Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Kadın / Erkek Dünyası
Erkeklerin Dünyası
ErkekLerde küLotLu çorap modası ''mantyhouse'' !!
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="retro66" data-source="post: 1110499" data-attributes="member: 125765"><p><strong><span style="color: rgb(85, 57, 130)">“Cinsiyetsizlik”</span></strong><span style="color: rgb(85, 57, 130)"> ya da <strong>“A</strong></span><strong><span style="color: rgb(85, 57, 130)">kışkan Cinsiyet” ”Görünen şey iyidir, iyi olan şey görünür”</span></strong></p><p><strong> Bilindiği üzere, meta üretimi alanında temel etki anında çözüm (“fast food”, yemek ve başka ihtiyaçların anında giderilmesi) ve atılabilirlik (kağıt bardaklar, tabaklar, plastik çatal-kaşık, ambalaj, peçete, giyim eşyası vb.) niteliklerinin değerinin ve meziyetlerinin vurgulanması olmuştur. “Kullan at” anlayışı sadece üretilmiş malları atmak anlamına gelmemekte; aynı zamanda değerlerin, hayat tarzlarının, istikrarlı ilişkilerin, şeylere, binalara, yerlere, insanlara, eyleme ve olma konusunda öğrenilmiş tarzlara bağlılığın da atılabilmesi anlamını taşır. Bu tür mekanizmalar, bireyleri atılabilirlikle, yenilikle, şeylerin hızla işe yaramaz hale gelişi ihtimaliyle başa çıkmaya zorluyordu. Bu da hem kamusal hem de özel değer sistemlerinin yapısında bir geçicilik doğurmaktadır (Harvey, 2006: 319). Köklü ve uzun ömürlü arkadaşlıklar, aşklar, ilişkiler ve evlilikler giderek imkânsızlaşmakta, tüm yaşamlarını tek eşle geçirenlerin, ilk girdikleri işten emekli olanların sayısı hızla azalmakta, her şeye rağmen istikrar’ı yüceltip modern normları uygulamayı sürdürenler yeteneksizlik, cesaretsizlik gibi olumsuz sıfatlarla değerlendirilmektedir (Lasch, 2006: 63; Yaraman, 2003: 68).</strong></p><p><strong> Dolayısıyla bir kimliğe bağlı kalmanın ve onu sürdürmenin nesnel koşulları giderek ortadan kalkmaktadır. Kimliği korumayı ve sürdürmeyi teşvik eden, hatta bu amaçla baskı uygulayan kontrol mekanizmaları, kurumsal dayanaklar çökmektedir. Kimliği besleyen, ona süreklilik / daya- nıklılık kazandıran anlamlar dünyasının parçalanması, birey için hiçbir kimliğin tümden içselleştirilememesini sonuçlamaktadır. Biraz sonra nasıl bir kimliğin seçileceğini/inşa edileceğini, bunun ne kadar sürdürüleceğini şartlar belirleyecektir. Böylece birey kararlı bir kimlik yerine, sürekli değişen, “konjonktürel” kimlik(ler) edinmektedir. Değişken moda ve yaşam tarzlarının, popüler ürünlerin medya üzerinden topluma empoze edilmesi bu süreci besleyip pekiştirmektedir.</strong></p><p><strong> AKIŞKAN TOPLUMDA KİMLİK İNŞASI: GEÇİŞKEN, EKLEKTİK, BEN ODAKLI KİMLİKLER Identity Construction in Liquid Society: Transitive, Eclectic, Self-Centered Identities Süleyman İLHAN'dan Alıntıdır.</strong>[ATTACH=full]93981[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="retro66, post: 1110499, member: 125765"] [B][COLOR=rgb(85, 57, 130)]“Cinsiyetsizlik”[/COLOR][/B][COLOR=rgb(85, 57, 130)] ya da [B]“A[/B][/COLOR][B][COLOR=rgb(85, 57, 130)]kışkan Cinsiyet” ”Görünen şey iyidir, iyi olan şey görünür”[/COLOR] Bilindiği üzere, meta üretimi alanında temel etki anında çözüm (“fast food”, yemek ve başka ihtiyaçların anında giderilmesi) ve atılabilirlik (kağıt bardaklar, tabaklar, plastik çatal-kaşık, ambalaj, peçete, giyim eşyası vb.) niteliklerinin değerinin ve meziyetlerinin vurgulanması olmuştur. “Kullan at” anlayışı sadece üretilmiş malları atmak anlamına gelmemekte; aynı zamanda değerlerin, hayat tarzlarının, istikrarlı ilişkilerin, şeylere, binalara, yerlere, insanlara, eyleme ve olma konusunda öğrenilmiş tarzlara bağlılığın da atılabilmesi anlamını taşır. Bu tür mekanizmalar, bireyleri atılabilirlikle, yenilikle, şeylerin hızla işe yaramaz hale gelişi ihtimaliyle başa çıkmaya zorluyordu. Bu da hem kamusal hem de özel değer sistemlerinin yapısında bir geçicilik doğurmaktadır (Harvey, 2006: 319). Köklü ve uzun ömürlü arkadaşlıklar, aşklar, ilişkiler ve evlilikler giderek imkânsızlaşmakta, tüm yaşamlarını tek eşle geçirenlerin, ilk girdikleri işten emekli olanların sayısı hızla azalmakta, her şeye rağmen istikrar’ı yüceltip modern normları uygulamayı sürdürenler yeteneksizlik, cesaretsizlik gibi olumsuz sıfatlarla değerlendirilmektedir (Lasch, 2006: 63; Yaraman, 2003: 68). Dolayısıyla bir kimliğe bağlı kalmanın ve onu sürdürmenin nesnel koşulları giderek ortadan kalkmaktadır. Kimliği korumayı ve sürdürmeyi teşvik eden, hatta bu amaçla baskı uygulayan kontrol mekanizmaları, kurumsal dayanaklar çökmektedir. Kimliği besleyen, ona süreklilik / daya- nıklılık kazandıran anlamlar dünyasının parçalanması, birey için hiçbir kimliğin tümden içselleştirilememesini sonuçlamaktadır. Biraz sonra nasıl bir kimliğin seçileceğini/inşa edileceğini, bunun ne kadar sürdürüleceğini şartlar belirleyecektir. Böylece birey kararlı bir kimlik yerine, sürekli değişen, “konjonktürel” kimlik(ler) edinmektedir. Değişken moda ve yaşam tarzlarının, popüler ürünlerin medya üzerinden topluma empoze edilmesi bu süreci besleyip pekiştirmektedir. AKIŞKAN TOPLUMDA KİMLİK İNŞASI: GEÇİŞKEN, EKLEKTİK, BEN ODAKLI KİMLİKLER Identity Construction in Liquid Society: Transitive, Eclectic, Self-Centered Identities Süleyman İLHAN'dan Alıntıdır.[/B][ATTACH type="full"]93981[/ATTACH] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Sarı kırmızı renkleri ile ünlü futbol takımımız?
Cevapla
Forumlar
Kadın / Erkek Dünyası
Erkeklerin Dünyası
ErkekLerde küLotLu çorap modası ''mantyhouse'' !!
Top