </strong></p><p>A-) Cevaplamanın çok zaman alması</p><p>B-) Cevapların kaydedilmemesi</p><p>C-) Sınavın bireysel olarak uygulanması zorunluluğu</p><p>D-) Soruların önceden hazırlanmaması</p><p>E-) Birden fazla ayırtman bulunması zorunluluğu</p><p></p><p><strong>11-Hangisi iki grup halinde verilen ve birbiriyle ilgili olan bilgi öğelerinin belli bir açıklamaya göre eşleştirilmesini gerektiren test tipidir? </strong></p><p>A-) Doğru-Yanlış testleri</p><p>B-) Yazılı yoklamalar</p><p>C-) Kısa cevaplı testler</p><p>D-) Eşleştirmeli testler</p><p>E-) Çoktan seçmeli testler</p><p></p><p><strong>12-Hangisi eşleştirmeli maddeler yazılırken dikkat edilmesi gereken bir husus değildir? </strong></p><p>A-) Madde sayısı en az 6 en çok 15 olmalıdır.</p><p>B-) Öncüler listesi ile cevaplar listesi benzeşik öğelerden oluşmalıdır.</p><p>C-) Öncüler ve cevaplar listesinde eşit sayıda öğe bulunmalıdır.</p><p>D-) Uzun ifadeler öncül olarak kullanılmalıdır.</p><p>E-) Cevaplar listesi sayfanın sol tarafına yazılmalıdır.</p><p></p><p><strong>13-Hangi ifadede "belirtke tablosu" anlatılmaktadır? </strong></p><p>A-) Programla geliştirilecek davranışların listesi</p><p>B-) Programın kapsadığı konuların listesi</p><p>C-) Sınavda ölçülecek davranışların listesi</p><p>D-) Ölçülecek davranışları konularla bağlantılı olarak gösteren liste</p><p>E-) Sınavın kapsayacağı konuları gösteren liste</p><p></p><p><strong>14-İyi hazırlanmış bir belirtke tablosu nasıl fayda sağlar? </strong></p><p>A-) Programın uygulanmasını kolaylaştırır</p><p>B-) Ölçmede uygun bir ölçek sağlar</p><p>C-) Sınav puanlarının güvenirliğini sağlar</p><p>D-) Öğretim kontrolüne yardım eder</p><p>E-) Sınavın kapsam geçerliğinin kontrolüne yarar</p><p></p><p><strong>15-Bir öğretmenin bütünleme sınavında kullanacağı soruların güçlük düzeyi ve güçlük dağılımı nasıl olmalıdır? </strong></p><p>A-) Hepsi sınıfın ortalama yeterlik düzeyinde</p><p>B-) Çeşitli güçlüklerde ve toplam olarak zor</p><p>C-) Çeşitli güçlüklerde ve toplam olarak kolay</p><p>D-) Hepsi programın tanımladığı en yüksek yeterlik düzeyinde</p><p>E-) Hepsi programın tanımladığı en düşük yeterlik düzeyinde</p><p></p><p><strong>16-Bir ara sınavın öğrencinin motivasyonu üzerinde etkili olabilmesi için aşağıdaki şartlardan hangisi sağlanmalıdır? </strong></p><p>A-) Kapsamı geniş tutulmalıdır</p><p>B-) Soruları çok kolay olmalıdır</p><p>C-) Sonuçlarına bol not verilmelidir</p><p>D-) Sonuçlan kısa sürede açıklanmalıdır</p><p>E-) Yukarıdakilerin hepsi</p><p></p><p><strong>17-Hangisi ya da hangileri açık kitap sınavı uygulaması için geçerli bir sebep değildir? </strong></p><p style="margin-left: 20px">I. Sınav sorularının çok güç olması</p> <p style="margin-left: 20px">II. Soruların cevaplarının ders kitabında bulunmaması</p> <p style="margin-left: 20px">III. Öğrencilerin sınava çalışmamış olmaları</p> <p style="margin-left: 20px">IV. Cevapların hatırda tutulmasının mümkün olmayan bilgileri gerektirmesi</p><p>A-) Yalnızca I</p><p>B-) I-III</p><p>C-) I-II-III</p><p>D-) III-IV</p><p>E-) II-III-IV</p><p></p><p><strong>18-Bir test kağıdında doğru cevaplandırılmış maddeler sayısından yanlış cevaplandırılmış maddeler sayısının yarısı çıkarılmıştır. Bu yöntemle elde edilen puana ne denir? </strong></p><p>A-) Şans puanı</p><p>B-) Ham puan</p><p>C-) Düzeltilmiş puan</p><p>D-) Hata puanı</p><p>E-) Gerçek puan</p><p></p><p><strong>19-Bir test kağıdında doğru cevaplandırılmış maddeler sayısından yanlış cevaplandırılmış maddeler sayısının dörtte biri çıkarılarak puanlanmıştır. Bu işleme ne denir? </strong></p><p>A-) Gerçek puanı bulma</p><p>B-) Şans başarısından arıtma</p><p>C-) Hata puanını bulma</p><p>D-) Ham puanı bulma</p><p>E-) Şans puanını düzeltme</p><p></p><p><strong>20-Bireyin özelliklerini değerlendirme ile ilgili çeşitli yaklaşımlar vardır. Hangi yaklaşımda sonuç değil süreç önemlidir? </strong></p><p>A-) Psikometrik yaklaşım</p><p>B-) Eklektik yaklaşım</p><p>C-) Uzlaştırıcı yaklaşım</p><p>D-) izlenimci yaklaşım</p><p>E-) Davranışçı yaklaşım</p><p></p><p></p><p><strong>Cevap Anahtarı</strong></p><p>1 E</p><p>2 C</p><p>3 A</p><p>4 D</p><p>5 A</p><p>6 C</p><p>7 B</p><p>8 D</p><p>9 C</p><p>10 C</p><p>11 D</p><p>12 E</p><p>13 D</p><p>14 E</p><p>15 D</p><p>16 D</p><p>17 C</p><p>18 C</p><p>19 B</p><p>20 D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="YoRuMSuZ, post: 883273, member: 1"] [B]1-Hangisi ya da hangileri çoktan seçmeli testlerde kullanılan "ortak köklü" formun özelliklerindendir? [/B] I. Öteki sorunun birden fazla doğru cevabı vardır II. Kökte önemli bir problem sorulur III. Kökteki soruya en az iki takım çeldirici yazılır IV. Birden fazla madde aynı ölçme durumuna dayanır A-) Yalnızca I B-) II-III C-) III-IV D-) I-III-IV E-) Yukarıdakilerin hepsi [B]2-Çoktan seçmeli testlerde anahtarlanmış cevabı birden fazla olan maddelerin kullanılması ne gibi bir sakınca yaratır? [/B] A-) Madde yazmak güçleşir B-) Çeldirici yazmak güçleşir C-) Puanlama ve madde analizi güçleşir D-) Madde seçenek sayısı azalır E-) Yukarıdakilerin hepsi [B]3-Bir testte birkaç tane maddenin ortak kökü olarak yazılması nasıl bir fayda sağlar? [/B] A-) Test kısalır B-) Maddeler birbirinden bağımsız hale gelir C-) Maddelerin puanlaması kolaylaşır D-) Maddelerin anahtarlanması kolaylaşır E-) Yukarıdakilerin hepsi [B]4-Bir testte birkaç maddenin "ortak seçenekli" olarak yazılması ne yarar sağlar? [/B] A-) O maddelerin anahtarlanması kolaylaşır B-) O maddelerin puanlaması kolaylaşır C-) Madde yazma kolaylaşır D-) Test kısalır E-) O maddeler birbirinden bağımsız hale gelir [B]5-Hangisi ya da hangileri sözlü yoklama yapılması için geçerli bir sebep değildir? [/B] I. Soruların basılmamış olması II. Öğrencilerin konuşma becerilerinin ölçülecek olması III. Sınava girecek bireylerin az olması IV. Uygulama için geniş bir zamanın bulunması A-) Yalnızca I B-) Yalnızca III C-) I-II D-) I-II-III E-) II-III-IV [B]6-Aşağıdakilerden hangisi sözlü sınavları diğer sınav türlerinden ayırt eden özelliktir? [/B] A-) Soruların sözlü sorulması B-) Birden fazla puanlayıcı bulunması C-) Cevapların sözlü verilmesi D-) Cevapların kompozisyon gerektirmesi E-) Birden fazla soru sorulması [B]7-Aşağıdaki seçeneklerden hangisi, aritmetik ortalamalardan sapmaların, kareleri toplamım ortalamasının kareköküdür? [/B] A-) Ranj B-) Standard sapma C-) Çeyrek sapma D-) Ortanca E-) Hiçbiri [B]8-Sözlü sınavlarda her öğrenciye ayrı soru sorulması sınav sonucu üzerinde ne gibi bir etki yaratır? [/B] A-) Puanlama yanlılığı azalır B-) Sınav puanlan öğrenciler arası farklılıkları yansıtır C-) Puanların güvenirliği yükselir D-) Öğrencilerin puanları birbirleri ile net olarak karşılaştırılamaz E-) Sınavın kapsam geçerliği yükselir [B]9-Sözlü ifade becerilerini yoklamak amacı ile yapılan bir sözlü sınav puanlanırken adayın hangi niteliği dikkate.alınmaz? [/B] A-) Kullandığı kelimelerin konuya uygunluğu B-) Konuşma tonunun konuya uygunluğu C-) Sorulan sorudaki bilgisinin doğruluğu D-) Konuşmasındaki yerel aksan E-) İfade biçiminin konuya uygunluğu [B]10-Sözlü sınavların kullanışlılığını olumsuz yönde etkileyen en önemli etken aşağıdakilerden hangisidir. [/B] A-) Cevaplamanın çok zaman alması B-) Cevapların kaydedilmemesi C-) Sınavın bireysel olarak uygulanması zorunluluğu D-) Soruların önceden hazırlanmaması E-) Birden fazla ayırtman bulunması zorunluluğu [B]11-Hangisi iki grup halinde verilen ve birbiriyle ilgili olan bilgi öğelerinin belli bir açıklamaya göre eşleştirilmesini gerektiren test tipidir? [/B] A-) Doğru-Yanlış testleri B-) Yazılı yoklamalar C-) Kısa cevaplı testler D-) Eşleştirmeli testler E-) Çoktan seçmeli testler [B]12-Hangisi eşleştirmeli maddeler yazılırken dikkat edilmesi gereken bir husus değildir? [/B] A-) Madde sayısı en az 6 en çok 15 olmalıdır. B-) Öncüler listesi ile cevaplar listesi benzeşik öğelerden oluşmalıdır. C-) Öncüler ve cevaplar listesinde eşit sayıda öğe bulunmalıdır. D-) Uzun ifadeler öncül olarak kullanılmalıdır. E-) Cevaplar listesi sayfanın sol tarafına yazılmalıdır. [B]13-Hangi ifadede "belirtke tablosu" anlatılmaktadır? [/B] A-) Programla geliştirilecek davranışların listesi B-) Programın kapsadığı konuların listesi C-) Sınavda ölçülecek davranışların listesi D-) Ölçülecek davranışları konularla bağlantılı olarak gösteren liste E-) Sınavın kapsayacağı konuları gösteren liste [B]14-İyi hazırlanmış bir belirtke tablosu nasıl fayda sağlar? [/B] A-) Programın uygulanmasını kolaylaştırır B-) Ölçmede uygun bir ölçek sağlar C-) Sınav puanlarının güvenirliğini sağlar D-) Öğretim kontrolüne yardım eder E-) Sınavın kapsam geçerliğinin kontrolüne yarar [B]15-Bir öğretmenin bütünleme sınavında kullanacağı soruların güçlük düzeyi ve güçlük dağılımı nasıl olmalıdır? [/B] A-) Hepsi sınıfın ortalama yeterlik düzeyinde B-) Çeşitli güçlüklerde ve toplam olarak zor C-) Çeşitli güçlüklerde ve toplam olarak kolay D-) Hepsi programın tanımladığı en yüksek yeterlik düzeyinde E-) Hepsi programın tanımladığı en düşük yeterlik düzeyinde [B]16-Bir ara sınavın öğrencinin motivasyonu üzerinde etkili olabilmesi için aşağıdaki şartlardan hangisi sağlanmalıdır? [/B] A-) Kapsamı geniş tutulmalıdır B-) Soruları çok kolay olmalıdır C-) Sonuçlarına bol not verilmelidir D-) Sonuçlan kısa sürede açıklanmalıdır E-) Yukarıdakilerin hepsi [B]17-Hangisi ya da hangileri açık kitap sınavı uygulaması için geçerli bir sebep değildir? [/B] [INDENT]I. Sınav sorularının çok güç olması II. Soruların cevaplarının ders kitabında bulunmaması III. Öğrencilerin sınava çalışmamış olmaları IV. Cevapların hatırda tutulmasının mümkün olmayan bilgileri gerektirmesi[/INDENT] A-) Yalnızca I B-) I-III C-) I-II-III D-) III-IV E-) II-III-IV [B]18-Bir test kağıdında doğru cevaplandırılmış maddeler sayısından yanlış cevaplandırılmış maddeler sayısının yarısı çıkarılmıştır. Bu yöntemle elde edilen puana ne denir? [/B] A-) Şans puanı B-) Ham puan C-) Düzeltilmiş puan D-) Hata puanı E-) Gerçek puan [B]19-Bir test kağıdında doğru cevaplandırılmış maddeler sayısından yanlış cevaplandırılmış maddeler sayısının dörtte biri çıkarılarak puanlanmıştır. Bu işleme ne denir? [/B] A-) Gerçek puanı bulma B-) Şans başarısından arıtma C-) Hata puanını bulma D-) Ham puanı bulma E-) Şans puanını düzeltme [B]20-Bireyin özelliklerini değerlendirme ile ilgili çeşitli yaklaşımlar vardır. Hangi yaklaşımda sonuç değil süreç önemlidir? [/B] A-) Psikometrik yaklaşım B-) Eklektik yaklaşım C-) Uzlaştırıcı yaklaşım D-) izlenimci yaklaşım E-) Davranışçı yaklaşım [B]Cevap Anahtarı[/B] 1 E 2 C 3 A 4 D 5 A 6 C 7 B 8 D 9 C 10 C 11 D 12 E 13 D 14 E 15 D 16 D 17 C 18 C 19 B 20 D [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Sarı kırmızı renkleri ile ünlü futbol takımımız?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
KPSS - Ölçme Değerlendirme - Yüzlerce soru ve Cevap
Top