Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
KPSS 2006 - 2013 Gelişim Psikolojisi Soru Ve Cevapları
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="YoRuMSuZ" data-source="post: 884018" data-attributes="member: 1"><p style="text-align: center"><span style="font-size: 18px"><strong>KPSS - 2010 Gelişim Psikolojisi Soru Ve Cevapları</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 18px">Bölüm 1</span></p><p></p><p></p><p>1-) Bir araştırmacı çocukların yaşa bağlı konuşma gelişimi örüntüsünü incelemek ister. Bu amaçla iki, dört ve altı yaşlarından ellişer çocuğu rastgele örnekleme yöntemiyle seçerek toplam 150 çocuktan tek seferde veri toplar. Daha sonra verileri çözümleyerek farklı yaşlarda dil gelişimine ilişkin genellenebilir sonuçlar ortaya koyar.</p><p><strong>Bu araştırmacının kullandığı araştırma yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p></p><p>A) Meta-analiz</p><p><strong>B) Kesitsel</strong></p><p>C) Örnek olay</p><p>D) Nitel</p><p>E) İzleme</p><p></p><p></p><p>2-) Fiziksel gelişimleri bakımından erkek ve kızların yaşlara göre boylarındaki artış miktarlarını en iyi gösteren grafik aşağıdakilerden hangisidir?</p><p>(Grafiklerde kesikli çizgiler erkekleri, düz çizgiler kızları göstermektedir.)</p><p></p><p>[ATTACH=full]60657[/ATTACH]</p><p></p><p></p><p>3-) Bebeklikten itibaren ayrı büyütülmüş bir grup yetişkin ikiz üzerinde boylamsal bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırmada ilk çocuklukta tek yumurta ikizlerinin çift yumurta ikizlerine göre daha benzer davrandıkları ancak çocuklar büyüdükçe benzerliğin azaldığı görülmüştür. Bununla birlikte, yetişkinlikte bu benzerliğin ikizlerin dinsel, siyasal görüşlerinde, ilgi alanlarında ve eş seçimlerinde daha az; sayısal ve sözel yeteneklerinde, yürüyüşlerinde, gülüşlerinde ve ses tonlarında ise daha fazla olduğu gözlenmiştir.</p><p><strong>Bu araştırmaya göre aşağıdaki sonuçlardan hangisine <u>varılamaz</u>?</strong></p><p></p><p>A) Bazı davranışların gelişiminde çevre, bazılarında ise kalıtım baskındır.</p><p>B) Davranış gelişiminde çevrenin etkisi yaşa bağlı olarak artmaktadır.</p><p>C) Kalıtım ve çevrenin etkileri bireysel farklılıklara bağlı olarak değişir.</p><p><strong>D) Tek yumurta ikizlerinde gelişimin çeşitli alanlarındaki etkileşim, çift yumurta ikizlerinden daha fazladır.</strong></p><p>E) Erim genişliği (ranj) fazla olan özelliklerde çevrenin etkisi, dar olanlara göre daha fazladır.</p><p></p><p></p><p>4-) Öğretmen: Otomobile başka ne deriz?</p><p>Öğrenci: Araba.</p><p>Öğretmen: Araba ne işimize yarar?</p><p>Öğrenci: Arabaya bineriz.</p><p>Öğretmen: Bindiğimiz arabalara “taşıt” deriz.</p><p>Öğrenci: Öyleyse otomobil de bir taşıttır.</p><p><strong>Piaget’nin bilişsel gelişim kuramına göre, yukarıdaki soru-cevap tekniğini uygulayan bir öğretmen, öğrencisinde aşağıdaki süreçlerden hangisinin gelişmesine yardımcı olmaya çalışmaktadır?</strong></p><p></p><p>A) Ayırt etme</p><p>B) Tümdengelim</p><p><strong>C) Özümleme</strong></p><p>D) Özelden özele akıl yürütme</p><p>E) Toplu monolog</p><p></p><p></p><p>5-) Dört yaşındaki Beste, babasına “Sana kitap okuyayım mı?” der ve bir hafta önce satın alınan masal kitabının resimlerine bakarak masalı okur gibi anlatır. Daha önce annesi birkaç kez okuduğu için masalı ezberleyen Beste, babasına masalı okurken bazı bölümleri unutur. Babası hatırlattığında, Beste ezberlediğinden emin, “Sen bu masalı bilmiyorsun.” Diyerek karşı çıkar.</p><p><strong>Piaget’nin bilişsel gelişim kuramına göre, Beste’nin babasına karşı çıkmasının altında yatan bilişsel süreç aşağıdakilerden hangisi olabilir?</strong></p><p></p><p>A) Özelden özele akıl yürütme</p><p>B) Uyum kurma</p><p>C) Odaktan uzaklaşma</p><p><strong>D) Benmerkezci düşünme</strong></p><p>E) Aynılık-değişmezlik ilkesi</p><p></p><p></p><p>6-) Babası bir kâğıda " <strong> 2 + 3 = … </strong> " yazar ve Banu’ya sonucun ne olduğunu sorar. Banu bir elinde 2, diğerinde 3 parmağını kaldırıp parmaklarını 1’den başlayarak sayar ve sonucun 5 olduğunu söyleyip boş kutunun içine yazar. Bununla birlikte, farklı sayılarla birkaç toplama işleminin ardından, babası 2 + 3 yazarak Banu’dan tekrar toplamasını ister. Banu bu işlemin sonucunu her defasında parmaklarını kullanarak hesaplar, aynı sayfada daha önce yaptıklarına bakmayı düşünemez.</p><p><strong>Piaget’nin bilişsel gelişim kuramına göre, Banu’nun daha önce yaptığı işlemler için parmaklarını kullanıp aynı sayfada daha önce yaptıklarına bakmayı düşünememesi, aşağıdaki bilişsel becerilerden hangisinin tam olarak gelişmediğini gösterir?</strong></p><p></p><p>A) Özelden özele akıl yürütme</p><p>B) Tümevarımsal düşünme</p><p><strong>C) Odaktan uzaklaşma</strong></p><p>D) Hipotetik düşünme</p><p>E) Aynılık-değişmezlik ilkesi</p><p></p><p></p><p>7-) Gülce ile annesi oynamaktadır.</p><p>Gülce: Anne bana “Kızım ne yapıyorsun?” diye sor.</p><p>Anne: Kızım ne yapıyorsun?</p><p>Gülce: Gemi yüzdürüyorum.</p><p>Gülce: Şimdi de “Nereye gidiyorsun?” diye sor.</p><p>Anne: Nereye gidiyorsun?</p><p>Gülce: Anneanneme gidiyorum.</p><p><strong>Yukarıdaki karşılıklı konuşmada Gülce’nin davranışları dil gelişimiyle ilgili aşağıdaki kavramlardan hangisiyle açıklanabilir?</strong></p><p></p><p>A) İçsel konuşma</p><p>B) Telgraf konuşması</p><p>C) Yansıtıcı konuşma</p><p>D) Toplu monolog</p><p><strong>E) Benmerkezci dil</strong></p><p></p><p></p><p>8-) Başarı güdüsü; engelleri aşma, çaba harcama, zor bir görevi en kısa sürede ve en iyi şekilde yapmaya çalışma olarak tanımlanmaktadır.</p><p><strong>Buna göre, çocukların başarı güdüsünü güçlendirmek isteyen anne babalara önerilecek en uygun yaklaşım aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p></p><p>A) Çocuğa bir şey yaptırmanın değil, çocukla bir şey yapmanın önemli olduğunu bilmeleri</p><p>B) Çocuğa başarısızlığın mutsuzluk getireceğini anlatmaları</p><p>C) Çocuğu başarılı olsun olmasın sevmeleri ve bunu ona ifade etmeleri</p><p><strong>D) Çocuğu erken yaştan başlayarak davranışlarının sorumluluğunu almaya teşvik etmeleri</strong></p><p>E) Çocuğa ulaştığı yerin yeterli olmadığını, daha çok çaba gösterirse daha iyi olabileceğini anlatmaları</p><p></p><p></p><p>9-) Suç ve Ceza romanının kısa özeti:</p><p>Maddi nedenlerle üniversite eğitimini yarıda bırakan Raskolnikov iş bulamaz ve birçok kimseye borçlanır. Vaktinin çoğunu hayal kurarak geçiren Raskolnikov kendisinin de borçlu olduğu tefeci Ivanovna’yı öldürmeyi aklından geçirir. Birini öldürmeyi düşündüğü için kendinden nefret eden Raskolnikov, insanların düşkünlüğünü kullanıp servet edinen, kendi kardeşi Lizaveta’yı bile kullanmaktan çekinmeyen ihtiyar bir kadını öldürmenin, binlerce kişiyi mutlu edecek yüce bir görev olduğunu düşünerek yaşadığı çatışmadan kurtulur. Lizaveta’nın dışarıda olduğunu öğrendiği bir akşam tefecinin evine giden Raskolnikov, önce yaşlı kadını daha sonra, o sırada eve gelip olanları gören Lizaveta’yı feci şekilde öldürür. Yaşadığı vicdan azabı yüzünden suçunu daha sonra polise itiraf etse de bu durum Raskolnikov’un zulme uğrayanları kurtarmak için tefeciyi öldürdüğü gerekçesine ters düşer.</p><p><strong>Raskolnikov’un aşağıdaki savunma mekanizmalarından hangisini öncelikle kullanarak yaşadığı çatışmadan bir süreliğine kurtulduğu söylenebilir?</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>A) Mantığa bürüme </strong></p><p>B) Hayal kurma</p><p>C) Ödünleme</p><p>D) Yüceltme</p><p>E) Karşıt tepki oluşturma</p><p></p><p></p><p>10-) Lise 2. sınıf rehber öğretmeni Işıl Hanım “Ergenlerde Bağlanma Biçimleri” adlı bir seminere katıldıktan sonra, öğrencilerinin arkadaşlarına bağlanma biçimleriyle sosyal bir etkinliğe birlikte katılma istekleri arasında ilişki olabileceğini düşünür. Öğrencilerine Sosyometri uygular ve aşağıdaki sosyogramı hazırlar. Sosyogramda etkinliğe birlikte gitme isteğini düz, bunu reddetmeyi ise kesikli çizgilerle gösterir. Ayrıca çift yönlü ilişkileri −−−+−−− ile tek yönlü ilişkileri ise → ile belirtir.</p><p>[ATTACH=full]60658[/ATTACH]</p><p><strong>Kaçınmalı bağlanma biçimine sahip olanların kendilerini ve başkalarını olumsuz gördükleri, reddedilme korkusuyla yakın ilişkilerden uzak durdukları düşünüldüğünde, yukarıdaki sosyogramda bu tanıma uygun öğrenciler aşağıdakilerden hangisi olabilir?</strong></p><p></p><p><strong>A) Yalnız F</strong></p><p>B) K ve S</p><p>C) L ve M</p><p>D) M ve T</p><p>E) L, M ve T</p><p></p><p></p><p>11-) Suç ve Ceza romanının kısa özeti:</p><p>Maddi nedenlerle üniversite eğitimini yarıda bırakan Raskolnikov iş bulamaz ve birçok kimseye borçlanır. Vaktinin çoğunu hayal kurarak geçiren Raskolnikov kendisinin de borçlu olduğu tefeci Ivanovna’yı öldürmeyi aklından geçirir. Birini öldürmeyi düşündüğü için kendinden nefret eden Raskolnikov, insanların düşkünlüğünü kullanıp servet edinen, kendi kardeşi Lizaveta’yı bile kullanmaktan çekinmeyen ihtiyar bir kadını öldürmenin, binlerce kişiyi mutlu edecek yüce bir görev olduğunu düşünerek yaşadığı çatışmadan kurtulur. Lizaveta’nın dışarıda olduğunu öğrendiği bir akşam tefecinin evine giden Raskolnikov, önce yaşlı kadını daha sonra, o sırada eve gelip olanları gören Lizaveta’yı feci şekilde öldürür. Yaşadığı vicdan azabı yüzünden suçunu daha sonra polise itiraf etse de bu durum Raskolnikov’un zulme uğrayanları kurtarmak için tefeciyi öldürdüğü gerekçesine ters düşer.</p><p><strong>Kohlberg’in ahlaki gelişim kuramına göre, Raskolnikov’un içinde bulunduğu evre ve bu evrede bulunma nedeni aşağıdakilerin hangisinde doğru eşleştirilmiştir?</strong></p><p></p><table style='width: 100%'><tr><th>Evre</th><th>Neden</th></tr><tr><td>A) İtaat-ceza</td><td>Lizaveta'ya yaptıklarından ötürü, Ivanovna'yı cezalandırdığından</td></tr><tr><td><strong>B) Saf çıkarcı</strong></td><td><strong>Borçlarından kurtulmak için Ivanovna'yı öldürdüğünden</strong></td></tr><tr><td>C) Kişilerarası eğilim</td><td>Başkalarının yaşadığı sıkıntıları gidermek için cinayet<br /> işlediğinden</td></tr><tr><td>D) Kanun-düzen</td><td>İşlediği suçu daha sonra polise itiraf ettiğinden</td></tr><tr><td>E) Evrensel ahlak</td><td>Cinayetlerden sonra vicdan azabı duyduğundan</td></tr></table></blockquote><p></p>
[QUOTE="YoRuMSuZ, post: 884018, member: 1"] [CENTER][SIZE=5][B]KPSS - 2010 Gelişim Psikolojisi Soru Ve Cevapları[/B][/SIZE] [SIZE=5]Bölüm 1[/SIZE][/CENTER] 1-) Bir araştırmacı çocukların yaşa bağlı konuşma gelişimi örüntüsünü incelemek ister. Bu amaçla iki, dört ve altı yaşlarından ellişer çocuğu rastgele örnekleme yöntemiyle seçerek toplam 150 çocuktan tek seferde veri toplar. Daha sonra verileri çözümleyerek farklı yaşlarda dil gelişimine ilişkin genellenebilir sonuçlar ortaya koyar. [B]Bu araştırmacının kullandığı araştırma yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?[/B] A) Meta-analiz [B]B) Kesitsel[/B] C) Örnek olay D) Nitel E) İzleme 2-) Fiziksel gelişimleri bakımından erkek ve kızların yaşlara göre boylarındaki artış miktarlarını en iyi gösteren grafik aşağıdakilerden hangisidir? (Grafiklerde kesikli çizgiler erkekleri, düz çizgiler kızları göstermektedir.) [ATTACH=full]60657[/ATTACH] 3-) Bebeklikten itibaren ayrı büyütülmüş bir grup yetişkin ikiz üzerinde boylamsal bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırmada ilk çocuklukta tek yumurta ikizlerinin çift yumurta ikizlerine göre daha benzer davrandıkları ancak çocuklar büyüdükçe benzerliğin azaldığı görülmüştür. Bununla birlikte, yetişkinlikte bu benzerliğin ikizlerin dinsel, siyasal görüşlerinde, ilgi alanlarında ve eş seçimlerinde daha az; sayısal ve sözel yeteneklerinde, yürüyüşlerinde, gülüşlerinde ve ses tonlarında ise daha fazla olduğu gözlenmiştir. [B]Bu araştırmaya göre aşağıdaki sonuçlardan hangisine [U]varılamaz[/U]?[/B] A) Bazı davranışların gelişiminde çevre, bazılarında ise kalıtım baskındır. B) Davranış gelişiminde çevrenin etkisi yaşa bağlı olarak artmaktadır. C) Kalıtım ve çevrenin etkileri bireysel farklılıklara bağlı olarak değişir. [B]D) Tek yumurta ikizlerinde gelişimin çeşitli alanlarındaki etkileşim, çift yumurta ikizlerinden daha fazladır.[/B] E) Erim genişliği (ranj) fazla olan özelliklerde çevrenin etkisi, dar olanlara göre daha fazladır. 4-) Öğretmen: Otomobile başka ne deriz? Öğrenci: Araba. Öğretmen: Araba ne işimize yarar? Öğrenci: Arabaya bineriz. Öğretmen: Bindiğimiz arabalara “taşıt” deriz. Öğrenci: Öyleyse otomobil de bir taşıttır. [B]Piaget’nin bilişsel gelişim kuramına göre, yukarıdaki soru-cevap tekniğini uygulayan bir öğretmen, öğrencisinde aşağıdaki süreçlerden hangisinin gelişmesine yardımcı olmaya çalışmaktadır?[/B] A) Ayırt etme B) Tümdengelim [B]C) Özümleme[/B] D) Özelden özele akıl yürütme E) Toplu monolog 5-) Dört yaşındaki Beste, babasına “Sana kitap okuyayım mı?” der ve bir hafta önce satın alınan masal kitabının resimlerine bakarak masalı okur gibi anlatır. Daha önce annesi birkaç kez okuduğu için masalı ezberleyen Beste, babasına masalı okurken bazı bölümleri unutur. Babası hatırlattığında, Beste ezberlediğinden emin, “Sen bu masalı bilmiyorsun.” Diyerek karşı çıkar. [B]Piaget’nin bilişsel gelişim kuramına göre, Beste’nin babasına karşı çıkmasının altında yatan bilişsel süreç aşağıdakilerden hangisi olabilir?[/B] A) Özelden özele akıl yürütme B) Uyum kurma C) Odaktan uzaklaşma [B]D) Benmerkezci düşünme[/B] E) Aynılık-değişmezlik ilkesi 6-) Babası bir kâğıda " [B] 2 + 3 = … [/B] " yazar ve Banu’ya sonucun ne olduğunu sorar. Banu bir elinde 2, diğerinde 3 parmağını kaldırıp parmaklarını 1’den başlayarak sayar ve sonucun 5 olduğunu söyleyip boş kutunun içine yazar. Bununla birlikte, farklı sayılarla birkaç toplama işleminin ardından, babası 2 + 3 yazarak Banu’dan tekrar toplamasını ister. Banu bu işlemin sonucunu her defasında parmaklarını kullanarak hesaplar, aynı sayfada daha önce yaptıklarına bakmayı düşünemez. [B]Piaget’nin bilişsel gelişim kuramına göre, Banu’nun daha önce yaptığı işlemler için parmaklarını kullanıp aynı sayfada daha önce yaptıklarına bakmayı düşünememesi, aşağıdaki bilişsel becerilerden hangisinin tam olarak gelişmediğini gösterir?[/B] A) Özelden özele akıl yürütme B) Tümevarımsal düşünme [B]C) Odaktan uzaklaşma[/B] D) Hipotetik düşünme E) Aynılık-değişmezlik ilkesi 7-) Gülce ile annesi oynamaktadır. Gülce: Anne bana “Kızım ne yapıyorsun?” diye sor. Anne: Kızım ne yapıyorsun? Gülce: Gemi yüzdürüyorum. Gülce: Şimdi de “Nereye gidiyorsun?” diye sor. Anne: Nereye gidiyorsun? Gülce: Anneanneme gidiyorum. [B]Yukarıdaki karşılıklı konuşmada Gülce’nin davranışları dil gelişimiyle ilgili aşağıdaki kavramlardan hangisiyle açıklanabilir?[/B] A) İçsel konuşma B) Telgraf konuşması C) Yansıtıcı konuşma D) Toplu monolog [B]E) Benmerkezci dil[/B] 8-) Başarı güdüsü; engelleri aşma, çaba harcama, zor bir görevi en kısa sürede ve en iyi şekilde yapmaya çalışma olarak tanımlanmaktadır. [B]Buna göre, çocukların başarı güdüsünü güçlendirmek isteyen anne babalara önerilecek en uygun yaklaşım aşağıdakilerden hangisidir?[/B] A) Çocuğa bir şey yaptırmanın değil, çocukla bir şey yapmanın önemli olduğunu bilmeleri B) Çocuğa başarısızlığın mutsuzluk getireceğini anlatmaları C) Çocuğu başarılı olsun olmasın sevmeleri ve bunu ona ifade etmeleri [B]D) Çocuğu erken yaştan başlayarak davranışlarının sorumluluğunu almaya teşvik etmeleri[/B] E) Çocuğa ulaştığı yerin yeterli olmadığını, daha çok çaba gösterirse daha iyi olabileceğini anlatmaları 9-) Suç ve Ceza romanının kısa özeti: Maddi nedenlerle üniversite eğitimini yarıda bırakan Raskolnikov iş bulamaz ve birçok kimseye borçlanır. Vaktinin çoğunu hayal kurarak geçiren Raskolnikov kendisinin de borçlu olduğu tefeci Ivanovna’yı öldürmeyi aklından geçirir. Birini öldürmeyi düşündüğü için kendinden nefret eden Raskolnikov, insanların düşkünlüğünü kullanıp servet edinen, kendi kardeşi Lizaveta’yı bile kullanmaktan çekinmeyen ihtiyar bir kadını öldürmenin, binlerce kişiyi mutlu edecek yüce bir görev olduğunu düşünerek yaşadığı çatışmadan kurtulur. Lizaveta’nın dışarıda olduğunu öğrendiği bir akşam tefecinin evine giden Raskolnikov, önce yaşlı kadını daha sonra, o sırada eve gelip olanları gören Lizaveta’yı feci şekilde öldürür. Yaşadığı vicdan azabı yüzünden suçunu daha sonra polise itiraf etse de bu durum Raskolnikov’un zulme uğrayanları kurtarmak için tefeciyi öldürdüğü gerekçesine ters düşer. [B]Raskolnikov’un aşağıdaki savunma mekanizmalarından hangisini öncelikle kullanarak yaşadığı çatışmadan bir süreliğine kurtulduğu söylenebilir? A) Mantığa bürüme [/B] B) Hayal kurma C) Ödünleme D) Yüceltme E) Karşıt tepki oluşturma 10-) Lise 2. sınıf rehber öğretmeni Işıl Hanım “Ergenlerde Bağlanma Biçimleri” adlı bir seminere katıldıktan sonra, öğrencilerinin arkadaşlarına bağlanma biçimleriyle sosyal bir etkinliğe birlikte katılma istekleri arasında ilişki olabileceğini düşünür. Öğrencilerine Sosyometri uygular ve aşağıdaki sosyogramı hazırlar. Sosyogramda etkinliğe birlikte gitme isteğini düz, bunu reddetmeyi ise kesikli çizgilerle gösterir. Ayrıca çift yönlü ilişkileri −−−+−−− ile tek yönlü ilişkileri ise → ile belirtir. [ATTACH=full]60658[/ATTACH] [B]Kaçınmalı bağlanma biçimine sahip olanların kendilerini ve başkalarını olumsuz gördükleri, reddedilme korkusuyla yakın ilişkilerden uzak durdukları düşünüldüğünde, yukarıdaki sosyogramda bu tanıma uygun öğrenciler aşağıdakilerden hangisi olabilir?[/B] [B]A) Yalnız F[/B] B) K ve S C) L ve M D) M ve T E) L, M ve T 11-) Suç ve Ceza romanının kısa özeti: Maddi nedenlerle üniversite eğitimini yarıda bırakan Raskolnikov iş bulamaz ve birçok kimseye borçlanır. Vaktinin çoğunu hayal kurarak geçiren Raskolnikov kendisinin de borçlu olduğu tefeci Ivanovna’yı öldürmeyi aklından geçirir. Birini öldürmeyi düşündüğü için kendinden nefret eden Raskolnikov, insanların düşkünlüğünü kullanıp servet edinen, kendi kardeşi Lizaveta’yı bile kullanmaktan çekinmeyen ihtiyar bir kadını öldürmenin, binlerce kişiyi mutlu edecek yüce bir görev olduğunu düşünerek yaşadığı çatışmadan kurtulur. Lizaveta’nın dışarıda olduğunu öğrendiği bir akşam tefecinin evine giden Raskolnikov, önce yaşlı kadını daha sonra, o sırada eve gelip olanları gören Lizaveta’yı feci şekilde öldürür. Yaşadığı vicdan azabı yüzünden suçunu daha sonra polise itiraf etse de bu durum Raskolnikov’un zulme uğrayanları kurtarmak için tefeciyi öldürdüğü gerekçesine ters düşer. [B]Kohlberg’in ahlaki gelişim kuramına göre, Raskolnikov’un içinde bulunduğu evre ve bu evrede bulunma nedeni aşağıdakilerin hangisinde doğru eşleştirilmiştir?[/B] [TABLE] [TR] [Th]Evre[/Th] [Th]Neden[/Th] [/TR] [TR] [TD]A) İtaat-ceza[/TD] [TD]Lizaveta'ya yaptıklarından ötürü, Ivanovna'yı cezalandırdığından[/TD] [/TR] [TR] [TD][B]B) Saf çıkarcı[/B][/TD] [TD][B]Borçlarından kurtulmak için Ivanovna'yı öldürdüğünden[/B][/TD] [/TR] [TR] [TD]C) Kişilerarası eğilim[/TD] [TD]Başkalarının yaşadığı sıkıntıları gidermek için cinayet işlediğinden[/TD] [/TR] [TR] [TD]D) Kanun-düzen[/TD] [TD]İşlediği suçu daha sonra polise itiraf ettiğinden[/TD] [/TR] [TR] [TD]E) Evrensel ahlak[/TD] [TD]Cinayetlerden sonra vicdan azabı duyduğundan[/TD] [/TR] [/TABLE] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Turizmin başkenti olarak bilinen güneydeki ilimiz?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
KPSS 2006 - 2013 Gelişim Psikolojisi Soru Ve Cevapları
Top